گزینه های پیکربندی و رنگ های گوشی گلکسی زد فولد 4 سامسونگ فاش شد

به گزارش افق بسطام، سامسونگ خود را برای رویداد گلکسی آنپکد در ماه آینده آماده می نماید. طرفداران و علاقمندان به گوشی های هوشمند تاشو همگی منتظر معرفی نسل نو گوشی های تاشوی سامسونگ یعنی گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 هستند. این شرکت فناوری کره ای در سال 2021 با عرضه گوشی های تاشوی زد فلیپ و زد فولد توانست بازار این گجت های هوشمند را تحت تصرف خود درآورد و محصولات باکیفیتی را به کاربرانش ارائه دهد. به همین دلیل، انتظار می رود که سامسونگ 19 مرداد ماه با برگزاری رویدادی از نسل نو گوشی های تاشو گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 رونمایی کند. از آن جایی که فاصله زمانی زیادی تا رونمایی از این گوشی های تاشو نداریم، هر روز شاهد انتشار شایعات مختلفی در خصوص مشخصات این گوشی های سامسونگ هستیم. در نوترین افشاگری های انجام شده، ایوان بلس، یکی از افشاگران معروف حوزه فناوری گزینه های پیکربندی و رنگ های گوشی گلکسی زد فولد 4 سامسونگ را فاش کرد.

گزینه های پیکربندی و رنگ های گوشی گلکسی زد فولد 4 سامسونگ فاش شد

این افشاگر با سابقه در همین زمینه ادعا می نماید که گلکسی زد فولد 4 سامسونگ با چهار رنگ مختلف و سه گزینه پیکربندی در اختیار کاربران قرار می گیرد. بر همین اساس، مدل پایه این گوشی هوشمند تاشو دارای 128 گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود. کاربران در صورت احتیاج می توانند از بین حافظه داخلی 256 و 512 گیگابایت نیز دست به انتخاب بزنند. پیش تر شایعاتی مطرح بود مبنی بر اینکه گلکسی زد فولد 4 از حافظه داخلی 1 ترابایت نیز بهره می برد، اما اطلاعات منتشر شده از ایوان بلس وجود چنین مدلی را تأیید نمی نماید.

اگرچه افشاگری های آقای بلس هیچ اطلاعاتی در خصوص حافظه رم این گوشی به اشتراک نگذاشته است، اما گفته می گردد که این گوشی تاشوی پرچم دار سامسونگ با دو حافظه رم 8 و 12 گیگابایتی روانه بازار گوشی های تاشو خواهد شد. طبق گفته این منبع اطلاعاتی کاربران می توانند از بین رنگ های زرشکی، مشکی، بژ و خاکستری-سبز گلکسی زد فولد 4 دست به انتخاب بزنند.

انتظار داریم که گلکسی زد فولد 4 به عنوان پرچم دار تاشوی نو سامسونگ از یک نمایشگر 7.6 اینچی اصلی 2K AMOLED با رفرش ریت 120 هرتزی و یک نمایشگر 6.3 اینچی بیرونی با وضوح HD+ بهره ببرد. گفته می گردد نسبت ابعاد این دو نمایشگر اندکی تغییر یافته و از سوی دیگر باید به شایعات مربوط به کاهش نسبی چین خوردگی نمایشگر هم اشاره کنیم. در زیر نمایشگر اصلی این گوشی یک دوربین 16 مگاپیکسلی تعبیه شده است. بعلاوه دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی در حفره پنل نمایشگر بیرونی دیده می گردد که کاربران می توانند از آن برای گرفتن عکس های سلفی و برقراری تماس های ویدیویی بهره ببرند.

سیستم دوربین سه گانه این گوشی هوشمند تاشو مجهز به یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی است که در کنار آن، دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی و دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی قرار گرفته است. سامسونگ از یک باتری با ظرفیت 4400 میلی آمپر ساعتی به عنوان منبع تغذیه گوشی تاشوی نو خود بهره برده که از شارژر سریع 45 واتی، شارژر بی سیم 15 واتی و شارژر بی سیم معکوس 10 واتی پشتیبانی می نماید. اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 نیز به عنوان قلب تپنده گلکسی زد فولد 4 به انجام وظیفه خواهد پرداخت.

دیگر گوشی تاشوی نو سامسونگ یعنی گلکسی زد فلیپ 4 نیز اخیراً در وب سایت صدور گواهینامه FCC ظاهر شده که به لطف آن می توانیم به بعضی از مشخصات این گوشی هوشمند نو تاشو دسترسی پیدا کنیم. در همین زمینه باید اشاره کنیم که سیستم عامل اندروید 12 روی این گوشی هوشمند به صورت پیش فرض نصب شده که رابط کاربری OneUI 4 را اجرا خواهد نمود. بعلاوه قلب تپنده این گوشی هوشمند را همچون زد فولد 4 پردازنده نو اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس تشکیل می دهد.

طبق اطلاعات منتشر شده از وب سایت FCC، گلکسی زد فلیپ 4 با 8 گیگابایت حافظه رم به کاربران عرضه می گردد. با این حال می توان انتظار پیکربندی های مختلفی را از این گوشی هوشمند تاشو داشت. گفته می گردد که یک باتری 3700 میلی آمپر ساعتی به عنوان منبع تغذیه این گوشی تاشو در نظر گرفته شده که حدود 400 میلی آمپر ساعت از ظرفیت باتری نسل قبلی این گوشی بیشتر است.

ظاهراً این باتری با شارژر 25 وات سامسونگ انرژی مجدد خود را بدست می آورد که باز هم در مقایسه با شارژر 15 واتی نسل قبلی، سامسونگ تغییرات مثبتی را در این بخش ایجاد نموده است. این گوشی بعلاوه مجهز به یک صفحه نمایش 6.78 اینچی 1080p Super AMOLED با رفرش ریت 120 هرتزی خواهد بود. نمایشگر بیرونی نیز، یک پنل AMOLED با مقدار 2.1 اینچی در نظر گرفته شده است.

منبع: Mysmartprice و GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 مرداد 1401 بروزرسانی: 4 مرداد 1401 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1923

به "گزینه های پیکربندی و رنگ های گوشی گلکسی زد فولد 4 سامسونگ فاش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزینه های پیکربندی و رنگ های گوشی گلکسی زد فولد 4 سامسونگ فاش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید