کابینت ممبران یا هایگلاس؟ کدام انتخاب بهتری است؟

به گزارش افق بسطام، کابینت هایگلاس بهتر است یا ممبران؟ در هنگام طراحی کابینت، متداول ترین سوالی که افراد می پرسند درباره مزایا و معایب کابینت ممبران و هایگلاس است. کابینت های ممبران طرح پذیری متنوع و قابلیت انجام طرح های کلاسیک و مدرن را دارد. در مقابل کابینت هایگلاس مناسب طراحی های ساده و مدرن هستند. در ادامه این مقاله قصد داریم تا تفاوت های موجود بین کابینت هایگلاس و ممبران را آنالیز کنیم. بی شک شما با مطالعه این مطلب، انتخاب بهتری برای طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه خود خواهید داشت.

کابینت ممبران یا هایگلاس؟ کدام انتخاب بهتری است؟

راحتی و سرعت در نصب کابینت هایگلاس؛ یک مزیت مهم نسبت به کابینت ممبران

اگر تصمیم گرفته اید که برای آشپزخانه کابینت نو نصب کنید، هر دو گزینه هایگلاس و ممبران عالی هستند. یکی از تفاوت های مهم در زمان انتخاب کابینت ممبران یا هایگلاس، سرعت و راحتی در اجرا است. برای ساخت کابینت هایگلاس، ابتدا طرح آن تعیین می گردد و سپس ورق های ام دی اف برش می خورند و اجرا می شوند. درمقابل برای ساخت کابینت های ممبران، پس از طراحی، لایه PVC را روی آن می چسبانند و در نهایت در محل اجرا می نمایند.

بازه تقریبی سفارش تا آماده سازی کابینت هایگلاس حدود یک هفته است؛ درحالی که این عدد برای کابینت ممبران بین بیست روز تا یک ماه متغیر خواهد بود. بعلاوه درصورتی که حین کار احتیاج به اصلاح کابینت باشد، در مدل ممبران باید همه مراحل ساخت تکرار شوند؛ اما در کابینت هایگلاس می توان بلافاصله در موردنظر را برش داد و با جایگزین کردن لایه PVC مشکل را حل کرد.

مقایسه طول عمر؛ رجحان کابینت هایگلاس نسبت به ممبران

یکی دیگر از نکاتی که در زمان انتخاب و نصب کابینت ممبران یا هایگلاس بهتر است به آن توجه کنید، طول عمر این دو مدل است. اسکلت کابینت ممبران از جنس ام دی اف است و روکش پی وی سی آن را می پوشاند. به همین خاطر دوام و ماندگاری بالایی دارد.

روکش های کابینت هایگلاس در بازار با کیفیت های مختلفی فراوری می شوند. هایگلاس های با کیفیت ضخامت استانداری دارند و تغییر رنگ نمی دهند. یک مزیت دیگر این روکش ها در مقابل نور خورشید، آب و بسیاری از مواد شیمیایی مقاوم هستند. همین موضوع طول عمر آن ها را نسبت به کابینت های ممبران بیشتر می نماید.

کابینت هایگلاس نسبت به ممبران مقاومت بیشتری در مقابل رطوبت دارند

پوشش به کار رفته در کابینت هایگلاس از جنس آکواریوم های غول پیکری که در آن ها کوسه های بزرگ نگهداری می گردد، ساخته شده است؛ به همین دلیل مدل هایگلاس در مقابل آب، ضربه و رطوبت استحکام بالایی دارد.

به علت جنس پوشش کابینت هایگلاس، مقاومت این محصول بالاتر از مدل ممبران خواهد بود؛ به همین دلیل استفاده از کابینت هایگلاس پیشنهاد متخصصین و طراح کابینت است. کابینت های ممبران از پوشش های مقاومی در برابر رطوبت و نم برخوردارند؛ ولی در مواجهه با نور خورشید و ضربه دچار آسیب خواهند شد.

مقایسه کابینت هایگلاس و ممبران؛ ممبران گران تر است

از نظر قیمت، کابینت های ممبران گران تر از مدل های هایگلاس هستند. دلایلی هم چون هزینه اجرا، فراوری طولانی تر و زحمت بیشتر در طراحی باعث گران تر شدن قیمت کابینت ممبران نسبت به هایگلاس شده است. البته قیمت کابینت ممبران و هایگلاس چندان متفاوت نیست.

ظاهر زیبای کابینت هایگلاس؛ رجحان مجذوب کننده دیگر نسبت به کابینت ممبران

کابینت های هایگلاس با روکشی براق با چوب ام دی اف فراوری می شوند و به خاطر ظاهر زیبا و درخشانشان همیشه در حال منعکس کردن نور هستند؛ بنابراین فضای آشپزخانه را دلبازتر و روشن تر می نمایند. به همین دلیل یکی از برترین انتخاب ها در آشپزخانه های کوچک، کابینت هایگلاس است.

سطح درخشان و براق کابینت هایگلاس باعث شده است تا این مدل محبوب تر از کابینت های ممبران به نظر برسد. اغلب افرادی که در پی آشپزخانه ای لوکس با فضایی دلباز هستند، کابینت هایگلاس را انتخاب می نمایند. کابینت های ممبران امکان اجرای طرح های متنوع و زیبا را برای افراد فراهم می نمایند. شما می توانید انواع رنگ ها و مدل ها را با جنس ممبران سفارش دهید.

بلج کابینت؛ خلاق در عرصه طراحی و نصب نوترین کابینت های ممبران و هایگلاس

در این مطلب به آنالیز تفاوت های موجود بین کابینت ممبران و هایگلاس پرداختیم. حالا که با ویژگی های این دو محصول بهتر آشنا شدیم، زمان آن فرا رسیده است تا درباره نصب کابینت تصمیم بگیرید. البته در ارتباط با انتخاب کابینت ممبران یا هایگلاس، بهتر است بدانید که کابینت هایگلاس تقاضای بیشتری در بازار دارد. با این وجود، در صورت داشتن بودجه بیشتر و با توجه به سلیقه می توانید کابینت های ممبران را تهیه کنید.

شما عزیزان می توانید برای مشاوره طراحی و بعلاوه نصب کابینت با مشاوران و متخصصان گروه صنعتی بلج به وسیله شماره های درج شده در سایتشان تماس بگیرید. کارشناسان بلج با سابقه ای بالا در حوزه طراحی و ساخت کابینت شما را به برترین شکل در این مسیر هدایت خواهند کرد. بعلاوه شما می توانید صفر تا صد طراحی تا نصب کابینت را به بلج بسپارید تا در کوتا ترین زمان، کارشناسان محصول نهایی را به شما تحویل بدهند. برای اطلاعات بیشتر به سایت بلج کابینت به نشانی bolej.design مراجعه کنید.

چقدر می پسندید؟

منبع: اتاق
انتشار: 3 آبان 1402 بروزرسانی: 3 آبان 1402 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 2117

به "کابینت ممبران یا هایگلاس؟ کدام انتخاب بهتری است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کابینت ممبران یا هایگلاس؟ کدام انتخاب بهتری است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید