بازسازی آپارتمان: هر سال 100 ساختمان در لیست بازسازی ایران، اسپانیا قرار می گیرند

به گزارش افق بسطام، قرارداد ایران و اسپانیا برای بازسازی آثار تاریخی

ایران با شرکتی اسپانیایی به نام پارادورس قراردادی امضا نموده است که بر اساس آن، هر سال قرار است 100 ساختمان قدیمی و تاریخی انتخاب شوند و با پرداخت هزینه کامل از طرف این دو سازمان، بازسازی شوند تا از این طریق به حفظ آثار تاریخی و گردشگری یاری گردد. با جزییات این خبر همراه خبرنگاران باشید:

بازسازی آپارتمان: هر سال 100 ساختمان در لیست بازسازی ایران، اسپانیا قرار می گیرند

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

بین ایران و شرکتی دولتی به نام پارادورس که در اسپانیا واقع شده است، تفاهم نامه ای امضا شده است که قرار است ساختمان های قدیمی مورد بازسازی قرار بگیرند. هدف از این قرارداد، بازسازی بناهای تاریخی و تبدیل برخی از آنها به هتل برای اقامت گردشگران است. شرکت ایرانی سبتا و شرکت اسپانیایی پارادورس، هر سال 100 ساختمان را انتخاب می نمایند و در این طرح قرار می دهند طوری که تا آخر سال 2024، 984 ساختمان تاریخی بازسازی می شوند. البته هنوز تعیین نیست که انتخاب ساختمان ها بر چه معیاری خواهد بود.

در این نشست درباره بیشتر شدن سفر بین ایران و اسپانیا هم صحبت شد اما هنوز تعیین نیست که در این باره چه اقداماتی قرار است انجام گردد چون مشکل ویزا برای گردشگر های ایرانی، همچنان بزرگترین مشکل پیش رو در سفر به اسپانیا است.

علاوه براین موضوع، بازدید های کارشناسی ای از بناهای تاریخی قرار است انجام گردد تا بتوان دید درستی از شرایط آنها پیدا کرد.

امضای این قرار داد باعث شده تا سرمایه گذاران سوئدی و ایتالیایی، تمایل بیشتری به سرمایه گذاری در ایران پیدا نمایند و در شهرهای گردشگری کشورمان مثل کاشان، کرمان و اصفهان که جز شهرهای پر اثر هستند، به ساخت هتل علاقه نشان دهند.

منبع: الی گشت
انتشار: 7 فروردین 1401 بروزرسانی: 7 فروردین 1401 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1823

به "بازسازی آپارتمان: هر سال 100 ساختمان در لیست بازسازی ایران، اسپانیا قرار می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی آپارتمان: هر سال 100 ساختمان در لیست بازسازی ایران، اسپانیا قرار می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید