گذران روز های کرونایی با آقامحمدخان و سه تفنگدار!

به گزارش افق بسطام، هرچند شیوع ویروس کرونا و دوران قرنطینه، باعث آشتی بیشتر مردم با کتاب شد، اما هفته کتاب و کتاب خوانی فرصت خوبی برای رجعت دوباره به کتاب، یار مهربان است.

گذران روز های کرونایی با آقامحمدخان و سه تفنگدار!

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، دنیای مجازی چندسالی است که بین آدم ها و کتاب هایشان فاصله انداخته است. هرچند شیوع ویروس کرونا و دوران قرنطینه، باعث آشتی بیشتر مردم با کتاب شد، اما هفته کتاب و کتاب خوانی فرصت خوبی برای رجعت دوباره به کتاب، یار مهربان است. به بهانه این هفته که از 24 آبان ماه شروع شده است، به سراغ چند نفر از اهالی موسیقی رفتیم و از آن ها پرسیدیم پیشنهادشان برای روز های قرنطینه و مطالعه در خانه چیست؟

مجید انتظامی آهنگ ساز

موسیقی های درخشان فیلم های سینمایی از کرخه تا راین، بوی پیراهن یوسف، آژانس شیشه ای و روز واقعه را مدیون مجید انتظامی، آهنگ ساز درجه یک کشورمان هستیم. این آهنگ ساز 72 ساله و باتجربه، سمفونی ایثار، خرمشهر و صلح را نیز در کارنامه دارد. او بیشتر به مطالعه آثار تاریخی علاقه مند است و می گوید: شاید همه مطالعه در این حوزه را دوست نداشته باشند، اما من علاقه زیادی به کتاب های تاریخی دارم. کتاب خواجه تاجدار اثر ژان گور، یکی از این کتاب هاست. کتاب های دیگری هم هستند، اما نام دقیق شان را به خاطر ندارم. کتاب خواجه تاجدار، یک رمان تاریخی است که به اتفاقات تاریخی ایران از هنگام مرگ نادرشاه افشار تا سرانجام زندگی آقامحمدخان قاجار به ویژه ظلم و جنایاتی که نموده است، به شکل داستانی می پردازد.

لوریس چکناواریان رهبر ارکستر

بعید است کسی لوریس چکناواریان، پیش کسوت بی حاشیه و مهربان موسیقی کشورمان را نشناسد. این آهنگ ساز، رهبر ارکستر و نوازنده برجسته، اپرا و سمفونی های ماندگاری از خود به یادگار گذاشته است. چکناواریان علاقه زیادی به آثار کلاسیک ادبی کشورمان دارد و شاید اولین آهنگ سازی بود که به فکر ساخت اپرای رستم و سهراب افتاد و سال ها برای ساخت این اپرا وقت گذاشت. او افسانه سیمرغ از عطار نیشابوری را نیز به روی صحنه برده است و هم اکنون مشغول نوشتن سمفونی دیگری است که می خواهد بعد از ایام کرونا از آن رونمایی کند. او می گوید: پیشنهاد می کنم مردم موسیقی گوش نمایند، برخی موسیقی ها خودشان یک کتاب شنیدنی هستند که باید بار ها آن را شنید. کتاب های ادبی هم می تواند برای استفاده از وقت مفید باشد.

کیوان ساکت آهنگ ساز

آلبوم شیهه های رهایی به آهنگ سازی کیوان ساکت آهنگ ساز و نوازنده تار و سه تار، به تازگی منتشر شده است. خلاقیت او در ایرانیزه کردن ملودی ها با ساز های ایرانی معروف است. او آهنگ سازی برای خواننده های سرشناسی مانند سالار عقیلی، وحید تاج و ایرج بسطامی را در کارنامه دارد و کتاب های زیادی را درباره موسیقی ایرانی و ساز های تار و سه تار به چاپ رسانده است. ساکت درباره کتاب پیشنهادی اش این طور می گوید: رمان ایرانی کفش های یک فرشته، نوشته فرشاد ذوالنوریان و کتاب سه تار جلال آل احمد را پیشنهاد می کنم. کتاب جلال را خیلی دوست دارم و کتاب بسیار خوبی است که به همه پیشنهاد می کنم خواندن آن را از دست ندهند.

شهرام شکوهی خواننده پاپ

شهرام شکوهی یکی از ستاره های دهه 80 موسیقی پاپ است. او با آهنگ مدارا به سرعت مشهور و آلبوم او به همین نام، در سال 90 منتشر شد که به دلیل سبک خاص آن، به یکی از پرفروش ترین آلبوم های پاپ تبدیل شد و منتقدان، این آلبوم را تحسین کردند. شهرام شکوهی بعد از آلبوم مدارا، آلبوم دیگری به نام کولی عشق و تا نفس هست را منتشر کرد. این خواننده پاپ کتاب موردعلاقه اش را این طور معرفی می نماید: کتاب سه تفنگدار را، دوبار خوانده ام و یکی از کتاب های موردعلاقه ام است؛ اما فکر نمی کنم الان کسی حوصله خواندن کتاب 10 جلدی داشته باشد! این رمان محبوب نوشته الکساندر دوما نویسنده فرانسوی است و بار ها در ایران و کشور های دیگر به چاپ رسیده است.

منبع: خراسان

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1147

به "گذران روز های کرونایی با آقامحمدخان و سه تفنگدار!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گذران روز های کرونایی با آقامحمدخان و سه تفنگدار!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید