بهترین مناطق ییلاقی تهران برای اجاره ویلا را بشناسید

به گزارش افق بسطام، در میان دغدغه های زندگی و در مبارزه نابرابر میان لحظه ها و روزمرگی های کسالت بار، سفرهای کوتاه، اجاره ویلا در شهرهای مختلف و اقامت با دوستان یا خانواده، راهکاری خوب برای تجدید قوا و به دست آوردن آرامش است. اما شاید با نگاهی به بودجه سفر و برنامه ریزی های فشرده زندگی، متوجه شویم سفر به نقاط دوردست چندان امکان پذیر نیست؛ با این حال می توان با نگاهی به مناطق ییلاقی و خوش آب وهوای تهران، وسایل سفر را مهیا کرد. روستا و شهرستان هایی که علاوه بر آب وهوای پاک از نظر امکانات رفاهی هم در شرایط مطلوبی قرار دارند، بهترین گزینه برای سفرهای کوتاه به شمار می آیند. با شناخت بهتر این اماکن تفریحی، می توانید علاوه بر آشنایی با ویژگی های هر منطقه، برای خرید یا اجاره ویلا در این مناطق اقدام کنید تا برای سفر ناچار به اقامت در چادر یا هتل های گران قیمت نشوید.

بهترین مناطق ییلاقی تهران برای اجاره ویلا را بشناسید

جهت دریافت خدمات طراحی باغ ویلا کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

اما صرف هزینه برای اجاره ملک در کدام مناطق، مقرون به صرفه است؟ اصلا بهتر نیست به جای اجاره ویلا، خانه یا اقامتگاه در ییلاق های اطراف تهران به اقامت در هتل بسنده کنیم و خود را درگیر فرایند انتخاب و اجاره ویلا و… نکنیم؟ اگر این سوالات در ذهن شما هم وجود دارد و همچنین به اجاره ویلا و اقامتگاه در ییلاق های اطراف تهران فکر می کنید با ما همراه شوید.

ییلاق زیبا و خوش آب و هوای طالقان

طالقان که در اصل یکی از بخش های شهرستان ساوجبلاغ از توابع شهر تهران و در 120 کیلومتری شمال غرب آن قرار گرفته است. این ییلاق زیبا و دیدنی، میان دو دره سرسبز در کوهستان البرز واقع شده و دارای آب و هوایی بسیار دلپذیر است. مردم این شهر که مهمان نواز و خونگرم هستند با لهجه شیرین تاتی صحبت می نمایند.

برخلاف باور عموم، ویژگی های گردشگری این شهر به سرسبز بودن و آب و هوای آن ختم نمی گردد؛ بلکه طالقان دارای آثار باستانی و قلعه های دیدنی از زمان سلجوقیان و اسماعیلیان است. از دیگر مواردی که باید به آن اشاره نمود، چشمه های آب گرم این منطقه است.

طالقان دارای 4 چشمه آب گرم است:

چشمه آب گرم گراب بالا طالقان

چشمه آب گرم خچیره

چشمه آب گرم گنداب در شمال روستای دهدر

چشمه آب گرم شمال روستای هرنج

همچنین طالقان دارای آبشارهای بسیار زیبایی است که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست. به دلیل میزان بالای بارندگی و کوهستانی بودن این منطقه، تعداد زیادی آبشار نیز در طالقان وجود دارد که به اختصار به معرفی آن ها می پردازیم:

آبشار نرنو در روستای جزینان دربند

آبشار آسکان

آبشار سفید آب در غرب قله شاه البرز

آبشار شلبن روستای بزج در شمال روستای خسبان

آبشار خرس چر در جنوب قله خرس چر ناریان

آبشار فصلی میلین در روستای مهران

آبشار وارکش در روستای خچیره

آبشار کوچک سوهان

همچنین طالقان دارای گلگشت های بسیار متنوع و زیبایی است که در نیمه اول سال نباید از وجود آن ها بی بهره ماند. این گلگشت ها که به نام راستاهای پیاده روی نیز از آن ها یاد می گردد. در واقع دشت هایی سرسبز و راستاهایی زیبا و با صفا هستند که می توان گفت تمام گردشگران برای یک بار از این راستاها عبور نموده اند. این گلگشت ها عبارتند از:

گلگشت گته ده به دختر قلعه گته ده

گلگشت کته ده به مندانین

گلگشت تکیه ناوه به عالی سر

راستا پیاده روی جنگل آسفاران از رودخانه به روستا

راستاباغ کوچه روستای کوئین به چشمه سار

از دماوند زیبا و بی نظیر آرامش هدیه بگیرید

دماوند از توابع استان تهران و در 75 کیلومتری شمال شهر تهران واقع شده است. دماوند که یکی از مناطق پر بازدید گردشگری محسوب می گردد، دارای امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری است. این شهر علاوه بر آب و هوای خنک یا به اصطلاح ییلاقی بی نظیر خود، دارای ویژگی های گردگشگری بسیاری است. از پربازدیدترین و معروف ترین مکان های گردشگری در این منطقه می توان به چشمه آب گرم دماوند اشاره نمود. دماوند دارای چندین چشمه آب سرد و آب گرم به توضیح زیر است:

آبسرد دماوند

چشمه اعلا

چشمه تیزآب

چشمه سیاه سنگ

دماوند همچنین دارای آبشاری زیباست که می توان لحظاتی فراموش نشدنی را کنار آن سپری کرد. این آبشار که جنگلک نام دارد در 7 کیلومتری شرق دماوند واقع شده است و در حدود 35 متر ارتفاع دارد.

دماوند نیز مانند طالقان دارای آثار باستانی و قلعه و برج های به جا مانده از پیشینیان است. برج شیخ شبلی و دژ گل خندان از معروف ترین اماکن باستانی شهر دماوند هستند. همچنین این شهر دارای دو دریاچه بسیار زیبا به نام های دریاچه هویر و دریاچه تار است. همانطور که گفتیم حضور پررنگ گردشگران موجب شده است که شهرداری های محلی امکانات رفاهی بسیاری در این مناطق در نظر بگیرند و یکی از این امکانات، تجهیز ویلا و اقامتگاه هایی برای اسکان گردشگران است. در این منطقه شما همچنین می توانید بر فراز دشت های دماوند بالن سواری کنید که یک تجربه فراموش نشدنی برای شما خواهد بود.

شهریار زیبا با 8 شهرستان کوچک

شهریار یکی دیگر از توابع تهران است که در غرب پایتخت واقع شده است. این منطقه که از 8 روستای کوچک تشکیل شده از آب وهوایی پاک و خنک بهره می برد. در بیشتر این مناطق، ویلا و سوییت هایی برای رفاه حال گردشگران وجود دارد. شهریار دارای باغ های میوه متنوع است که بر زیبایی این شهر می افزاید.

کردان روستایی سرسبز و زیبا

روستای کردان که در فاصله 65 کیلومتری از سمت شمال غرب شهر تهران واقع شده است، یکی از جاذبه های گردشگری بسیار پر تردد محسوب می گردد. آب وهوای خنک و باغ های میوه ی متنوع از مواردی هستند که گردشگران را برای اجاره ویلا در کردان و گذراندن اوقاتی خوش به این منطقه می کشاند. کردان که حدود 450 نفر جمعیت دارد یکی از مناطق لوکس برای ساخت و ساز ویلاهای زیبا محسوب می گردد. می توان گفت کردان یکی از مناطق ییلاقی اطراف تهران است که بیشترین تعداد ویلاهای لوکس و زیبا را در خود جا داده است.

مناطق مسکونی و ساختمان های تازه تاسیس این منطقه با امکانات رفاهی خوب، همه روزه پذیرای گردشگرانی از تمام نقاط ایران هستند. اما از جاذبه های گردشگری این منطقه می توان به رود کردان و پل بانو صحرا کردان اشاره نمود که قدمت این پل به دوران صفوی می رسد؛ البته لازم به ذکر است که برج مقبره کردان نیز که در این منطقه واقع شده است از نظر باستان شناسان به دوران سلجوقیان مربوط می گردد.

لواسانات زیبا و هوشمند با طبیعتی شگفت آور

لواسان که بخش مرکزی لواسانات محسوب می گردد در 7 کیلومتری شمال شرق تهران واقع شده است. لواسان در واقع نزدیک ترین منطقه ییلاقی و گردشگری به تهران است، بنابراین در تعطیلات با استقبال بسیار زیاد گردشگران روبرو می گردد. این منطقه که در دامنه های کوه البرز قرار گرفته است در نهایت به سد زیبای لتیان ختم می گردد و زیبایی این منطقه را دوچندان می نماید.

چشم انداز بکر و همچنین ساختمان و ویلاهای زیبای این منطقه که به انواع امکانات رفاهی و تفریحی مجهز شده اند از جاذبه های گردشگری لواسان محسوب می شوند. جالب است بدانید که لواسان با قدمتی 5000 ساله و با طبیعتی زیبا از نقاط گردشگری پر تردد مردم تهران به شمار می رود. مردم این منطقه با گویش لواسانی که در اصل همان گویش تهرانی اصیل است با خونگرمی و مهمان نوازی پذیرای گردشگران هستند. علاوه بر تمام موارد گفته شده، لواسان از جمله مناطق ایران است که هوشمندسازی شده است و به سیستم مانیتورینگ، زلزله سنج، سنسور کنترل آب وهوا و … مجهز شده است و بزودی شاهد پوشش وای فای سراسری در این منطقه زیبا خواهیم بود.

فشم و باغ های زیبای میوه

فشم یکی از بخش های شهرستان شمیرانات از توابع شهر تهران است که طبیعتی زیبا و رودخانه ای پرآب را در برگرفته است. این منطقه به ویژه در نیمه نخست سال با استقبال بسیارخوب گردشگران روبرو می گردد که برای استراحتی چند روزه یا حتی چند ساعته فشم را برگزیده اند. علاوه بر مراکز تفریحی و رستوران های بسیار زیبای این منطقه، وجود ویلاهای زیبا و لوکس فشم، یکی از دلایل حضور گردشگران در این مکان محسوب می گردد. همچنین از جاذبه های گردشگری منطقه فشم می توان به آبشارو باغ های میوه دراین منطقه اشاره نمود که در فصل تابستان با شکوفه های گیلاس و طبیعت بی نظیر خود پذیرای گرشگران است. از مناطق دیدنی فشم می توان به موارد زیر اشاره نمود:

آبشار لارمحله

باغ های میوه

روستاهای زیبا یه ویژه روستای شکراب

آبشار یخی آبینک

غار اسبول

بقعه امامزاده ابراهیم

منطقه گردشگری چهارفصل شمشک

شمشک در فاصله 45 کیلومتری شمال شرق تهران واقع شده است. این منطقه زیبا با آب و هوای بسیار خنک بیشتر مناسب نیمه نخست سال است؛ اما در فصول سرد زمستان هم بسیاری برای اسکی به این منطقه مراجعه می نماید. شمشک به دلیل قرار دریافت در میان کوه های البرز در نیمه اول سال با آب و هوای مطبوع پذیرای دوستداران طبیعت است و در ماه پایانی پاییز و زمستان به دلیل بارش های سنگین برف، بیشترعلاقه مندان به ورزش اسکی را به خود جذب می نماید. این منطقه با ویلاهایی زیبا در تمام فصول علاقمندان خاص خود را جذب می نماید. در شمشک، فصل بهار از ماه اردیبهشت شروع می گردد و در خردادماه به اوج زیبایی خود می رسد. پیست اسکی و طبیعت ناب و بکر شمشک از جاذبه های گردشگری این منطقه محسوب می شوند.

مناطفق گردشگری شهر تهران و مناطق ییلاقی اطراف آن بسیار زیبا و دیدنی تر از آن هستند که به بتوان در قالب یک مطلب آن ها را برشمرد؛ با این حال امیدواریم با مطالعه این مطلب به یک آشنایی نسبی با مناطق گردشگری اطراف تهران که می توان در آنها ویلا اجاره و اقامت کرد رسیده باشید. پیشنهاد ما به شما این است که اگر تا کنون سری به این مناطق نزده اید، همراه با دوستان یا خانواده برای یک آخرهفته شاد یا پر از آرامش سری به این مناطق بزنید، ویلا اجاره ای مناسبی انتخاب کنید و خستگی رورزهای کاری را از تن بیرون کنید.

به این مقاله از خبرنگارن امتیاز دهید.

منبع: هومینگ
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 749

به "بهترین مناطق ییلاقی تهران برای اجاره ویلا را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین مناطق ییلاقی تهران برای اجاره ویلا را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید