10 پاک کننده طبیعی صورت که می توانید خودتان در خانه تهیه کنید

به گزارش افق بسطام، شما برای داشتن پوست صاف و زیباتر به محصولات فانتزی و گران قیمت احتیاج ندارید. در عوض، این دستورالعمل های ساده برای تهیه پاک کننده طبیعی صورت به توصیه وبلاگ نویسان معروف را امتحان کنید.

10 پاک کننده طبیعی صورت که می توانید خودتان در خانه تهیه کنید

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

1. پاک کننده صورت روغن نارگیل

بدون از بین بردن چربی طبیعی پوست، روغن نارگیل می تواند هر درخششی را که در پایان روز ظاهر می شود، از بین ببرد. جوشوا زایچنر، مدیر تحقیقات آرایشی و بالینی پوست در نیویورک می گوید: ترکیب منحصر به فرد آن از چربی های طبیعی - از جمله اسید لینولئیک (که به مبارزه با آکنه کمک می کند) و اسید لورئیک (که آب رسان و ضد میکروبی است)، آن را برای درمان پوست مفید می کند. این یک مرطوب کننده موثر است و برای درماتیت آتوپیک بسیار مناسب است. اما اگر پوستی مستعد آکنه دارید، از روغن نارگیل دور شوید، مگر اینکه بدانید که صورت شما آن را تحمل می کند.

کمی روغن نارگیل را به مدت 30 ثانیه به آرامی روی صورت خود (تقریباً به اندازه یک ربع) ماساژ دهید سپس یک حوله گرم روی صورت خود بگذارید تا منافذ پوست شما باز شود. 15 تا 30 ثانیه صبر کنید، سپس روغن را با لمس و دستمال شستشو دهید.

2. پاک کننده صورت سرکه سیب

سرکه سیب سابقه ای طولانی به عنوان یک ماده آرایشی دارد. در واقع گفته می شود که کلئوپاترا از آن به عنوان پاک کننده صورت استفاده می کرد. یک ماده اصلی آن اسید مالیک است که شبیه آلفا هیدروکسی اسید است و باعث لایه برداری پوست می شود. لیان مک استادیار بالینی پوست در شهر نیویورک می گوید: این به نوبه خود باعث گردش سلولی می شود، سطح pH پوست را بازیابی می کند، پوست را شفاف می کند و به پاکسازی و جلوگیری از مسدود شدن منافذ و ایجاد آکنه کمک می کند. احتیاط: سرکه سیب باید همیشه رقیق شود و هرگز مستقیماً روی پوست قرار نگیرد.

برای تهیه یک تونر طبیعی، 1 قسمت سرکه سیب را با 2 قسمت آب مخلوط کنید و خوب تکان دهید، با پنبه یا پد به صورت تمیز بمالید. پس از خشک شدن پوست، مرطوب کننده معمول روزانه خود را بزنید.

3. پاک کننده صورت عسل و لیمو

عسل و لیمو با هم ترکیب خوبی می شوند و به یک مرطوب کننده و ضد عفونی کننده طبیعی تبدیل می شوند، یک ترکیب تسکین دهنده و تمیز کننده کامل برای یک پاک کننده طبیعی صورت . سجال شاه متخصص پوست در شهر نیویورک می گوید: عسل به طور طبیعی ضد باکتری و پر از آنتی اکسیدان است که نشان داده شده است از آکنه جلوگیری کرده و فرایند پیری پوست را کند می کند. عسل همچنین باعث تقویت چهره می شود. دکتر شاه می گوید: آب لیمو اغلب در مراقبت از پوست توصیه می شود زیرا دارای ویتامین C است که یک آنتی اکسیدان عالی به شمار می رود. همچنین دارای خواص ضد میکروبی و قابض است.

1 قاشق غذاخوری عسل ارگانیک را با آب نصف لیمو مخلوط کنید، ماسک را روی پوست بزنید، صورت و گردن خود را بپوشانید اما از ناحیه نزدیک چشم خود اجتناب کنید. 20 دقیقه صبر کنید، سپس با آب گرم بشویید و به دنبال آن با آب سرد بشویید و خشک کنید.

4. پاک کننده صورت ماست

جودیت هلمن دانشیار بالینی پوست در نیویورک می گوید: ماست یک پاک کننده طبیعی برای صورت است و به جوان سازی و لطافت پوست کمک می کند. پروتئین و اسید لاکتیک در ماست این خواص را به دنبال دارند. اگر به طور منظم استفاده کنید اسید لاکتیک پوست شما را تشویق می کند تا از طریق لایه برداری از سلول های مرده خلاص شود و پروتئین آن به سفت شدن منافذ، کاهش خطوط ریز و آبرسانی کمک می کند.

2 قاشق غذاخوری ماست یونانی ساده و پرچرب را با 1 تا 2 قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید. (افزودنی های اختکمک: کمی لیمو یا چند عدد بلوبری.) به صورت خود بمالید و اجازه دهید حدود 10 تا 15 دقیقه بماند. آن را با یک حوله نرم و مرطوب بردارید.

لایه نازکی از ماست ساده را با استفاده از نوک انگشتان بر روی صورت تمیز خود ماساژ دهید. این عمل به شل شدن هرگونه آلودگی یا آرایش کمک می کند. ماست را به مدت 20 دقیقه بگذارید روی پوست بماند، سپس آن را با آب گرم بشویید.

5. پاک کننده صورت روغن زیتون

این ماده می تواند صورت شما را نیز تغذیه کند! دکتر هلمن می گوید: روغن زیتون یک مرطوب کننده طبیعی عالی برای تغذیه و لطافت پوست است و همچنین آنتی اکسیدان ها و چربی های خوب آن می توانند به کاهش رادیکال های آزاد برای تسکین پوست تحریک شده و آفتاب سوخته کمک کنند.

یک زرده تخم مرغ، 1 قاشق غذاخوری عسل، 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون و چند قطره آب لیمو را با هم مخلوط کنید. به مدت 5 تا 10 دقیقه به صورت تمیز خود بمالید و سپس آن را بشویید.

6. پاک کننده صورت انگور

تحقیقات در ژورنال پوست و زیبایی نشان داد که مواد مغذی گیاهی موجود در انگور می تواند به محافظت از سلول های پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش مضر کمک کند. انگور همچنین حاوی ویتامین C است که به اثبات رسیده که به تشکیل کلاژن کمک می کند، پروتئینی که خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد و شما را جوان نگاه می دارد.

1 سفید تخم مرغ را با 6 یا 7 انگور در مخلوط کن بریزید. کاملاً مخلوط کنید، هسته هایی را که حاوی روغن دانه انگور هستند خرد کنید. هنگامی که مخلوط یک دست شد، با استفاده از برس صورت ماسک را به صورت و گردن با ضربات به سمت بالا بمالید. بگذارید به مدت 15 دقیقه بماند، سپس کاملا بشویید و با مرطوب کننده کارتان را ادامه دهید.

7. ماسک پاک کننده مخمر خشک

جولی روساک متخصص پوست در شهر نیویورک می گوید: هنگامی که به صورت موضعی استفاده می شود، مخمر مرطوب کننده، کلاژن ساز، ضد پیری و روشن کننده است. از آنجا که این ماده همچنین از پوست در برابر آسیب های محیطی محافظت می کند، ساختار آن را تقویت می کند و به ترمیم سلول های آسیب دیده پوست کمک می کند. بسکمک از محصولات گران قیمت پوست حاوی مخمر هستند اما شما به راحتی می توانید یک ماسک صورت طبیعی با آن در خانه تهیه کنید.

1 قاشق غذاخوری مخمر خشک را در 2 قاشق غذاخوری شیر گرم حل کنید سپس 1 قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید. این ترکیب را روی صورت خود بمالید و از برخورد آن با چشم جلوگیری کنید. اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه بماند. با آب گرم بشویید و پوست را خشک کنید.

8. پاک کننده صورت طبیعی با روغن های حاوی اسید لینولئیک

قرار دادن روغن روی صورت در صورت بروز آکنه ممکن است مفید باشد. اما دکتر هلمن می گوید: روغن هایی با درصد بالایی از اسید لینولئیک، یک اسید چرب ضروری امگا 6، می توانند کمک کنند. اسید لینولئیک به طور طبیعی در پوست شما وجود دارد، اما وقتی دچار آکنه می شوید، میزان آن در پوست شما کمتر از مقدار مورد نیاز است. از جمله روغن هایی که حاوی مقادیر زیادی از این ماده هستند به روغن کنف، گلرنگ، رزهیپ و هسته انگور می توان اشاره کرد.

مقدار یک چهارم روغن را در دست خود قرار دهید و دستان خود را به هم بمالید تا روغن گرم شود و بعد به آرامی روی تمام صورت خود بمالید. محکم اما آرام ماساژ دهید، همیشه به سمت بالا حرکت کنید، به مدت دو دقیقه، سپس اجازه دهید روغن به مدت 30 ثانیه روی صورت شما بماند. یک حوله آغشته به آب گرم را روی صورت خود قرار دهید. بگذارید حدود یک دقیقه بماند.

9. روغن آووکادو پاک کننده صورت طبیعی برای پوست خشک

بر اساس مطالعه ای در مجله بین المللی علوم مولکولی، روغن آووکادو که از تفاله میوه استخراج می شود، منبع عالی غنی سازی پوست خشک، آسیب دیده و شکاف خورده است. روغن ماکادامیا، بادام و جوانه گندم به طور مشابه سرشار از اسیدهای چرب و پلی فنول هستند که باعث تغذیه پوست و مقابله با پیری می شوند.

همان دستورالعمل ارائه شده برای پاک کننده فوق را دنبال کنید: به اندازه کافی روغن استفاده کنید تا با نوک انگشتان به صورت خود با استفاده از حرکت دورانی بزنید و یک پارچه گرم را روی صورت روغنی خود به مدت چند دقیقه نگه دارید تا منافذ باز شود. سپس با استفاده از آب گرم به آرامی بشویید.

10. اسکراب سس مایونز و بادام

این ترکیب ممکن است کمی عجیب به نظر برسد اما بر اساس گفته ها روی پوست بسیار خشک به خوبی کار می کند. مایونز صورت شما را تغذیه می کند، در حالی که بادام لایه برداری می کند.

ابتدا صورت خود را با هر پاک کننده طبیعی صورت کاملا تمیز کنید. بعد 1/4 فنجان (40 گرم) بادام طبیعی و کامل را در مخلوط کن یا غذاساز خرد کنید. در 1/8 قاشق چای خوری سس مایونز مخلوط کنید تا زمانی که به قوام یک اسکراب برسد. آن را کنار بگذارید. 1 قاشق چایخوری سرکه سیب را با 1/2 فنجان آب ترکیب کنید. صورت خود را با این مخلوط بشویید. بعد با اسکراب بادام و مایونز صورت خود را به آرامی کاملاً ماساژ دهید. بگذارید 10 دقیقه بماند سپس با آب گرم بشویید و خشک کنید.

منبع:

thehealthy

منبع: هفت گنج
انتشار: 26 دی 1399 بروزرسانی: 26 دی 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1195

به "10 پاک کننده طبیعی صورت که می توانید خودتان در خانه تهیه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 پاک کننده طبیعی صورت که می توانید خودتان در خانه تهیه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید