هوندا فورزا 250 به کشور رسید ، قیمت و مقایسه با رقبا

به گزارش افق بسطام، هوندا فورزا 250 سی سی که یک اسکوتر میان سایز است به بازار کشور رسیده، و قیمت بسیار بالایی هم دارد. این موتورسیکلت اسکوتر رقبایی مانند یاماها Xmax، اس وای ام Jx250، کی وی ویسته 250 و کی وی XDV را در مقابل خود دارد. این اسکوتر دارای قدرت و سرعت مناسب برای تردد در بزرگراه ها و حتی سفرهای بین شهری سبک است. در ادامه گزارش مشخصات فنی، قیمت و رقبای این اسکوتر آنالیز می شوند.

هوندا فورزا 250 به کشور رسید ، قیمت و مقایسه با رقبا

خبرنگاران - مجتبی اسماعیلی: اسکوترها نیز مانند خودروها کلاس بندی خاص خود را دارند. هوندا فورزا 250 (FORZA فورتزا با تلفظ ایتالیایی) در کلاس اسکوترهای میان سایز یا Maxi طبقه بندی می گردد. حجم کلاس مکسی دست کم باید 250 سی سی باشد. بعلاوه ظرفیت باک بنزین و فضای زیر زین این کلاس باید برای یک سفر سبک دو نفره، کافی باشد. هوندا فورزا در چین، تایلند و اندونزی فراوری می گردد که نسخه های موجود فعلی تایلندی هستند.

پس از حضور پیروز بعضی از اسکوترهای هوندا مانند کلیک، ADV، PCX، واریو 160 و… حالا نوبت به اسکوتر گردن کلفت هوندا فورزا 250 رسیده است. این اسکوتر پنجمین نوع اسکوتر 250 سی سی است که در بازار وجود دارد. اس وای ام Jx 249، یاماها Xmax250، کی وی ویسته 250 و کی وی XDV پیش از فورزا در حال عرض اندام بودند. البته فورزا چندان هم در کشور غریب نیست. چرا که چند سالی است اسکوترهای هوندا فورزا یا NSS مدل 2016 با حجم 300 سی سی در ناوگان موتوری اورژانس کشور در حال خدمت هستند. اما حالا ببینیم هوندا فورزا 250 چه در چنته دارد؟

مشخصات فنی هوندا فورزا 250

هوندا فورزا 250 در نقاط مختلف جهان با پیشرانه های 125، 250، 300 و 350 سی سی فراوری می گردد و کشورهایی مانند تایلند، اندونزی و چین هم آن را فراوری می نمایند.

فورزا تایلندی وارد شده به کشور از یک پیشرانه 249 سی سی تک سیلندر چهار سوپاپ با سیستم تحریک سوپاپ SOHC استفاده می نماید که توان فراوری 22 اسب بخار قدرت و 22.6 نیوتون متر گشتاور را دارد. خنک کاری پیشرانه نیز به وسیله رادیاتور آب انجام می گردد. وظیفه انتقال توان پیشرانه به چرخ عقب بر عهده یک گیربکس CVT اتوماتیک (V-Belt) است. وزن این اسکوتر نیز 185 کیلوگرم است. ظرفیت روغن موتور نیز برابر 1.2 لیتر است.

ظرفیت باک بنزین هوندا فورزا 250 معادل 11.7 لیتر است. ترمزها در هر دو چرخ از نوع دیسکی و مجهز به ABS هستند. سیستم تعلیق نیز در بخش جلو از نوع تلسکوپی و در بخش عقب از نوع تک بازویی چرخشی است.

سایز تایرهای فورزا 250 در جلو معادل 140/70/R14 و در عقب 140/70/R15 است.

امکانات

هوندا فورزا 250 با رده های تجهیزاتی مختلفی به بازار عرضه می گردد، اما نوع تایلندی موجود در کشور مجهز به امکاناتی مانند طلق جلو برقی، سیستم کنترل کشش، دی لایت، زنون، کامپیوتر سفری و کی لس استارت است. نوع فول آپشن این اسکوتر به گرم کن دسته، سیستم کنترل پایداری و ترمزهای دیسکی هیدرولیکی هم مجهز هستند.

قیمت هوندا فورزا 250

ابتدا باید بدانید که موتورسیکلت های هوندا در ایران هیچ نمایندگی رسمی ندارند و در حال حاضر بخش زیادی از اسکوترهای هوندا به وسیله شرکت هانی موتور وارد کشور می شوند.

قیمت اسکوتر هوندا فورزا 250 در اردیبهشت ماه 1403 معادل یک میلیارد و 50 میلیون تومان است که واقعا بالا است. قیمت نمونه فول آپشن این اسکوتر در هند حدود 30 هزار روپیه (375 میلیون تومان) است. مطابق معمول این اسکوتر هم حدود سه برابر قیمت جهانی اش در کشور فروخته می گردد.

رقبا

هوندا فورزا 250 در رقابت میلی متری با یاماها Xmax قرار گرفته است. اما ایکس مکس در حالی یک اسب بخار قدرت و 1.5 نیوتون متر گشتاور بیشتری فراوری می نماید که وزنش هم شش کیلوگرم سبک تر از فورزا است. قیمت 700 میلیونی ایکس مکس گرچه خیلی بیشتر از قیمت جهانی آن است، اما باز هم 350 میلیون تومان مقرون به صرفه تر از فورزا است. در حالیکه قیمت جهانی فورزا تنها 64 میلیون تومان گران تر از Xmax است.

اما اس وای ام Jx 249 خطرناک ترین رقیب فورزا 250 است. چرا که با مشخصات فنی مشابه و وزن یکسان تنها 330 میلیون تومان قیمت دارد. در واقع با پول یک هوندا فورزا 250 می توان یک یاماها Xmax و یک اس وای ام 250 صفر خرید !

کی وی ویسته 250 اما چابک ترین اسکوتر 250 سی سی کشور است. چرا که با مشخصات فنی مشابه ایکس مکس و فورزا حدود 40 کیلوگرم وزن کمتری دارد. اما بزرگ ترین ضعف ویسته، فولی های کلاچ ضعیف آن است که در صورت استفاده پر فشار، هزینه چند میلیون تومانی در هر 10 هزار کیلومتر کارکرد را به مالک اش تحمیل می نماید.

ارزش خرید فورزا

پیش از آنالیز ارزش خرید هوندا فورزا 250 باید بدانید که اسکوترهای یاماها در بیشتر پارامترها مانند صدا، لرزش، استهلاک و شتاب، بهتر از اسکوترهای هوندا هستند. از طرفی هوندا هیچ نمایندگی رسمی برای خدمات پس از فروش در ایران ندارد.

قیمت محصولات یاماها در کشور متعادل تر از هوندا است و امکانات بیشتری هم دارد. پس اگر فقط می خواهید آرم هوندا روی اسکوتر شما باشد می توانید سراغ فورزا بروید. اما برای دستیابی به عملکردی بهتر با قیمتی کمتر، باید سراغ یاماها یا اس وای ام رفت.

منبع: بیت ران
انتشار: 29 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1403 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 2128

به "هوندا فورزا 250 به کشور رسید ، قیمت و مقایسه با رقبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوندا فورزا 250 به کشور رسید ، قیمت و مقایسه با رقبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید