گشتی هیجان انگیز در جاده دو هزار و سه هزار

به گزارش افق بسطام، سراسر جنگل های دو هزار و سه هزار را درختان هیرکانی شمال ایران پوشانده اند و چشمه ها و آبشارهای خروشان در گوشه و کنار این جنگل ها به چشم می خورند.

گشتی هیجان انگیز در جاده دو هزار و سه هزار

جاده دو هزار و سه هزار از زیباترین راستاهای جنگلی شمال ایران و تماشای های تنکابن هستند. این جاده ها از تنکابن شروع می شوند و به جنگل های دو هزار و سه هزار در ارتفاعات مازندران می رسند. این جنگل ها و جاذبه های طبیعی آن ها از برجسته ترین جاهای تماشای مازندران هستند و در طول سال گردشگران زیادی از این منطقه ها بازدید می نمایند. با خبرنگاران همراه باشید.

جاده دو هزار و سه هزار کجاست؟

جاده دو هزار از منطقه ای به نام خرم آباد در شهر تنکابن یا شهسوار شروع می گردد و در ادامه به جاده سه هزار می رسد. این جاده در طول راستا خود از میان جنگل های انبوه، رودخانه های خروشان، آبشارهای طبیعی و چشمه های جوشان آب معدنی عبور می نماید. طبیعت گردان زیادی در طول سال برای بازدید از بخش های مختلف جاده دو هزار و سه هزار و اتراق در راستا این جاده زیبا به تنکابن می فرایند.

رودخانه های دو هزار و سه هزار

رودخانه های دو هزار و سه هزار در مرز دو ناحیه جنگلی به هم می رسند که در حدود 10 کیلومتر از ابتدای جاده دو هزار فاصله دارد. ابتدای راستا جاده دو هزار آسفالت مناسبی دارد و عبور از آن با هر وسیله نقلیه ای به سادگی انجام می گردد؛ اما در طول فصل سرما و در زمان بارش های زیاد بخش های پرپیچ وخم و ناهموار جاده پر از دست اندازهای پر آب می شوند.

اگر قصد اتراق در طبیعت و پیک نیک دارید، برترین مکان برای شما جنگل دو هزار است. جاده سه هزار شما را به منطقه های بکر و دست نخورده می رساند که رودخانه خروشان موازی با آن حرکت می نماید. جنگل سه هزار مکانی مناسب برای جنگل نوردان و طبیعت گردان حرفه ای است و دسترسی به بخش های از آن بخصوص برای تازه واردها بسیار مشکل خواهد بود.

اگر به تماشای های ایران علاقه دارید، گورستان های قشم بخشی از تاریخ کهن را بخوانید.

علت نام گذاری جنگل دو هزار و سه هزار

در خصوص علت نام گذاری جنگل های دو هزار و سه هزار روایت های مختلفی وجود دارند که نخستین آن ها اشاره به ارتفاع این جنگل ها در نام گذاری آن ها دارد. به این ترتیب جنگل دو هزار در حدود دو هزار متر و جنگل سه هزار در حدود سه هزار متر از سطح دریا ارتفاع دارند.

از طرف دیگر در گویش گیلکی هراز به معنی رود است و جنگل سه هزار سه رود اصلی به نام های شلف رود، گرمارود و مرانرود دارد که در گذشته از آن ها با نام سه هراز یاد می شد. این رودها از کوهستان های مرتفع سرچشمه می گیرند و در راستا خود حاصلخیزترین جلگه های مازندران را به وجود می آورند و در نهایت به دریای خزر می ریزند. جریان گسترده رودها در این منطقه سبب نام گذاری دو هراز و سه هراز در این منطقه بوده و به مرور زمان واژه هراز به هزار تغییر نموده است.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری، مطلب زیباترین تنگه دنیا کجاست را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 17 تیر 1401 بروزرسانی: 17 تیر 1401 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1907

به "گشتی هیجان انگیز در جاده دو هزار و سه هزار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشتی هیجان انگیز در جاده دو هزار و سه هزار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید