17 علامت که نشان می دهند به یک تغییر اساسی در زندگی احتیاج دارید

به گزارش افق بسطام، همه ما موقعیت هایی را در زندگی تجربه نموده ایم که از خودمان پرسیده ایم: دارم با زندگی ام چکار می کنم؟ در این زمان است که به این نتیجه می رسیم باید قبل از اینکه اوضاع بدتر گردد، یک تغییر عظیم در زندگی خود ایجاد کنیم. زمانی که تشخیص دهید وقت تغییر فرا رسیده، می توانید زندگی اتان را کنترل کنید و برای آینده خود تصمیمات مثبت و منطقی بگیرید . امروز در این مقاله به 17 علامت رایج اشاره می کنیم که نشان می دهند باید در زندگی خود یک تغییر اساسی ایجاد کنید. برای اینکه با این علامت ها آشنا شوید، در ادامه با خبرنگاران مگ همراه باشید.

17 علامت که نشان می دهند به یک تغییر اساسی در زندگی احتیاج دارید

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

  • 9 سرگرمی برای آرام کردن ذهن و تغییر دادن زندگی

1. به دیگران حسودی می کنید

اگر به دیگران حسادت می کنید و احساس می کنید زندگی ناعادلانه است، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که تمرکزتان را روی زندگی خود بگذارید و در زندگی اتان تغییرات مثبتی ایجاد کنید.

حسادت به دیگران هیچ فایده ای به دنبال ندارد و فقط باعث می گردد تمام تمرکزتان به جای پیشرفت خود، روی زندگی دیگران باشد. انرژی اتان را به جای مقایسه خود با دیگران، صرف کارهای مفید کنید. اگر این کار را بکنید، همه چیز به طرز مثبت و بهتری تغییر می نماید.

2. به اندازه کافی نمی خوابید

متأسفانه بسیاری از افراد تا نصفه شب بیدار می مانند و به ذهن خود فشار زیادی وارد می نمایند. زمانی که خسته باشید، نمی توانید به طور کامل عملکرد خوبی داشته باشید. باید یکی از اولویت هایتان در زندگی، خوابیدن به اندازه کافی باشد. خواب به طور مستقیم روی سلامت جسمی و ذهنی تأثیر می گذارد و به همین دلیل است که داشتن خواب کافی اهمیت بسیار زیادی دارد.

اگر شما هم جزء افرادی هستید که خواب کافی ندارند، باید آغاز به تغییر عادت های خوابیدن خود کنید. بهتر است از ترفندهایی که به زودتر به خواب رفتن یاری می نمایند، بهره ببرید. از جمله این ترفندها می توانیم به نوشیدن شیر، خواندن چند صفحه کتاب، مدیتیشن و چیزهایی از این دست اشاره کنیم.

3. وزنتان تغییر پیدا نموده است

اضافه وزن یا کاهش وزن، هر دو نشانه این هستند که باید تغییراتی را در روتین خود ایجاد کنید. ممکن است به دلایل مختلفی مثل استرس زیاد به خاطر کار از ورزش کردن و توجه به غذایی که می خورید، غافل شده باشید.

سوءتغذیه و تغییر زیاد در وزن می تواند منجر به بیماری های جدی تر در آینده شوند. اگر مواد غذایی سالم و مغذی نخورید و به طور مرتب ورزش نکنید، از لحاظ ذهنی و بدنی احساس ناراحتی خواهید کرد. به آنچه می خورید، توجه زیادی کنید. اگر کاهش وزن یا اضافه وزن چشمگیری را تجربه نموده اید، بهتر است از یک متخصص تغذیه یاری بگیرید. برای ورزش کردن هم برنامه ریزی کنید. ورزش کردن می تواند باعث کاهش علائم افسردگی و بهبود خلق وخو گردد. بنابراین از انجام آن غفلت نکنید.

4. روی پوستتان لکه ایجاد شده است

مسائل پوستی نشان دهنده این هستند که در بدنتان ایرادی وجود دارد. خواب، رژیم غذایی و استرس می توانند تأثیرات قابل توجهی بر روی ظاهر پوست داشته باشند. بنابراین اگر به طور ناگهانی دچار جوش و آکنه شدید، ممکن است نیاز گردد تغییراتی را در سبک زندگی خود ایجاد کنید.

اگر پوستتان کدر به نظر می رسد و شادابی خود را از دست داده است، وقت آن رسیده که یک روتین مراقبت از پوست برای خودتان ترتیب دهید. به چیزهایی که منجر به استرس، نگرانی و کم خوابی در شما می شوند، فکر کنید و به دنبال راه چارهی برای حذف آن ها باشید.

5. با دوستانتان در ارتباط نیستید

بهترین دوستان ما کسانی هستند که ما را بهتر از هر کسی می شناسند و زمانی که مسئله ای داشته باشیم، بدون اینکه چیزی به آن ها بگوییم، با دیدن چهره مان به همه چیز پی می برند.

اگر از دوستانتان دوری نموده، برنامه ها را کنسل می کنید و تماس های آن ها را نادیده می گیرید، احتمالا دلیل این کارهای شما این است که سعی دارید چیزی را از آن ها مخفی کنید. دوری کردن از دوستان صمیمی، راه چاره مشکل شما نیست.

دوستان واقعی همواره از شما حمایت نموده و در سختی ها به شما یاری می نمایند؛ بنابراین صحبت کردن و مشورت کردن با آن ها یکی از بهترین کارهایی است که می توانید انجام دهید. دوستان واقعی به شما یاری می نمایند از دوران سخت زندگی اتان راحت تر عبور کنید.

6. رفتارهای خودتخریبی دارید

اگر بیش از حد غذا می خورید یا آغاز به سیگار کشیدن نموده اید، به یک تغییر اساسی در زندگی نیاز دارید. حتما خودتان هم می دانید که با انجام این کارها خودتان را در موقعیت بدی قرار می دهید و باید انجام چنین کارهایی را متوقف کنید. اگر کارهایی را انجام می دهید که خودتان هم می دانید خوب نیستند و اگر دیگر به عواقب کارهای خود فکر نمی کنید، باید آغاز به اصلاح رفتارهای خود کنید.

معمولا افراد رفتارهای خودتخریبی را به این دلیل از خود نشان می دهند که می خواهند از مسؤولیت هایی که به عهده دارند، شانه خالی نمایند یا فکرشان را از موقعیت سختی که دارند، منحرف نمایند. اجازه ندهید افکار منفی زندگی شما را تخریب نمایند. کنترل زندگی اتان را به دست گرفته و تصمیمات مثبتی برای خود بگیرید.

7. احساس ترس دارید

ترس انواع مختلفی دارد. به طور مثال ممکن است شما ترس از تنهایی داشته باشید. اگر از چیزی ترس دارید، باید روبروه با آن ترس و پیدا کردن راه چاره برای مقابله با آن را در اولویت قرار دهید. به یاد داشته باشید که شما شایسته خوشحالی هستید. در صورتی که از چیزی ترس دارید، از فرصت استفاده نموده و تغییر را ایجاد کنید.

به عنوان مثال، اگر از شغل خود راضی نیستید اما می ترسید که شغل خود را عوض کنید، از همین امروز آگهی های مختلف را با دقت آنالیز نموده و برای شغلی که فکر می کنید مناسب شما است، اقدام کنید. مطمئن باشید در صورتی که حوصله داشته باشید و دقت خود را به کار بگیرید، شغل خوبی را پیدا خواهید کرد.

8. از لحاظ احساسی دچار مشکل شده اید

زندگی پر از درگیری ها و مسائل عظیم و کوچک است. اگر به یاد نمی آورید که آخرین باری که از ته دل خندیده اید چه زمانی بوده یا آخرین باری که برای چیزی حسابی هیجان زده شدید کی بوده، وقت این است که کمی بیشتر به خودتان و زندگی ا تان توجه کنید.

بیشتر افراد برای زندگی خود هدف معین می نمایند و صبح تا شب کار می نمایند تا به هدفشان دست پیدا نمایند. آن ها آن قدر درگیر رسیدن به هدف خود می شوند که فراموش می نمایند باید از لحظه لحظه زندگی استفاده نمایند.

باید همان طور که در حال کار و کوشش هستید، از جهت هم لذت ببرید و نباید زندگی کردن را فراموش کنید. هر روز مدت زمانی را به خودتان و انجام کارهایی که دوست دارید، اختصاص دهید. شما فقط یک بار زندگی می کنید و نمی دانید تا چه زمانی زنده هستید. پس از تک تک لحظات زندگی لذت ببرید.

  • اضطراب و روش های ساده و موثر برای مدیریت و کنترل آن

9. علاقه به خود را از دست داده اید

زمانی که به آینه نگاه می کنید، احساس می کنید با یک فرد غریبه روبه رو شده اید؟ اگر این طور است، باید به شما بگوییم که دیگر خودتان را دوست ندارید. داشتن احساس خوب درباره خود به شما در افزایش اعتماد به نفس یاری می نماید. باید توجه به خود را در اولویت قرار دهید. اگر خودتان را دوست نداشته باشید، دیگران هم از این موضوع سوءاستفاده می نمایند. خودتان را با تمام ایرادهایی که دارید، دوست داشته باشید.

10. عصبانیت خود را سر دیگران خالی می کنید

ما معمولا عادت داریم عصبانیتمان را سر افراد نزدیک به خود، مانند پدر و مادر و دوستان صمیمی خالی کنیم. اگر شما هم عادت به انجام این کار را دارید، وقت آن است که تغییری در این رفتارتان ایجاد کنید. در صورتی که متوجه شده اید که به تازگی با اطرافیان خود به طور متفاوتی برخورد می کنید، علت را درون خودتان جست وجو کنید.

در بسیاری از مواقع، عصبانیت یک علت درونی (و نه یک محرک بیرونی) دارد. علت را پیدا کنید و به دنبال روش هایی برای برطرف کردن آن باشید. اطرافیان شما کسانی هستند که در پستی و بلندی زندگی در کنار شما بوده اند. قدر آن ها را بدانید و آن ها را به خاطر مسائل بی ارزش، از خودتان نرنجانید.

11. انگیزه خود را از دست داده اید

اگر صبح ها هیچ انگیزه ای برای بیدار شدن و رفتن به سرکار ندارید، تمام چیزی که نیاز دارید، یک تغییر اساسی در روتین زندگی است. اینکه هر از گاهی چنین احساسی داشته باشید، هیچ ایرادی ندارد و اتفاقا این موضوع کاملا طبیعی است. در چنین مواقعی نیاز نیست خودتان را مجبور کنید تمام وظایف روزمره را به طور کامل انجام دهید. به دنبال انجام کارهایی برای بهتر کردن حال خود و افزایش انگیزه باشید.

از دست دادن انگیزه می تواند نشانه این باشد که بدن و ذهنتان به استراحت نیاز دارد. در چنین مواقعی بهترین کار، هیچ کاری نکردن است. استراحت کنید و به دنبال روش هایی برای جذاب و هیجان انگیز تر کردن زندگی خود باشید.

12. همه چیز را زیادی راحت گرفته اید

اگر هر روزتان مثل هم است و هیچ کار جدیدی انجام نمی دهید، وقت آن است که به دنبال روش هایی برای خارج شدن از منطقه امن (Comfort zone) خود باشید. اگر تجربیات جدیدی را به دست نیاورید، به عنوان یک انسان رشد نخواهید کرد. چیزهای جدید زیادی برای یاد دریافت و انسان های زیادی برای دیدار کردن وجود دارند. برای اینکه با موقعیت های جدید روبرو شوید و با توانایی ها و مهارت های خود بیشتر آشنا شوید، خودتان را به چالش بکشید.

13. به دیگران بیش از حد وابسته هستید

اطرافیان ما تأثیر زیادی روی زندگی ما می گذارند. یاری دریافت از دیگران، زمانی که در موقعیت سختی هستید، ایرادی ندارد؛ اما باید در نهایت خودتان تصمیم بگیرید. نباید برای همه چیز به دیگران اتکا کنید و نظر آن ها را مقدم بر نظر خودتان قرار دهید.

نباید تصمیم گیری درباره مسائل مهم برای زندگی، مثل مسائل کاری و ازدواج را به اطرافیان خود بسپارید. خودتان باید مسؤولیت تصمیم ها و کارها را به عهده بگیرید. این زندگی شما است، بنابراین خودتان برای تغییر در زندگی اتان تصمیم بگیرید.

14. بهانه می آورید

تغییر می تواند ترسناک باشد. بیشتر ما دوست داریم در منطقه امن خود بمانیم و خارج شدن از این منطقه می تواند برایمان سخت باشد. معلوم نیست تغییری که می خواهید در زندگی اتان ایجاد کنید، ختم به خیر می گردد یا نه! اما بهانه آوردن و به تأخیر انداختن کارها هم مشکل را برطرف نخواهد کرد. بهانه نیاورید و به فکر ایجاد تغییری باشید که قرار است زندگی شما را به طرز مثبتی تحت تأثیر قرار دهد. به خودتان باور داشته باشید.

15. ولخرجی می کنید

بسیاری از افراد خرید کردن را به عنوان ترفندی برای بهتر کردن حال خود انجام می دهند. زمانی که چیز جدیدی را می خرید، احساس هیجان و خوشحالی می کنید، اما این احساس خوب به سرعت ناپدید می گردد. هیچ کس از فردای خود خبر ندارد. ممکن است یک اتفاق ناگهانی رخ دهد که برای حل آن به پول زیادی نیاز باشد.

اگر مخارجتان افزایش پیدا نموده است، باید ببینید برای برطرف چه مسئله ای خرید کردن را انتخاب نموده اید و سعی کنید آن مشکل را با یک روش بهتر حل کنید. اگر مدام ولخرجی کنید، در آینده با مسائل اقتصادی زیادی روبرو خواهید شد. عادات اقتصادی خود را تغییر دهید و به طور متعادل خرج کنید.

16. در لحظه زندگی نمی کنید

همه ما در گذشته اشتباهاتی را انجام داده ایم. اگر مدام در گذشته زندگی کنید و پیش خودتان بگویید: ای کاش فلان کار را انجام نداده بودم! یا اگر دائما درباره آینده خیال پردازی کنید، هیچ اتفاق مثبتی نخواهد افتاد. یاد بگیرید در لحظه زندگی کنید. قدر حال را بدانید و در زندگی فعلی خود تغییری را ایجاد کنید که می دانید آینده تان را بهتر می نماید.

شما نمی توانید گذشته را تغییر دهید، اما می توانید از اشتباهاتتان درس بگیرید و از آن ها به عنوان تجربه ای برای تصمیم گیری های بهتر و علاقانه تر در آینده بهره ببرید. اگر مدام خیال پردازی کنید یا در گذشته باشید، فرصتی که در حال حاضر برای پیشرفت کردن دارید را از دست می دهید و در آینده دوباره پشیمان می شوید.

  • 24 تکنیک ساده و مؤثر برای داشتن زندگی بهتر

17. از خودتان واکنش های افراطی نشان می دهید

گاهی اوقات مسائل ناراحت نماینده ای رخ می دهد که باعث می گردد احساس کنید دارید کنترل زندگی ا تان از دست می دهید. گاهی اوقات این موضوع افراطی شده و باعث می گردد استرس زیادی بگیرید.

هیچ چیز در حالت افراطی خوب نیست؛ به ویژه اگر واکنش های افراطی را به عنوان روشی برای پرت کردن حواس خود از احساسات واقعی تان به کار بگیرید. اگر موضوعی ذهنتان را زیاد به خود مشغول نموده است، سعی کنید با استفاده از یک سری ترفندها در زندگی اتان تعادل ایجاد کنید. توجه کنید که مسائل موقت هستند و پس از مدتی برطرف می شوند. بنابراین بیش از حد ذهنتان را درگیر آن ها نکنید.

کلام آخر

تغییر دادن همواره در ابتدا سخت است، اما باعث اتفاقات بهتری در زندگی می گردد. در این مقاله از خبرنگاران مگ به 17 علامت اشاره کردیم که نشان می دهند باید در زندگی اتان تغییر ایجاد کنید. هیچ کس نمی تواند به اندازه خودتان زندگی اتان را تحت تأثیر قرار دهد. در لحظه زندگی کنید و از فرصت هایی که دارید، برای پیشرفت و بهتر شدن بهره ببرید.

منبع: a conscious rethink

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1405

به "17 علامت که نشان می دهند به یک تغییر اساسی در زندگی احتیاج دارید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "17 علامت که نشان می دهند به یک تغییر اساسی در زندگی احتیاج دارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید