1312 اثر به دوسالانه ادبی نارنج رسید

به گزارش افق بسطام، مدیر اجرایی پنجمین دوسالانه داستان کوتاه نارنج در مصاحبه با خبرنگاران، با این مطلب مطرح نمود: دوسالانه داستان کوتاه نارنج از معدود جوایز ادبی است که با وجودی که هیچ وقت مهلت ارسال آثار خود را تمدید نمی کند، اما همواره با استقبال خوب نویسندگان روبه رو بوده است.

1312 اثر به دوسالانه ادبی نارنج رسید

محمد بادپر گفت: طی 2 ماهی که علاقه مندان می توانستند داستان های کوتاه خود را به این دوسالانه بفرستند، 777 نویسنده از 30 استان کشور و 9 کشور خارجی، یک هزار و 312 داستان به دبیرخانه این دوسالانه ارسال شد که در این بین استان های تهران، فارس و اصفهان بیشترین شرکت کننده را داشتند.

وی شرح داد: تهران با 158 نفر، شیراز با 88 نفر و جهرم با 66 نفر شرکت کننده، سه شهر برتر در ارائه آثار به این جایزه ادبی بودند.

بادپر در مورد کشورهای شرکت کننده نیز گفت: در دوره قبل فارسی زبانان 5 کشور خارجی در دوسالانه داستان کوتاه نارنج شرکت کردند که این تعداد در پنجمین دوره افزایش یافته و ما از 9 کشور؛ آمریکا، کانادا، آلمان، افغانستان، ترکیه، امارات متحده عربی، سوئد، بلژیک و هلندداستان اثر دریافت کرده ایم.

وی یادآورشد: اسامی داستان های دریافتی وهمچنین شرکت کنندگان دراین جایزه ادبی درپایگاه فرهنگی نارنج به نشانی www.naranj.orgمنتشرشدهاست.

بادپر درباره داوری آثار گفت: باپایان یافتن مهلت ارسال آثار در 31 شهریور، کار داوری اولیه آثاربه وسیله منتخبی ازبرگزیدگان دوره های قبلی نارنج آغازشده و پیش بینی می شود در اوایل آبان ماه اسامی راه یافتگان به مرحله بعد داوری که به وسیله نویسندگان مطرح کشور انجام خواهد شد، منتشر شود.

وی ضمن گلایه از برخی مسئولین شهرستان جهرم در عدم همراهی با این جایزه ادبی گفت: این جایزه ادبی متعلق به هیچ فرد و گروه خاصی نیست و به شهرستان جهرم تعلق دارد و کمترین انتظار از مسئولین این شهرستان، همراهی و پشتیبانی آنها از این دوسالانه ادبی است.

به گفته بادپر آمارهای بسیار خوب، نوع برگزاری و اقبال عمومی به این دوسالانه،هم در دوره های قبل و هم در این دوره، نشان می دهد هیچ اتفاق دیگری نمی تواند به این اندازه در معرفی مثبت شهرستان جهرم نزد سایر هموطنان و حتی کشورهای خارجی موثر باشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه گروه اجرایی این دوسالانه دارای تجربه بسیار خوبی در برگزاری این دوسالانه هستند و بدون تردید این دوره نیز با بهترین کیفیت برگزار خواهند کرد اما بسیار بهتر است که همه مسئولین و نهادهای مرتبط صرف نظر از هر گونه نگاه سیاسی در کنار این دوسالانه قرار بگیرند.

وی تاکید کرد: تمام سعی گروه اجرایی این دوسالانه دوری از هرگونه حاشیه وتلاش برای باشکوه برگزار کردن اختتامیه این دوسالانه است و در این زمینه از تمام ظرفیت های موجود در شهرستان که امکان آن فراهم باشد استفاده خواهد شد.

وی همراهی و تعامل چهره های داستانی کشور و همچنین استان فارس با این دوسالانه را بسیار خوب توصیف و اظهار امیدواری کرد که بسیاری از این چهره ها در اختتامیه این دوسالانه که در 26 آذرماه در تالار فردوسی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم برگزار خواهد شد حضور پیدا کنند.

دوسالانه داستان کوتاه نارنج از سال 1386 به همت انجمن اهل قلم شهرستان جهرم برگزارمی شود.

پوستر دوسالانه داستان کوتاه نارنج

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 325

به "1312 اثر به دوسالانه ادبی نارنج رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "1312 اثر به دوسالانه ادبی نارنج رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید