جهانگردی حلال؛ راه کار تازه ژاپن برای جذب جهانگرد مسلمان

به گزارش افق بسطام، ژاپن با جهانگردی حلال در پی جذب حداکثر جهانگرد از منطقه خاورمیانه و کشورهای مسلمان است.

جهانگردی حلال؛ راه کار تازه ژاپن برای جذب جهانگرد مسلمان

مسئولان توریستی ژاپن در راستای تلاش برای جذب توریست از کشورهای مسلمان و منطقه خاورمیانه، سال گذشته محدودیت های ویزا را برای چند کشور از جمله امارات و اردن لغو کردند.

توریستان اماراتی می توانند برای ورود به کشور ژاپن از ویزای 3 ساله با قابلیت چند بار ورود به این کشور جنوب شرقی آسیا استفاده کنند. در حالی که توریستان اردنی از پرداخت بهای صدور ویزا معاف هستند.

شوساکو هینوکی، رئیس یکی از کمپانی های خصوصی فعال در صنعت توریستی ژاپن در این باره گفت:

فکر می کنم درهای ژاپن به روی مسلمانان در حال باز شدن است و اقداماتی برای افتتاح رستوران برای مسلمانان در ارائه غذای حلال اجرا شده است.

علاوه بر خاورمیانه، شمار توریستان از کشورهای شرق آسیا از جمله اندونزی و مالزی نیز در ژاپن افزایش یافته است.

تعداد توریستان اندونزیایی در ژاپن از 63617 هزار نفر در سال 2009 به بیش از 136 هزار نفر رسیده، در حالی که تعداد توریستان مالزیایی نیز در ژاپن از حدود 89 هزار نفر در سال 2009 به رقمی بالغ بر 176 هزار نفر افزایش یافته است.

با این وجود، بر اساس اعلام سازمان ملی توریستی ژاپن تنها 14 هزار و 816 توریست از منطقه خاورمیانه در سال 2104 ژاپن را به عنوان مقصد توریستی انتخاب کردند.

ژاپن در تلاش است آمار و ارقام توریستی خود را سرو سامان دهد و تا سال 2020 میلادی که همزمان با برگزاری المپیک توکیو است، سالانه یک میلیون توریست از کشورهای مسلمان جذب کند که این رقم برابر است با 4 درصد از تعداد کل توریستان این کشور در شرایط کنونی و در این راستا توریستان اندونزی، مالزی و تایوانی بدون اخذ ویزا امکان مسافرت به ژاپن را خواهند داشت و همچنین تسهیلاتی را برای ورود به 65 درصد از توریستان مسلمان در نظر گرفته شده که از جنوب شرقی آسیا می آیند.

با افزایش شمار توریستان مسلمان در ژاپن امکانات و خدمات اسلامی و حلال نیز در این کشور رو به افزایش است و شاخص سفر کشورهای مناسب مسلمانان برای کشور ژاپن از 3.9 به 4.5 (از 10) رشد داشته است.

اخیراً کمپانی TFK که یک تولید کننده غذایی در صنایع هوایی ژاپن است، با سرمایه گذاری 530 هزار دلاری امکان دسترسی به غذای حلال را در فرودگاه بین المللی ناریتا و همچنین در حین پرواز فراهم کرده است.

همچنین یک اپلیکیشن موبایل به نام Halal minds از طریق یک اندونزیایی طراحی شده است که به مسلمانان برای پیدا کردن مراکز ارائه غذاهای حلال در ژاپن کمک کند.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 بهمن 1400 بروزرسانی: 28 بهمن 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1783

به "جهانگردی حلال؛ راه کار تازه ژاپن برای جذب جهانگرد مسلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهانگردی حلال؛ راه کار تازه ژاپن برای جذب جهانگرد مسلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید