چاره جویی کنگره آمریکا برای نظارت بر جاه طلبی هسته ای ریاض

به گزارش افق بسطام، به گزارش خبرنگاران، 2 تن از مشاوران دموکرات کنگره آمریکا به خبرگزاری رویترز گفته اند عربستان سعودی و دیگر کشورهایی که خواستار برخورداری از فناوری آمریکا در راستای توسعه نیروگاه هسته ای هستند، باید طبق لایحه سیاست نظامی که این هفته معرفی خواهد شد؛ با بازرسی های جامع سازمان ملل موافقت نمایند.

چاره جویی کنگره آمریکا برای نظارت بر جاه طلبی هسته ای ریاض

از وبلاگ تور چین دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

لازم به ذکر است این لایحه کشورهای خواستار برخورداری از انرژی هسته ای را به امضای پروتکل الحاقی در راستای اطمینان از عدم ساخت مواد مورد استفاده در تسلیحات اتمی ملزم می نماید.

قرار است این لایحه در قانون دفاع ملی آمریکا که معین کننده بودجه 700 میلیارد دلاری نظامی است گنجانده گردد. این بودجه از سوی کنگره تائید و طی روزهای آینده نهایی می گردد.

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ترجیح می دهد مذاکره درباره ساخت 2 نیروگاه اتمی برای سعودی ها را مسکوت نگه دارد.

نگرانی کنگره آمریکا درباره تجهیز ریاض به توان هسته ای از بابت رقابت با ایران و همچنین برخورد آنها با قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار و منتقد سعودی رو به افزایش است و از همین رو به دنبال راهی برای نظارت بر جاه طلبی های عربستان در این زمینه هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 488

به "چاره جویی کنگره آمریکا برای نظارت بر جاه طلبی هسته ای ریاض" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاره جویی کنگره آمریکا برای نظارت بر جاه طلبی هسته ای ریاض"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید