واکس مو چیست؟ + نکاتی برای استفاده از آن

به گزارش افق بسطام، خبرنگاران | سرویس آرایش و زیبایی - واکس مو نوعی محصول آرایشی حاوی واکس و موم است که به نگهداری و حالت دهی مو یاری می نماید. در مقایسه با ژل مو، که بیشتر مواد آن حاوی الکل است، واکس مو کاربردی تر بوده و کمتر خشک می گردد. در نتیجه، امروزه واکس مو از محبوبیت زیادی برخوردار است. واکس مو انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن ها دارای ساختار و درجه غلظت متفاوتی هستند. به عنوان مثال، واکس موی pomade برای درخشان کردن و زیبا کردن مو به کار می رود.

واکس مو چیست؟ + نکاتی برای استفاده از آن

در صورتی که مطالعه قسمت خاصی از این مطلب مد نظر شماست، با انتخاب عناوین ارائه شده در فهرست موضوعی زیر، به موضوع دلخواه خود برسید.

  • ترکیبات واکس مو
  • آیا واکس مو برای سلامت مو مضر است؟
  • نکاتی برای استفاده از واکس مو

ترکیبات واکس مو

بعضی از ترکیبات معمول موجود در محصولات تجاری واکس مو عبارتند از:

  • موم
  • کاندلیلا واکس
  • موم کارنابا
  • موم کاستور
  • موم امولسیفایر
  • موم ژاپنی
  • لانولین (چربی پشم)
  • موم ازوکریت (موم معدنی)

آیا واکس مو برای سلامت مو مضر است؟

خود واکس مو به تنهایی اثر منفی ندارد، اما اگر به درستی استفاده نگردد، می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. مشکلاتی از قبیل:

  • تجمع و انباشت محصول
  • چربی و روغنی بودن
  • خشکی پوست سر

تجمع و انباشت واکس مو

تجمع و انباشت واکس مو زمانی روی می دهد که شما به درستی مو های خود را نشویید. از آنجایی که موم در آب حل نمی گردد، باید از یک شامپو و تمیزنماینده قوی برای شستن مو های خود بهره ببرید. اگر واکس مو کاملا پاک نگردد، بر روی پوست سر، ترکیبی از موم و روغن سر ایجاد می گردد. در نتیجه، این مخلوط، اکسیده شده و موادی محرک زا و سوزش آور فراوری می نماید. اثرات این حالت عبارتند از:

  • بروز سوزش و خارش
  • خشکی پوست سر
  • بروز شوره سر

بنابراین، مهم است که مو های خود را به طور کامل شسته تا از تجمع موم جلوگیری گردد. اگر هر روز از موم استفاده می کنید، باید مو های خود را بیشتر بشویید.

نکاتی برای استفاده از واکس مو

1. از پشت ناخن خود برای برداشتن محصول بهره ببرید. با پشت ناخن انگشت اشاره خود، به اندازه یک سکه، واکس بردارید.

2. با گرمای کف دست خود، محصول را نرم و آب کنید. موم را میان کف دست های خود قرار داده و آن را تا جایی بمالید که کاملا آب گردد به طوری که انگار چیزی کف دست شما وجود ندارد.

3. موم را بر روی موی خیس یا خشک بمالید.

4. موم را از پشت سر آغاز به مالیدن کنید. از آنجایی که حجم مو ها در پشت سر بیشتر است، بهتر است مالیدن موم را از پشت سر آغاز کنید.

5. در زمان مالیدن موم، دقت کنید که به طور متناوب از هر دو دست خود بهره ببرید تا موم به طور یکسان پخش گردد.

6. زمانی که می خواهید انتهای مو های خود را موم بمالید، دست خود را مشت کنید تا انتهای مو ها کاملا به موم آغشته شوند.

7. پس از اتمام کار، مو ها را به سبک دلخواه خود درآورید.

مقایسه ژل مو و واکس مو

سامانه مشاوره آنلاین های اکسپرت

بسیاری از افراد فکر می نمایند که ژل مو و واکس مو مشابه هستند. اما در واقع، آن ها کاملا با هم تفاوت دارند. ژل مو در فرم های مختلفی وجود دارد. می توان آن را مستقیما بر روی سر مالید یا به صورت اسپری استفاده کرد. اما واکس مو همان طور که از اسمش پیداست، نوعی موم است. واکس مو تنها به صورت جامد وجود دارد. همچنین، بر خلاف واکس مو، ژل مو در حجم های مختلفی وجود دارد. این حجم ها با اعداد خاصی مشخص شده اند که هرچقدر اعداد بالاتر باشند، نتایج بهتری را ایجاد می نمایند.

تفاوت دیگر این است که ژل مو را می توان هم برای مو های بلند و هم برای مو های کوتاه استفاده کرد. می توان از ژل مو برای موج دار کردن مو ها و همچنین برای براق و نرم کردن مو های صاف استفاده کرد. از سوی دیگر، واکس مو بیشتر برای مو های کوتاه مورد استفاده قرار می گیرد. اگر مو های شما خشک است، بهتر است از ژل مو استفاده نکنید، زیرا حاوی الکل است. از طرف دیگر، واکس مو، باعث خشکی مو ها نمی گردد.

یکی از مزایای واکس مو، این است که مو ها را نرم و قابل انعطاف نموده و می توان در طول روز، مدل مو ها را تغییر داد. همچنین، می توان از آن برای انواع مو های خشک استفاده کرد. ژل مو فقط باید بر روی مو های مرطوب استفاده گردد و زمانی که مو خشک شد، دیگر نمی توان نوع آرایش مو را عوض کرد. واکس مو برای مدل های سیخ سیخی مناسب است. ژل مو را می توان تنها با یک بار شامپو کردن پاک کرد. اما واکس مو احتیاج به چندین بار شستشو دارد.

در انتها، تفاوت میان ژل مو و واکس مو را به طور مختصر بیان می کنیم:

1. ژل مو، فرم های متفاوتی دارد، اما واکس مو تنها به صورت جامد وجود دارد.

2. بر خلاف ژل مو، واکس مو را می توان برای انواع مو های خشک استفاده کرد.

3. ژل مو را می توان به راحتی از روی مو پاک کرد. اما واکس مو احتیاج به شستشوی متعدد دارد.

نظر شما درباره واکس مو چیست؟ آیا با استفاده از آن موافقید؟ نظرات خود را در انتهای این مقاله در قسمت ارسال نظر با مخاطبان خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: setare.com
انتشار: 9 خرداد 1400 بروزرسانی: 9 خرداد 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1455

به "واکس مو چیست؟ + نکاتی برای استفاده از آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکس مو چیست؟ + نکاتی برای استفاده از آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید