کنترل بذر و گیاهان همراه مسافران خروجی

به گزارش افق بسطام، سخنگوی گمرک اعلام نمود که خروج بذر و نباتات (گیاهان) در بار مسافران پس از آنالیز و اجازه ماموران قرنطینه نباتی وزارت جهاد کشاورزی در خروجی های کشور امکان پذیر خواهد بود.

کنترل بذر و گیاهان همراه مسافران خروجی

اگر علاقمند به سفر با بهترین کمترین قیمت تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران گمرک جمهوری اسلامی ایران سید روح اله لطیفی گفت: با توجه به بند (ب) ماده 14 قانون حفظ نباتات کشور، بسته و توشه مسافرین باید بوسیله ماموران گمرک بازرسی و درصورتی که بذور و نباتات مشاهده گردد برای معاینه و بازدید مامور قرنطینه در نقاطی که وزارت جهاد کشاورزی قرنطینه دارد ارائه گردد تا طبق مقررات رفتار گردد.

سخنگوی گمرک تاکید نمود: با توجه به ماده 11 قانون حفظ نباتات، خروج اینگونه کالا ها از گمرکات منوط به اجازه مامور قرنطینه نباتی است.

وی با اشاره به بخشنامه 28 بهمن ماه این سازمان به گمرکات از کسانی که قصد مسافرت به خارج از کشور دارند، گفت: با آگاهی از قوانین کشور و موضوع اعلامی همکاری لازم را با پرسنل گمرک و کارشناسان قرنطینه نباتی وزارت جهاد کشاورزی در مرز های خروجی کشور، داشته باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 577

به "کنترل بذر و گیاهان همراه مسافران خروجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنترل بذر و گیاهان همراه مسافران خروجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید