16 ایده کمکی برای تزئین اتاق خواب

به گزارش افق بسطام، یکی از مهمترین بخش دکوراسیون داخلی، دکوراسیون و تزئین اتاق خواب است. به این دلیل که اتاق خواب محل آرامش و استراحت در خانه است. استفاده از تزئینات نا هماهنگ و دکوراسیون نا مناسب، میتواند مرکز آرامش و آسایش را در خانه تحت تاثیر قرار دهد. این مقاله به منظور استفاده و شناخت تزئین اتاق خواب، تهیه شده است.

16 ایده کمکی برای تزئین اتاق خواب

ایده های کمکی برای تزئین اتاق خواب

  1. استفاده از تعدادی بالش :میتوانید بدون شلوغ کردن اتاق خواب، با استفاده از تعدادی بالش رنگی روی تخت خواب، به تزئین اتاق خواب خود، کمک کنید.
  2. تزئین روی دیوار: اگر فضای اتاق خواب شما کوچک است. میتوانید برای تزیین اتاق خواب و همچنین کمک به بزرگ تر شدن اتاق خواب از چراغ خواب های دیواری بهره ببرید.

تزئین اتاق خواب با تزئین دیوار

  1. نمود احساسات درونی: اگر کودک درون شما هنوز بازیگوشی میکند. میتوانید از چیدمان بالش های بزرگ در گوشه اتاق، محلی برای استراحت بوجود بیاورید. توجه به احساسات درونی کمک میکند، دکوراسیون و تزئینات اتاق خواب شما، کاملا منحصر به فرد باشد.
  2. رعایت تناسب: سعی کنید میان وسایل اتاق خواب، یک تناسب و هماهنگی وجود داشته باشد. این کار بدون هیچ هزینه اضافی روشی برای تزئین اتاق خواب شما است. مثلا میتوانید گلدان درون قفسه کتاب ها را با کوسن های روی تخت خود هماهنگ کنید.
  3. ایجاد آرامش در خواب: همیشه روی تخت خواب خود یک لحاف با کیفیت داشته باشید. تا هر زمان خواستید استراحت کنید. بتوانید از آن لذت ببرید.
  4. به وجود آوردن کانون توجه: میتوانید از قسمتی از اتاق خواب خود، به نام فضایی برای کتاب خواندن و استراحت کردن بهره ببرید. از طرفی میتوانید با استفاده از عناصر خاص در این قسمت از اتاق خواب، آن را بولد کرده و به نام یک کانون توجه از آن بهره ببرید.

ایجاد کانون توجه و تزئین اتاق خواب

  1. در نظر گرفتن اندازه ها : در دکوراسیون و تزئین اتاق خواب، به اندازه وسایل بسیار توجه کنید. برای استفاده از چراغ خواب، کتاب خانه و… حتما با توجه به ابعاد تخت خواب، تصمیم گیری کنید.
  2. نور مناسب : سعی کنید اتاق خواب شما از نور استاندارد و کافی برخوردار باشد. وجود نور نامناسب زیبایی های موجود در اتاق خواب شما را تحت تاثیر قرار میدهد. و باعث ایجاد کلافگی میشود.
  3. رنگ ها: اگر قصد دارید بدون ایجاد سختی تزئین اتاق خوابی زیبا، را انجام دهید. میتوانید از زنگ های مختلف و هماهنگ در اتاق خواب خود بهره ببرید. همچنین میتوانید با استفاده از رنگ لایه هایی هماهنگ در اتاق خواب به وجود بیاورید . که همین امر موجب ایجاد احساس گرما هم میشود. از طرفی استفاده از وسایل جانبی با طرح های رنگی مانند پارچه های چهل تیکه، میتواند در تزئین اتاق خواب شما، بسیار تاثیر گذار باشد.

تزئین اتاق خواب به کمک رنگها

  1. در نظر گرفتن کف اتاق خواب : استفاده از فرشهای مناسب و هماهنگ با وسایل میتواند در تزئین اتاق خواب شما بسیار کمک کننده باشد. همچنین استفاده از فرشهای فانتزی با طرح های جالب میتواند، باعث ایجاد مجذوب کنندهیت بصری در اتاق خواب شما، شود.
  2. ایجاد احساس گرما: با استفاده از لامپ های کم نور و یا چراغ خواب های رنگی، احساس گرما و آرامش را در فضای اتاق خواب تان بیشتر کنید.
  3. به وجود آوردن قوانین : اگر در تزئین کردن خانه و اتاق خواب، دارای جسارت هستید. میتوانید از قانون های تازه برای تزئین اتاق خواب خود، بهره ببرید. مثلا میتوانید بجای گلدان های کوچک، از فنجان های بزرگ برای نگه داری گل های اتاق خواب تان، بهره ببرید. یا از استند های گلدان برای نگه داری کتاب هایتان.

ایجاد احساس ارامش در اتاق خواب

  1. ترکیب بندی : در تزئین اتاق خواب، خودتان را محدود به استفاده از اشکال یک شکل نکنید. حتما نباید اگر تخت مستطیل شکل و چوبی است. تمام وسایل تزئین اتاق خواب از این قانون پیروی کند. میتوانید با استفاده از چراغ خواب کاملا متفاوت با سرویس خواب، از یک ایده مجذوب کننده در تزئین اتاق خواب خود، بهره ببرید.
  2. استفاده از عکس: اتاق خواب یک فضای خصوصی به تعداد میرود. برای اینکه ماهیت این فضا برای همگان روشن باشد. میتوانید تزئین اتاق خواب، را با استفاده از عکس های شخصی در ابعاد و طرح های مختلف، بهره ببرید.

15. اولویت دهی: سعی کنید برای تزئین اتاق خواب شما، اولویت اول ایجاد احساس آرامش و آسایش باشد. یکی تمام تمرکز باید بر این باشد که، بتوانید در آرامش استراحت کنید، بخوابید، کتاب بخوانید و…

منبع: اتاق
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1602

به "16 ایده کمکی برای تزئین اتاق خواب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "16 ایده کمکی برای تزئین اتاق خواب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید