کاهش کلسترول با مصرف این میوه ها و سبزیجات

به گزارش افق بسطام، با توجه به عادتهای ناسالم غذایی جدید و همچنین کم تحرکی میبینیم که اکثر اطرافیانمون دچار چربی خون و کلسترول بالا هستن. مسئله ای که اگه بخوایم از نظر بزرگترها و حتی شاید از لحاظ علمی ریشه یابیش کنیم به سرخ کردنی ها و فست فودها و همین طور عدم تحرک و فعالیتی که منجر به چربی سوزی میشه، میرسیم. اما هممون میدونیم که پرهیزهای غذایی و نخوردن سرخ کردنی و مصرف دائم غذاهای بخار پز و بی روغن خیلی کار سختیه و قطعا باب میل همه اعضای خونواده نیست. اما میتونیم با استفاده از مواد طبیعی که در اطرافمون وجود داره از ابتلا به کلسترول بالا جلوگیری کنیم. در این مطلب به معرفی چند نمونه از میوه ها و سبزیجات مفید برای کاهش کلسترول میپردازم اما یادتون نره که مصرف همزمان این خوراکی ها در کنار تحرک و رژیم غذایی سالم میتونه مفید تر و تأثیرگذارتر باشه.

کاهش کلسترول با مصرف این میوه ها و سبزیجات

مصرف کلم های متنوع و پرخاصیت

انواع کلم ها سرشار از آنتی اکسیدان و ضد کلسترول هستن که به راحتی میشه در وعده های مختلف غذایی هم به عنوان پیش غذا و هم یکی از مواد پایه برای طبخ غذا ازشون استفاده کنیم. اگه میخواین یه سالاد خوشمزه داشته باشین میتونین ترکیبی از کلم های مختلف، بخصوص کلم قرمز رو به همراه مقداری سیر و شکر قهوه ای و آب پرتقال مخلوط کنید تا یک سالاد خوش طعم و پرخاصیت داشته باشین.

بلوبری غنی ترین منبع آنتی اکسیدان

بین میوه ها و بخصوص خانواده توت ها این نوع از بیشترین آنتی اکسیدان برخورداره، بعد از آن تمشک و توت فرنگی در رده دوم اهمیت قرار دارن. علاوه بر خاصیت آنتی اکسیدانی و چربی زدایی این میوه از پیری سلولی هم جلوگیری میکنه.

آووکادو و گریپ فروت ضد کلسترول و ضد سرطان

این نوع از میوه ها علاوه بر ویتامین های مفیدی که دارند سرشار از آنتی اکسیدان هستند و همچنین به انتشار و آزادسازی رادیکال های آزاد که برای سلامتی و پیشگیری از ابتلا به سرطان بسیار مفیدن، کمک زیادی میکنند.

هویج سرشار از بتاکاروتن

ماده نارنجی رنگ موجود در هویج که بتاکاروتن نامیده میشه علاوه بر اینکه سرشار از آنتی اکسیدان و ضد سرطانه، منجر به کاهش کلسترول در خون میشه.

مصرف انگور و جلوگیری از انسداد شریان ها

انگورها خاصیت چربی سوزی دارند. مخصوصا استفاده از انگورهای نارس که از آنها آبغوره گرفته میشه و در تهیه انواع سالادها کاربرد زیادی داره برای رفع کلسترول بسیار مفیده. کئورستین موجود در انگور سیاه و پیاز، ضد چربی های مضر برای بدنه که مانع از مسدود شدن رگ و شریان ها میشه.

پیاز بد بوی پرخاصیت

سیر و پیاز خواص بسیار زیادی دارن که معمولا بخاطر بوی بد کمتر ازشون استفاده میکنیم. پیاز علاوه بر کاهش فشار خون و کلسترول، دارای سولفیدهایی است که خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و معده رو کاهش میده. بهتره تا هم به صورت خام و هم پخته ازش استفاده کنیم تا از مزایای زیادش بهره مند بشیم.

دانه روغنی سویا منبعی از چربیهای مفید

این دانه روغنی علاوه بر اینکه یک منبع غنی از ویتامین B، آهن و کلسیم است، سرشار از آنتی اکسیدانهاییست که باعث کاهش کلسترول بد(LDL) و افزایش کلسترول خوب و مفید(HDL) میشه.

گوجه فرنگی ضد تجمع کلسترول در رگها

گوجه فرنگی بهترین منبع لیکوپن محسوب میشه که با تجمع کلسترول در دیواره رگها مبارزه میکنه. بهتره که گوجه فرنگی رو بصورت پخته شده مصرف کنیم تا از این خاصیت بیشتر بهره مند بشیم.

منبع: مجله الکترونیک دونفره
انتشار: 3 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 42

به "کاهش کلسترول با مصرف این میوه ها و سبزیجات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش کلسترول با مصرف این میوه ها و سبزیجات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید