ویروس کرونا گردشگری تایلند را به دردسر انداخت

به گزارش افق بسطام، خیابان های باریک و فروشگاه های رنگارنگ استان پوکت تایلند معمولا در طول تعطیلات سال نو چینی ها مملو از گردشگران چینی است اما سال جاری محدودیت های مسافرتی و ترس از ابتلا به ویروس کرونا خیابان های پوکت را خالی نموده است.

ویروس کرونا گردشگری تایلند را به دردسر انداخت

ایسنا: به نقل از رویترز، این هفته فقط تعداد انگشت شماری از گردشگرانی که ماسک به صورت داشتند، در روشنایی روز در این منطقه رفت و آمد داشتند.

یک فروشنده محلی کارت پستال و سوغاتی در گفت و گو با رویترز بیان نمود: تاثیر شیوع ویروس کرونا بر این منطقه فاجعه بار بوده است. فقط چند روز پس از آنکه خبر شیوع ویروس کرونا منتشر شد، شمار گردشگران چینی به طور محسوس کاهش پیدا کرد. فکر می کنم شمار آن ها 70 درصد کاهش پیدا نموده است.

تفرجگاه های ساحلی استان پوکت پس از تور بانکوک به عنوان دومین مقصد پربازدید گردشگری تایلند محسوب می گردد که بخش اعظمی از گردشگران خود را مدیون شهروندان چینی است که شمار آن ها در طول تعطیلات سال نو چینی ها در سال گذشته به 11 میلیون نفر رسید.

این در حالی است که چین در هفته جاری در راستای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا که از شهر ووهان شیوع پیدا کرد و منجر به کشته شدن بیش از 250 نفر شده است، محدودیت هایی برای تمامی تورهای خارجی وضع کرد.

طبق برآوردهای وزارت گردشگری تایلند، کاهش سفرهای چینی ها می تواند برای صنعت گردشگری تایلند حدود 1.52 میلیارد دلار خسارت به بار آورد.

شیوع ویروس کرونا در خارج از مرزهای چین، به صنعت گردشگری داخلی تایلند وارد شده است. تایلند با شناسایی 19 مورد ابتلا به این ویروس به عنوان دومین کشور با بیشترین مبتلایان به این ویروس کشنده محسوب می گردد. تایلند روز دوشنبه نخستین مورد سرایت انسان به انسان این ویروس را گزارش کرد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 528

به "ویروس کرونا گردشگری تایلند را به دردسر انداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس کرونا گردشگری تایلند را به دردسر انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید