پارک ملی واشلوانی گرجستان

به گزارش افق بسطام، پارک ملی واشلوانی گرجستان Vashlovani National Park Georgia با آب و هوایی بیابانی و محیط زیستی خاص یکی از منحصر به فردترین پارک های ملی گرجستان است . پارک ملی واشلوانی با بیش از 80 سال قدمت در بخش جنوب شرقی گرجستان در نزدیکی مرز کشور آذربایجان واقع شده و دارای گونه های مختلف گیاهی و جانوری می باشد . گفتنی است که در کشور حدودا 70 هزار کیلومتر مربعی گرجستان 9 پارک ملی وجود دارد که پارک ملی Vashlovani گرجستان با بیش از 35 هزار هکتار وسعت یکی از ان هاست .

پارک ملی واشلوانی گرجستان

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

پارک ملی واشلوانی را می توان یکی از زیباترین و معروف ترین پارک های ملی گرجستان دانست . این پارک در سال 1935 میلادی در جنوب شرقی گرجستان تشکیل شده و این روزها وسعت آن به 35053 هکتار رسیده است . پارک ملی واشلوانی کشور گرجستان با اغلب پارک های ملی و مناطق محافظت شده این کشور متفاوت بوده و از مناطق بیابانی و نیمه بیابانی گرجستان با جنگل های خشک و باتلاقی به شمار می آید . این منطقه از نظر گونه های جانوری غنی بوده و گونه هایی چون پلنگ ، کفتار راه راه ، خرس قهوه ای ، گرگ ، سیاه گوش ، گراز وحشی ، کرکس اشتر ، کرکس سیاه و سفید ، کرکس مصری ، زنگوله بال و لک لک نادر سیاه و سفید در آن زندگی می نمایند .

پارک ملی واشلوانی که از جاذبه های گرجستان محسوب می گردد در 130 کیلومتری تفلیس واقع شده است . بهترین زمان بازدید از این پارک بهار و پاییز است چرا که در فصل بهار شرایط برای لذت بردن از زیبائی های طبیعی و دیدن بعضی از گونه های نادر مانند طوطی سیاه فراهم بوده و در فصل پاییز آب و هوا دلپذیر و معتدل می باشد . به گردشگرانی که با تور گرجستان بهار و تور گرجستان پاییز همراه می گردند پیشنهاد می گردد در صورت داشتن زمان کافی به پارک ملی واشلوانی در گرجستان شرقی سفر نمایند تا زیبائی های مثال زدنی و منحصر به فرد این منطقه را از نزدیک ببینند .

جاذبه های پارک ملی واشلوانی گرجستان

در پارک ملی واشلوانی مسیرهای توریستی متفاوتی طراحی و معین شده که گردشگران تور گرجستان می توانند این مسیرها را به صورت پیاده و یا سواره طی نموده و به ماجراجویی ، عکاسی و … بپردازند . همچنین در این منطقه محافظت شده برای استراحت دوستداران طبیعت خانه های ییلاقی و کمپین های منظمی در نظر گرفته شده و مکان های خاصی برای برپا کردن اتش فراهم شده است . رودخانه ای با نام آلازانی Alazani در قسمت شرقی واشلوانی گرجستان جریان دارد که برای قایقرانی و ماهیگیری گزینه ای مناسب می باشد . از دیگر جاذبه هایی که در قلمرو پارک واشلوانی وجود دارد می توان به قلعه کورنابوجی Khornabuji و تختی تیپه اشاره کرد . تختی تیپه محل ایجاد آتشفشان هایی به ارتفاع 20 تا 150 سانتی متر است که از آن ها گل و لای با خاصیت درمانی و حتی گاهی ترکیب شده با نفت و گاز خارج می گردد .

منبع: لذت سفر
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 683

به "پارک ملی واشلوانی گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک ملی واشلوانی گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید