خبرنگاران بیم بازگشایی مدارس در کشور دارای رتبه نخست کرونا

به گزارش افق بسطام، نیویورک- خبرنگاران- مدارس آمریکا به عنوان کشور دارای بیشترین گرفتاران کرونایی، در حالی از سه شنبه شروع خواهد شد که بیم خانواده ها برای چگونگی شرایط فرزندانشان در شرایط گسترش این ویروس و همزمانی آن با فصل آنفلوآنزا شدت یافته است.

خبرنگاران بیم بازگشایی مدارس در کشور دارای رتبه نخست کرونا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مقاطع تحصیلی در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، اواسط ماه مارس بود که هشدار شیوع گسترده کرونا در آمریکا صادر شد و همه ایالت ها تصمیم گرفتند که فعالیت های اجتماعی و حتی مالی را تعطیل نمایند. در این زمینه، مدارس و دانشگاه ها نخستین اماکن شلوغی بودند که به صورت حضوری تعطیل شدند و کار آموزش، به صورت تمام وقت مجازی، پیگیری شد.

هرچند که کوشش شد در کوتاهترین زمان نرم افزارهای لازم طراحی گردد و کار آموزش ادامه یابد اما به دلیل اینکه معین نبود تا چه زمانی قرار است مدارس به صورت غیرحضوری فعالیت نمایند، تصمیم قطعی درباره چگونگی ادامه سال تحصیلی اتخاذ نشده بود که در 2 ماه مانده به اتمام سال تحصیلی، سازماندهی بهتری پیدا کرد و کلاس های غیرحضوری با جدیت بیشتری پیگیری شد.این شرایط برای کلاس های تابستانی هم تداوم یافت اما اواخر ماه ژوئن توصیه شد که اولویت برای سال جدید تحصیلی، آموزش حضوری است چرا که با آموزش حضوری چرخه مالی هم به گردش درخواهد آمد. بسیاری از خانواده ها که مشکل نگهداری و آموزش غیرحضوری بچه ها را داشتند و باید به سرکار می رفتند، آرام خواهند گرفت و فعالیت ها در کشور تا حدودی عادی خواهد شد.

چگونگی تصمیم گیری برای سال تحصیلی جدید

در آمریکا اگرچه چارچوب کلی توسط وزارت آموزش معین می گردد اما تصمیم گیری نهایی به عهده فرمانداران ایالت و همچنین بخش آموزشی آنها است و در نهایت هر مدرسه در تعامل بسیار نزدیک با انجمن اولیا که در واقع تصمیم گیر اصلی هستند، معین می نمایند که سال تحصیلی 20-21 چگونه برگزار گردد. به همین منظور انجمن اولیای مدارس پس از تشکیل کمیته های فنی لازم و برنامه ریزی، چند نشست مجازی با والدین دانش آموزان برگزار کردند و تمام موارد مربوط به حالت های آموزشی، شرایط و پیش احتیاجهای آن را برشمردند. پس از آن، والدین هستند که روش مناسب برای فرزندشان را برمی گزینند.

در حال حاضر سه نوع آموزش مطرح است که 2 نوع آن به صورت عملی قرار است اجرا گردد. شیوه نخست، حضور تمام وقت همه دانش آموزان در مدرسه است به این معنا که پنج روز کاری را به مدرسه بفرایند.

شیوه دوم، یک شیوه ترکیبی است به گونه ای که دانش آموزان به 2 گروه تقسیم می شوند، هر گروه تنها 2 روز در هفته را در مدرسه می گذراند و مابقی ایام را به صورت مجازی در کلاس حضور خواهند یافت.

شیوه سوم به صورت تمام آنلاین و غیرحضوری است که در این حالت، دانش آموز به هیچ وجه در مدرسه حاضر نمی گردد اما همپای مابقی دانش آموزان به صورت آنلاین و در همان ساعت، کلاس را دنبال می نماید و در فعالیت های کلاسی حضور خواهد داشت.

با توجه به شرایط فعلی آمریکا که بالاترین نرخ ابتلا به کرونا را دارد، شیوه نخست تقریبا به طور عملی از دستور خارج شده است و تنها 2 شیوه دیگر اجرا خواهد شد. در تعریف فوق، دانش آموزان چهار روز را در گروه های مجزا در مدرسه خواهند بود و یک روز هم برای ضد عفونی در نظر گرفته شده است.

همچنین در روش ترکیبی، دانش آموزان از 2 بخش کتاب و کتاب کار و همچنین لوازم التحریر برخوردار خواهند بود که بخشی از آن در مدرسه و بخشی از آن در منزل خواهد ماند و دانش آموز آنها را جابجا نخواهد نمود. دانش آموزان ملزم به ماسک زدن هستند که به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می گیرد.

آنها همچنین ناهار خود را در روی میز درسی خود خواهند خورد و دیگر به سالن غذاخوری نمی فرایند، زمین های بازی و سایر فضاهای مشترک هم در صورت امکان بسته خواهند شد. هرچند که فعالیت ورزشی و هنری برای مدارس اهمیت زیادی دارد.

هر روز هم فرمی باید از شرایط سلامتی دانش آموز تکمیل و به مدرسه ارائه گردد، ضمن اینکه در هنگام ورود همه دانش آموزان و کارکنان و معلمان تب سنجی می شوند و در صورتی که علائم بیماری داشته باشند، برای 14 روز اجازه حضور در مدرسه نخواهند داشت و باید غیرحضوری پیگیری نمایند.

با این حال، گزارش های منتشر شده حکایت از آن دارد که تعداد متقاضیان آموزش از راه دور در حال افزایش است. تقریبا 37 درصد خانواده های شهر نیویورک از کلاس های حضوری انصراف داده اند. همچنین صدها منطقه دیگر از جمله سن دیگو ، لس آنجلس، نیوارک، نشویل، آتلانتا، هوستون، دالاس، سانفرانسیسکو، آرلینگتون، ویرجینیا، اوکلند و کالیفرنیا هم گفته اند که آنها قصد دارند سال تحصیلی را از راه دور آغاز نمایند.

56.4 میلیون دانش آموز در آمریکا

طبق آمار منتشر شده، در سال تحصیلی 20-21 آمریکا، حدود 56.4 میلیون دانش آموز در مقطع پیش دبستانی تا دبیرستان ثبت نام نموده اند. از این تعداد، 50.7 میلیون نفر در مدارس عمومی و 5.7 میلیون نفر هم در مدارس خصوصی مشغول به تحصیل خواهند بود.

دانش آموزان آمریکا بر اساس نژاد هم به این صورت تقسیم بندی می شوند: 23.4 میلیون سفید پوست، 14 میلیون آمریکای لاتین تبار، 7.6 میلیون سیاهپوست، 2.8 میلیون آسیایی تبار، 2.3 میلیون دارای نژاد مرکب، 0.5 میلیون نفر هندی تبار و 0.2 میلیون نفر هم از کشورهای جزایر اقیانوس آرام.

اگرچه در بیشتر ایالت های آمریکا مدارس از هفته دیگر به طور رسمی آغاز به کار خواهند کرد اما در بعضی ایالت ها همچون جورجیا، ایندیانا، لوئیزیانا، می سی سی پی و تنسی کلاس های حضوری را از حدود یک ماه گذشته آغاز نموده اند هرچند که بعضی از مدارس پس از بازگشایی و شیوع کرونا در آنها به طور موقت تعطیل شدند. در یک شهر جورجیا که کلاس ها را از 3 اوت از سر گرفت، بیش از 900 دانش آموز و کارمند در معرض خطر قرار گرفتند و مجبور شدند خود را قرنطینه نمایند.

تعدادی از ایالت های دیگر همچون نیوجرسی و کنتیکت هم اعلام نموده اند کلاس های پاییز را به صورت حضوری از سر خواهند گرفت. اندرو کوومو فرماندار نیویورک هم در هفتم اوت گفت میزان ابتلا در سراسر ایالت به اندازه کافی پایین است که همه مناطق بتوانند در پاییز دوباره بازگشایی شوند.

اگرچه نیویورک کانون شیوع ویروس کرونا در آمریکا در فصل بهار بود، اما این ایالت تا حد زیادی پیروز به کاهش تعداد مبتلایان شده است و کارشناسان بهداشت می گویند نیویورک ممکن است یکی از معدود ایالت هایی باشد که می تواند با خیال راحت مدارس را بازگشایی کند.

با این حال، در شهر نیویورک بحث در خصوص بازگشایی مدارس بسیار شدید بوده است و روز سه شنبه، بیل دو بلاسیو شهردار نیویورک گفت که این شهر آغاز سال تحصیلی خود را 10 روز تا 21 سپتامبر به تاخیر می اندازد تا فرصت بیشتری به معلمان و مدارس برای آماده سازی داده گردد.

علاوه بر نیویورک، فلوریدا و تگزاس به عنوان دو کانون دیگر کرونا در آمریکا که البته در اختیار جمهوریخواهان هم قرار دارند، اعلام نموده اند که مدارس در پاییز بازگشایی خواهد شد هرچند بعضی از مناطق آن برای یاددگیری راه دور هم انعطاف به خرج داده اند.

اختلاف ترامپ با مدارس

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هم بارها و بارها خواهان بازگشایی کامل مدارس شده و تهدید نموده است که بودجه فدرال را برای مدارسی که این کار را نمی نمایند، قطع خواهد نمود. اگرچه بسیاری اظهار داشتند که توانایی وی در انجام این کار محدود است اما او در یک یادداشت توئیتری نوشت: در آلمان، دانمارک، نروژ، سوئد و بسیاری از کشورها، مدارس بدون هیچ مسئله ای باز می شوند. با این حال بسیاری به او یادآور شده اند که بیشتر این کشورها فقط پس از کنترل شیوع بیماری، مدارس را بازگشایی کردند.

منظور ترامپ بر اساس آنچه که بتسی دیووس وزیر آموزش و کایلی مک انانی سخنگوی کاخ سفید گفته اند، حضور همه دانش آموزان به صورت همزمان و در طول هفته است.

مسائل بهداشتی برای دانش آموزان و معلمان

در حالیکه کارشناسان بهداشتی آمریکا از جمله دکتر آنتونی فاوچی تاکید نموده اند بچه ها در برابر کرونا مصونیت ندارند و می توانند هم خود مبتلا شوند و هم این بیماری را منتقل نمایند.

تحمل ماسک در طول مدت حضور در مدرسه، شست وشوی مداوم دست ها، رعایت فاصله اجتماعی در فعالیت های کلاسی و ورزشی، مسائلی است که برای بچه ها به ویژه در سنین دبستان بسیار مشکل خواهد بود و حتی بعضی از کارشناسان هشدار داده اند مصرف طولانی مدت ماسک می تواند باعث حساسیت های دیگر ریوی گردد.

از دیگر خطرات مطرح برای بازگشایی مدارس در آمریکا، احتمال ابتلای معلمان و کارکنان مدارس است به گونه ای که گفته می گردد تقریبا یک سوم معلمان مدارس دولتی بالای 50 سال، سن دارند و این مساله می تواند سلامتی آنها را در خطر قرار دهد.

در این زمینه توصیه مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا توصیه نموده است تماس نزدیک بزرگسالان در مدارس با دانش آموزان به حداقل برسد و حتما فاصله حداقل 2 متر را رعایت نمایند.

آنها همچنین توصیه نموده اند در اتوبوس های سرویس مدارس، در هر ردیف جایگاه یک نفر بنشیند. هرچند در عمل ممکن است چنین فرضیه هایی اجرا نگردد چرا که ممکن است تعداد دانش آموزان زیاد باشد و سرویس مدرسه هم نمی تواند در چند نوبت راستا منزل دانش آموزان تا مدرسه را بپیماید. از این رو، در بعضی شهرها یا ایالت ها فاصله 2 متر را به یک متر کاهش داده اند و تاکید دارند که حتی در مدارس هم حداقل یک متر رعایت گردد.

اگرچه مدارس خود را برای پذیرش حضوری پاره وقت دانش آموزان آماده می نمایند اما در نظرسنجی های اجرا شده، 60 درصد والدین ترجیح می دهند مدارس به دلیل خطرات بهداشتی، کلاس های حضوری را به تعویق بیندازند.

از مباحث دیگر مطرح در آمریکا تامین بودجه برای کارکنان و ملزومات مدارس است که در صورت بازگشایی به 245 میلیارد دلار احتیاج دارند، در حالیکه دولت فدرال تا کنون 13.5 میلیارد دلار برای آموزش کودکستان تا دبیرستان اختصاص داده است. بر این اساس، انجمن ملی آموزش آمریکا تخمین زده است بدون یاری دولت فدرال، 1.9 میلیون نفر در سیستم آموزشی شغل خود را از دست خواهند داد.

آمریکا در حال حاضر بیش از 6 میلیون و 151 هزار نفر مبتلای به کووید-19 را شناسایی نموده و بیش از 186 هزار نفر هم جان خود را در اثر این بیماری از دست داده اند. این ارقام، آمریکا را به رتبه نخست مبتلایان و مرگ ومیر ناشی از کرونا در دنیا تبدیل نموده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1021

به "خبرنگاران بیم بازگشایی مدارس در کشور دارای رتبه نخست کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیم بازگشایی مدارس در کشور دارای رتبه نخست کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید