هدف برنامه فضایی ترکیه رسیدن به ماه تا سال 2023 است

به گزارش افق بسطام، رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه گفت که یکی از اهداف برنامه فضایی کشورش فرود در ماه با استفاده از توان داخلی تا خاتمه سال 2023 است .

هدف برنامه فضایی ترکیه رسیدن به ماه تا سال 2023 است

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری آناتولی، اردوغان که در مراسم معرفی برنامه ملی فضایی در مرکز در آنکارا شرکت نموده بود ، گفت : اولین و مهم ترین هدف ما در برنامه ملی فضایی، دستیابی به اولین تماس با ماه در صدمین سال ایجاد جمهوری ترکیه در سال 2023 میلادی خواهد بود.

وی در تشریح سایر اهداف کشورش در پیگیری برنامه ملی فضایی گفت که هدف دوم برنامه ملی فضایی راه اندازی یک برند است که بتواند در زمینه فراوری نسل بعدی ماهواره با دنیا رقابت کند.

اردوغان توسعه سیستم موقعیت یابی و زمان بندی متعلق به ترکیه را هدف دیگر کشورش از برنامه ملی فضایی برشمرد و گفت که هدف چهارم اطمینان از دسترسی به فضا و ایجاد بندر فضایی (سایتی برای پرتاب و دریافت فضاپیما) و هدف پنجم ما از آن سرمایه گذاری در حوزه آب و هوای فضایی و توسعه اختیارات فضایی است.

ارتقای ترکیه به سطح پیشرفته در رصد نجومی و مشاهده اجرام آسمانی از زمین ، توسعه بیشتر سیستم مالی صنایع فضایی ، ایجاد ناحیه ای برای توسعه فنآوری های پراکنده ، توسعه منابع انسانی موثر و کارآمد در زمینه فضا و در نهایت اعزام یک شهروند ترکیه به فضا از دیگر اهدافی است که به گفته اردوغان این کشور در برنامه فضایی خود دنبال می نماید.-

مصطفی وارانک، وزیر صنایع و تکنولوژی ترکیه هم در این ارتباط گفت که آژانس فضایی ترکیه برنامه ای را تدارک دیده است که باعث ارتقا سطح توانمندی و ظرفیت های موجود کشور در زمینه اقتصاد فضایی خواهد شد.

وارانک اضافه کرد :با اجرای برنامه ملی فضایی، ترکیه قادر به فراوری محصولات بیشتری دارای ارزش اضافه کرده بالا خواهد شد.

به گفته این مقام ترکیه برنامه ملی فضایی تنها با منابع انسانی و پول انجام نمی گیرد بلکه برای تحقق آن سیاست گذاری های دقیق و پشتکار ضروری است.ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 اسفند 1399 بروزرسانی: 20 اسفند 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1305

به "هدف برنامه فضایی ترکیه رسیدن به ماه تا سال 2023 است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدف برنامه فضایی ترکیه رسیدن به ماه تا سال 2023 است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید