7 عادت غلط در چیدمان که دکور منزل را زشت می نماید

به گزارش افق بسطام، برای داشتن یک خانه شیک و زیبا، باید شجاعت زیرپا گذاشتن برخی عادت های اشتباه را داشته باشید.

7 عادت غلط در چیدمان که دکور منزل را زشت می نماید

اشتباهات در دکوراسیون و چیدمان، نظم و زیبایی منزل را برهم می زند، در این مطلب از خبرنگاران به بیان اشتباهات رایج در چیدمان و دکوراسیون خانه می پردازیم.

مبلمان یکپارچه

اشتباه: برخی از افراد فکر می نمایند که حتما باید همه مبلمان و وسایل با یکدیگر ست گردد. در صورتی که این یک اشتباه بزرگ است.

راه چاره: سعی کنید تعادل را بین مبلمان و وسایل برقرار نموده و تنوعی بین آن ها ایجاد کنید. به طور مثال اگر مبلمان بزرگ و سنگین دارید از میزجلومبلی شیشه ای و آباژور ظریف در کنارش بهره ببرید.

نگه داشتن وسایلی که دوستشان ندارید

اشتباه: یکی از بزرگ ترین اشتباهات در دکوراسیون نگه داشتن چیزهایی است که واقعا علاقه ای به آن ها ندارید.

راه چاره: برترین راه چاره این است که این وسایل را از خانه بیرون برده و جایگزین بهتری را برای آن ها انتخاب کنید تا انرژی مثبت در منزل جریان یابد. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب 5 وسیله ضروری که نشیمن شما باید داشته باشد سر بزنید.

انتخاب جایگاه ناهارخوری نامناسب

اشتباه: انتخاب جایگاه مناسب برای ناهارخوری از اهمیت زیادی برخوردار است. انتخاب جایگاه های خیلی سفت و بیش از مقدار رسمی برای ناهارخوری اشتباه بزرگی است.

راه چاره: انتخاب جایگاه راحتی. هنگام خرید جایگاه ناهارخوری، روی آن نشسته و تصمیم بگیرید که آیا برای استفاده مدت طولانی مناسب خواهند بود یا نه. بعلاوه ارتفاع میز ناهارخوری خود را قبل از اینکه جایگاه ها را خریداری کنید، مقدار گیری کنید تا اطمینان حاصل کنید که خیلی کوتاه یا بلند نباشند.

به کار بردن بیش از حد نقش ها

اشتباه: اگر تعداد زیادی رنگ یا الگو در دکوراسیون به کار ببرید، خانه خود را شلوغ و پر هرج و مرج خواهید کرد.

راه چاره: الگوها را با دقت انتخاب کنید. سعی کنید رنگ ها و نقش ها را در ترکیب با یکدیگر انتخاب نموده و از کنار هم قرار دادن نقش های متفاوت خودداری کنید.

فرش نامناسب برای دکوراسیون

اشتباه: یکی از اشتباهات رایج در چیدمان و دکوراسیون خانه استفاده از فرش هایی است که بیش از مقدار کوچک هستند علاوه بر این که فضا را خالی نشان می دهند به راحتی حرکت نموده و روی کفپوش سر می خورند.

راه چاره: انتخاب یک قالیچه با ابعاد مناسب. اگر فرش انتخابی شما مقدار مناسب داشته باشد، به راحتی تا پایه های مبلمان رسیده و علاوه بر پر کردن فضا حرکت نیز نمی کند.

نورپردازی نامناسب

اشتباه: در هر اتاق از خانه، شما می خواهید انواع مختلف نورپردازی را برای زمان های مختلف روز انتخاب کنید. در صورتی که این کار باید با دقت و تخصص انجام گردد.

راه چاره: نورپردازی کاربردی. هر فضا باید با توجه به عملکرد و کاربردش نورپردازی شده و این امر احتیاج به درک درست از روشنایی دارد. به عنوان مثال، نورپردازی زیر کابینت با نورپردازی کلی آشپزخانه متفاوت خواهد بود.

استفاده از گل مصنوعی

اشتباه: استفاده از گل های مصنوعی در دکوراسیون یکی دیگر از این اشتباهات است. آن ها گرد و غبار را روی خودشان جمع می نمایند و بو و زیبایی گل های طبیعی را نیز ندارند.

راه چاره: استفاده از میوه های طبیعی. به غیر از گیاهان طبیعی از میوه ها نیز می توانید بهره ببرید. قرار دادن آن ها در ظروف پایه دار یا شیشه ای طراوت خاصی را به خانه شما می آورد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب همین حالا مبلمان منزل را نو و مدرن کنید! را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 6 شهریور 1401 بروزرسانی: 6 شهریور 1401 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1948

به "7 عادت غلط در چیدمان که دکور منزل را زشت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 عادت غلط در چیدمان که دکور منزل را زشت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید