چین در قطب جنوب ماه ایستگاه تحقیقاتی می سازد

به گزارش افق بسطام، چین در حال اجرا مرحله چهارم تحقیقات خود در کره ماه برای تأسیس یک ایستگاه تحقیقاتی در قطب جنوب تنها قمر کره زمین است.

چین در قطب جنوب ماه ایستگاه تحقیقاتی می سازد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گفته وو ویرن طراح اصلی برنامه تحقیقاتی چین در کره ماه، ایستگاه یادشده بعد از تکمیل برای نمونه برداری از قطب جنوب ماه، آنالیز دقیق منابع موجود در قطب جنوب کره ماه و آزمایش بعضی فناوری های جدید پژوهشی مورد استفاده قرار می گیرد.

شرایط خاص قطب های کره ماه تحقیق و پژوهش در آنها را برای فضانوردان جذاب نموده است. در قطب جنوب کره ماه بیش از 180 روز پی در پی روشنایی روز حاکم است و لذا محققان می توانند پژوهش های خود را با حداقل مشکل به پیش ببرند.

این خبر پس از آن منتشر می گردد که روسیه و چین از عقد تفاهم نامه ای در روز گذشته برای ایجاد یک ایستگاه تحقیقاتی علمی بین المللی در کره ماه خبر دادند. ظاهراً چین میخواهد مراکز تحقیقاتی مستقل خود را نیز در کره ماه برپا کند. چین برنامه های گسترده ای برای حضور طولانی مدت در کره ماه و اعزام فضانورد به این سیاره نیز دارد.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 فروردین 1400 بروزرسانی: 10 فروردین 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1346

به "چین در قطب جنوب ماه ایستگاه تحقیقاتی می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین در قطب جنوب ماه ایستگاه تحقیقاتی می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید