نشنال اینترست: روسیه و آمریکا به زیردریایی های بیشتری احتیاج دارند

به گزارش افق بسطام، یک نشریه آمریکایی با مقایسه توانمندی نیروی دریایی آمریکا و روسیه، نوشته: هر دو قدرت پیشرو دریایی دنیا با مشکل مشترک کاهش تعداد زیردریایی روبرو هستند و کوشش می نمایند تا نیازهای مدرن ناوگان های خود را به سرعت تامین نمایند.

نشنال اینترست: روسیه و آمریکا به زیردریایی های بیشتری احتیاج دارند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مجله آمریکایی نشنال اینترست در مقاله ای نوشته است: قدرت های پیشرو در عرصه نظامی-دریایی، از جمله روسیه و ایالات متحده، در حال حاضر با یک مشکل مشترک - یعنی کاهش تعداد زیردریایی ها - روبرو هستند.

همانطور که دیوید آکس نویسنده این مطلب یادآور شده، در آینده نزدیک ممکن است تعداد زیردریایی های نیروهای مسلح فدراسیون روسیه کاهش یابد. ناوگان دریایی روسیه شامل 62 زیردریایی از انواع کلاس ها از جمله 10 فروند زیردریایی اتمی دارای موشک های بالستیک، 9 فروند زیر دریایی اتمی با موشک های کروز و همچنین 14 فروند زیردریایی هسته ای و 22 فروند زیر دریایی تهاجمی معمولی است. با این حال ، بسیاری از آنها در دهه های 1980 الی 1990 فراوری شده اند و به گفته کارشناسان ، بهره برداری از زیردریایی های بالاتر از 35 سال ناکارآمد و ناامن است.

به نوشته این نشریه، اگر روسیه پیروز به فراوری تمام انواع زیردریایی های مورد نظر خود گردد، میزان کل زیردریایی های ناوگان روسیه می تواند به رقم 28 کشتی زیردریایی برسد، یعنی نیمی از قدرت فعلی آن. البته در همین زمان ، کاهش شدید تعداد زیردریایی ها در نیروی دریایی ایالات متحده نیز به وقوع پیوسته است.

این نویسنده یادآور شد: آمریکایی ها در طول دوران جنگ سرد تعداد زیادی زیردریایی فراوری کردند ، اما ساخت و ساز فعلی نمی تواند نیازهای کنونی ناوگان دریایی کشور را برآورده سازد.

در دسامبر سال 2016 نیروی دریایی ایالات متحده اظهار داشت که به 66 فروند زیر دریایی دارای موشک های تهاجمی و کروز نیاز دارند. اما در ابتدای سال 2019، این ناوگان تنها 51 زیردریایی نظامی داشت. پیش بینی می گردد که این تعداد همچنان کاهش یابد.

به گفته آکس، در چند سال آینده ده ها فروند زیردریایی از نوع لس آنجلس از بین خواهند رفت و این در حالی است که تعداد کمی زیردریایی های کلاس ویرجینیا فراوری می شوند.

در عین حال، این مقاله می افزاید، مقامات روسی سرمایه گذاری زیادی را برای فراوری انواع کشتی ها، تسلیحات نظامی دریایی و زیردریایی های جدید انجام انجام داده و سعی دارند تا نیازهای خود در این عرصه را به سرعت تامین نمایند.

در ماه دسامبر، کارشناسان آمریکایی رتبه بندی از پنج ناوگان دریایی قدرتمند دنیا را تهیه کردند که روسیه در این فهرست صندلی دوم را بدست آورد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 606

به "نشنال اینترست: روسیه و آمریکا به زیردریایی های بیشتری احتیاج دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشنال اینترست: روسیه و آمریکا به زیردریایی های بیشتری احتیاج دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید