سالمندان قربانیان خاموش کرونا در آمریکا

به گزارش افق بسطام، یک رسانه آمریکایی گزارش داد که آمار بیش از 2200 فوتی در بعضی خانه های سالمندان آمریکا در شمار کلی قربانیان مبتلا با کرونا در سراسر این کشور لحاظ نشده و آماری رسمی جان باختگان کرونا در این کشور، شامل ساکنان خانه های سالمندان نیست.

سالمندان قربانیان خاموش کرونا در آمریکا

به گزارش شبکه ان بی سی نیوز، مرکز کنترل بیماری پیشگیری بیماری در امریکا بیان کرد که دولت فدرال آمار رسمی تلفات مبتلایان کرونا را در خانه های سالمندان لحاظ نکرده است.

پیشتر در گزارش آخر مارس اعلام شده بود که بیش از 400 خانه سالمندان در آمریکا فقط یک مورد ابتلا به کرونا دارد این در حالی است که در گزارش های جدید به این مسئله اشاره شد که خانه های سالمندان در سراسر آمریکا همچنان با چالش دسترسی به تست کرونا روبرو هستند.

شبکه ان بی سی طی گزارش خود مطرح کرد که دو هزار و 246 مورد فوتی در خانه های سالمندان در آمار کلی آمریکا لحاظ نشده است.

توبی ادلمن یک مقام مرکز مشاوره امور پزشکی در آمریکا گفت: این مهم است که اطلاعات دقیقی درباره موارد ابتلا به کرونا در خانه های سالمندان داشته باشیم.

شبکه ان بی سی بیان کرد که بیش از 60 درصد از آمار مرگ و میر این افراد در خانه های سالمندان که لحاظ نشده، در نیویورک بودند.

گزارش شده که بعضی از ایالت های با گستردگی بالا شیوع کرونا از جمله کالیفرنیا، میشیگان و پنسیلوانیا کل آمار قربانیان در مکان هایی همچون خانه های سالمندان را ارائه نکرده اند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که تا پیش از همه گیری ویروس کرونا در آمریکا خطر آن را برای آمریکایی ها ناچیز می شمرد اکنون شاهد گسترش آن در سراسر ایالات متحده بوده که اقتصاد آن را به نوعی خاموش ساخته است؛ به گونه ای که ناگزیر شد بسته یاری های اقتصادی بی سابقه 2.2 تریلیون دلاری را به امضا رساند، مبلغی که به گفته کارشناسان نمی تواند چاره ساز و اثرگذار باشد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در دنیا اکنون به یک میلیون و 700 هزار نفر رسیده که آمریکا با بیش از 503 هزار مبتلا و نزدیک به 19 هزار جان باخته، در صدر کشورهای دنیا قرار گرفته است.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 777

به "سالمندان قربانیان خاموش کرونا در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالمندان قربانیان خاموش کرونا در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید