هرمزگان رتبه دوم سرمایه گذاری در طرح های صنعتی کشور

به گزارش افق بسطام، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان گفت: هرمزگان جزء استان هایی است که در تولیدات صنعتی، تأمین زنجیره اصلی، لجستیک و بسیاری از شاخص ها از شرایط بسیار خوبی برخوردار است.

هرمزگان رتبه دوم سرمایه گذاری در طرح های صنعتی کشور

به گزارش خبرنگاران، خلیل قاسمی در تشریح این خبر اظهار کرد: سرمایه گذاری جوازهای تأسیس واحدهای صنعتی استان در شش ماهه نخست سال، رشد 3 درصدی داشته است.

وی ادامه داد: این در حالی است که با اعلام خبر کاهش 100 درصدی سرمایه گذاری در استان، در گروه های فضای مجازی زحمات و تلاش های حوزه سرمایه گذاری نادیده گرفته شد چراکه در آمار فوق نفت ستاره به عنوان یک واحد شاخص جهانی قابل تکرار برای هیچ استان و کشوری نخواهد بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان شرح داد: در صورت حذف این مجوز سرمایه گذاری شاخص ، می توان اذعان داشت که 9 درصد سرمایه گذاری کل کشور در استان هرمزگان تا پایان شهریورماه 98 اجرا شده است و این استان هم اکنون رتبه دوم سرمایه گذاری کشور را دارا است.

قاسمی بیان نمود: در شش ماهه نخست سال 245 فقره جوازهای تأسیس صنعتی در استان صادر شده که ارزش سرمایه گذاری این تعداد واحدهای صنعتی بالغ بر 465 هزار میلیارد ریال است.

وی گفت: در صورت به بهره برداری رسیدن این طرح ها، زمینه اشتغال شش هزار و 700 نفر فراهم خواهد شد که2 درصد اشتغال کل کشور در استان هرمزگان رخ خواهد داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان بیان نمود: حال با آمار فوق که برگرفته از سامانه هماهنگ وزارت صنعت، معدن و تجارت است می توان گفت که استان هرمزگان نه تنها در شاخص سرمایه گذاری منفی نیست بلکه رتبه دوم کشور را دارا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 390

به "هرمزگان رتبه دوم سرمایه گذاری در طرح های صنعتی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرمزگان رتبه دوم سرمایه گذاری در طرح های صنعتی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید