پیشنهاد غیر حرفه ای خبرگزاری مهر برای سفر خارجی نمایندگان

به گزارش افق بسطام، در پی انتشار گزارشی از سوی خبرگزاری مهر، درباره چگونگی سفر رئیس و شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای شرکت در اجلاس آی پی یو (بین المجالس جهانی) به کشور صربستان، اداره کل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی توضیحاتی ارائه کرد.

پیشنهاد غیر حرفه ای خبرگزاری مهر برای سفر خارجی نمایندگان

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، در پی انتشار گزارشی از سوی خبرگزاری مهر، درباره چگونگی سفر رئیس و شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای شرکت در اجلاس آی پی یو (بین المجالس جهانی) به کشور صربستان، اداره کل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی توضیحاتی بدین توضیح منتشر کرد:

خبرگزاری مهر گزارشی از چگونگی سفر رئیس و شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای شرکت در اجلاس آی پی یو (بین المجالس جهانی) به کشور صربستان منتشر نموده است.

در این گزارش گفته شده که رئیس مجلس با پرواز عادی به صربستان رفته و با پرواز اختصاصی به تهران برگشته است و این را نوعی کار سیاسی معرفی نموده و در آخر پیشنهاد داده، بهتر بود رفت و برگشت رئیس مجلس با پرواز اختصاصی انجام می شد تا هزینه خرید بلیت عادی به بیت المال تحمیل نگردد.

در اینجا ضروری است نکاتی برای روشن شدن افکار عمومی به اطلاع برسد:

در روز یکشنبه 21 مهرماه جاری تنها پرواز ماهان ایر از تهران به بلگراد برقرار بود و رئیس مجلس به اتفاق سایر نمایندگان از آن استفاده نمودند، اما برای بازگشت که در روز چهارشنبه همان هفته انجام می گرفت، پرواز مستقیم از بلگراد به تهران موجود نبود. دربررسی ها معین شد رئیس مجلس و هیات همراه باید از کشور های مختلف، از راستا های گوناگون و با توقف های طولانی به تهران برگردند که هزینه زیادی را موجب می شد و بر این اساس قرار شد پرواز رئیس مجلس و دیگر نمایندگان از صربستان با استفاده از پرواز اختصاصی انجام گردد که با این برنامه ریزی حدود 300 میلیون تومان صرفه جویی شد. اگر بنا بود پیشنهاد خبرگزاری مهر عملی گردد، اولا هواپیما باید چهار روز در یک فرودگاه اروپایی یعنی بلگراد مستقر و هزینه پارکینگ پرداخت می شد. ثانیاً قریب به 20 نفر از گروه پرواز هواپیمای اختصاصی باید در هتل مستقر شده و طبق استاندارد برای هر یک از آن ها اتاق تهیه می شد؛ لذا هزینه 4 شبانه روز اتاق، غذا و فوق العاده ماموریت گروه پرواز به هزینه سفر اضافه می می شد. همچنین باید دو خودرو برای رفت و آمد گروه پرواز اجاره می شد که مجموع این ها 300 میلیون تومان به هزینه های سفر می اضافه نمود؛ لذا آن چه صورت گرفت، صرفاً در جهت هزینه کمترو صرفه جویی بیشتر بود. البته گزارشگر خبرگزاری مهر اگر مجرب وحرفه ای بود، قاعدتا می بایست از اینکه باید برای پارک هواپیما در سایر کشور ها واستقرار گروه پروازی هزینه پرداخت گردد، اطلاع می داشت؛ به خصوص که در سفر صورت گرفته، هواپیمای ایرانی تنها یک ساعت در فرودگاه بلگراد توقف داشت و غذا و مواد مصرفی هم از ایران با خود آورده بود. لذاهیچ گونه هزینه ای به فرودگاه بلگراد پرداخت نشد. از مسئولان محترم سازمان تبلیغات اسلامی که خبرگزاری مهر متعلق به آنهاست، انتظار می رود از افراد مجرب و حرفه ای در این رسانه که از بودجه بیت المال ارتزاق می نمایند، استفاده نماید. افراد کم تجربه با کار های سطحی و نازل به اعتبار این رسانه محترم که نامی آشنا و سابقه ای دیرپا دارد، آسیب وارد می نمایند و کینه توزی آن ها نسبت به مسئولان نظام موجب بی اعتمادی مردم به رسانه به عنوان آینه اخبار و تحلیل های موثق می گردد که شایسته این صندلی فاخر و سازمان محترم متبوع خبرگزاری مهر نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 371

به "پیشنهاد غیر حرفه ای خبرگزاری مهر برای سفر خارجی نمایندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد غیر حرفه ای خبرگزاری مهر برای سفر خارجی نمایندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید