چگونه می توان با حساسیت غذایی مسافرت کرد؟

به گزارش افق بسطام، مسافرت کردن با حساسیت شدید هم شدنی است و هم لذت بخش؛ به شرط آن که بر اساس برنامه و از روی احتیاط باشد. جاش ماندلباوم از جمله کسانی است که حتی اگر بوی بادام زمینی به او بخورد مسائل شدیدی برای او پیش می آید. یعنی حتی یک تکه خیلی کوچک از پودر بادام زمینی هم می تواند او را تا سرحد مرگ ببرد. خریدبلیط هواپیما داخلی و خارجی

چگونه می توان با حساسیت غذایی مسافرت کرد؟

این پسر بچه 12 ساله مبتلا به حساسیت آنافیلاکتیک بادام زمینی است. اگر ضمن پرواز با هواپیما به هنگام پذیرایی غذایی بین مسافران توزیع کنند که در آن بادام زمینی استفاده شده باشد، می تواند زندگی جاش را با خطر مرگ تهدید کند. لیان ماندلباوم، مادر جاش، می گوید که اما این حساسیت او به بادام زمینی باعث نشده تا او از مسافرت باز بماند بلکه برعکس سالی دست کم شش بار به مسافرت می رود اما بر پایه و مبنای برنامه ریزی و پشتکار و تلاش در حفظ و اجرای برنامه.

دکتر جیمز آر. بیکر جونیور. مدیر عامل و رییس بخش پزشکی مرکز تحقیقات و آموزش حساسیت غذایی (FARE)، می گوید که به طور میانگین 15 میلیون آمریکایی به حساسیت به غذا دچار هستند. بیشترین میزان حساسیت به مواد غذایی از قبیل شیر، تخم مرغ، بادام زمینی، بادام درختی، گندم، سویا، حلزون و ماهی گزارش شده است.

چاره کار چنین افرادی داشتن برنامه است. اسکات ادی، کارشناس امور مسافرت، در مطلبی درباره این که چگونه می توان مسافرتی بی دردسر داشت می نویسد که برخی از توصیه هایی که در زمینه مسافرت به همه افراد می شود در حقیقت همان هایی است که برای افراد مسافر مبتلا به حساسیت تجویز می شوند.

او ادامه می دهد: به سفر که می روید هیچ رستورانی پیدا نمی کنید که غذاهایی مخصوص افراد دچار به حساسیت غذایی داشته باشند. بنابراین بهترین کار این است که فهرستی از رستوران هایی تهیه کنید که غذاهایشان کمتر ایجاد حساسیت می کند و پس از آن برای سفر آماده شوید.

او توصیه می کند که حتما با کسانی که درباره غذا مطلب می نویسند در رسانه های اجتماعی ارتباط برقرار کنید و از آنها توصیه های غذایی بگیرید. این کار همچنین باعث می شود تا با فرهنگ غذایی مقصد سفر آشنا شوید. برای مثال، آیا می دانید که مردم تایلند در غذاهای خود از بادام زمینی استفاده می کنند؟ جالب این که در پاره ای از غذاهای تایلندی به هیچ عنوان بادام زمینی به کار نمی رود. پس باید بدانید که عموما در غذاهای هر کشوری از چه مواد غذایی استفاده می شود و بر همان مبنا برنامه غذایی خود را تهیه کنید. همچنین به یاد داشته باشید که ضمن پرواز به اطلاع خدمه هواپیما برسانید که به کدام ماده غذایی حساسیت دارید و اسناد و مدرک پزشکی خود را به همراه داشته باشید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 684

به "چگونه می توان با حساسیت غذایی مسافرت کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه می توان با حساسیت غذایی مسافرت کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید