7 قابلیت ویندوز 11 که حتما باید امتحان کنید

به گزارش افق بسطام، مایکروسافت شب گذشته نسخه نهایی ویندوز 11 را منتشر کرد و اگر آن را نصب نموده اید، در ادامه به 7 ویژگی تازه این سیستم عامل می پردازیم که توصیه می کنیم آن ها را امتحان کنید.

7 قابلیت ویندوز 11 که حتما باید امتحان کنید

1. نسخه نو مایکروسافت استور

کاربران ویندوز 11 می توانند از نسخه نو مایکروسافت استور بهره می برد که نسبت به نسخه قبلی امکانات مجذوب نماینده تری ارائه می نماید. علاوه بر امکانات مختلف، رابط کاربری آن هم بهتر شده است. مایکروسافت محدودیت های مربوط به این محیط را تا حد زیادی کاهش داده و به همین دلیل به زودی می توانید انواع و اقسام برنامه های رایج و پرطرفدار را به وسیله همین اپ استور نصب کنید.

2. بخش تنظیمات

بدون شک یکی از مهم ترین بخش های نو ویندوز 11 قسمت تنظیمات آن است که به لطف رابط کاربری مجذوب نماینده و ساده، توجه زیادی را جلب می نماید. بعلاوه در این قسمت نسبت به ویندوز 10 شاهد گزینه های بیشتری هستیم و مایکروسافت می خواهد این محیط را به طور کامل جایگزین کنترل پنل کند. مثل همواره با فشردن کلیدهای Windows+i می توانید از بخش تنظیمات استفاده کنید.

3. تم ها و تصاویر پس زمینه نو

در ویندوز 11 چندین تصویر پس زمینه مجذوب نماینده برای تم های مختلف وجود دارد که مجذوب نمایندهیت این سیستم عامل را دوچندان می نمایند. به وسیله Settings > Personalization > Themes می توانید تم های موردنظر خود را انتخاب کنید و در کنار آن قادر به انتخاب حالت تاریک و روشن هم هستید. زمانی هم که از دست تم های پیش فرض ویندوز 11 خسته شدید، به وسیله مایکروسافت استور می توانید تم های رایگان یا پولی نصب کنید.

4. منوی تنظیمات سریع

در ویندوز 11 با کلیک بر یکی از آیکون های وای فای، اسپیکر یا باتری، منوی تنظیمات سریع (Quick Settings) نمایش داده می گردد. در این بخش می توانید مواردی مانند بلوتوث، وای فای و دیگر موارد این چنینی را فعال و غیرفعال کنید. بعلاوه به اسلایدر مربوط به بلندی صدا و روشنی نمایشگر هم دسترسی دارید. در کل این محیط نسبت به اکشن سنتر طراحی ساده تر و بهتری دارد.

5. گروه بندی پنجره ها

در ویندوز 11 فرایند گروه بندی پنجره ها بسیار ساده تر و راحت تر شده و به آسانی می توانید چینش پنجره های مربوط به برنامه های مختلف در 6 الگوی متفاوت قرار دهید. اگرچه ویندوز 10 هم قابلیت مشابهی را ارائه می دهد، اما حالا با قرار دادن نشانه گر ماوس بر روی آیکون مربوط به بزرگ کردن پنجره، با 6 گزینه مربوط به این مشخصه روبرو می شوید.

6. چت مایکروسافت تیمز

اگرچه سرویس مایکروسافت تیمز سابقه زیادی دارد، اما این سرویس حالا به طور یکپارچه همراه با ویندوز 11 در اختیار کاربران قرار گرفته است و به وسیله تسک بار با کلیک بر آیکون آن می توانید راهی بخش چت مایکروسافت تیمز شوید. بعلاوه به وسیله همین محیط می توانید تماس صوتی یا تصویری با طرف مقابل برقرار کنید. اگر هم علاقه ای به این سرویس ندارید، خوشبختانه خیلی راحت می توانید آن را غیرفعال کنید.

7. منوی ویجت ها

ویندوز 11 از یک منوی اختصاصی برای ویجت ها بهره می برد که در آن بخش هایی مانند شرایط آب وهوا، اخبار، قیمت سهام، نتایج تیم های ورزشی و دیگر موارد این چنینی نمایش داده می گردد. چنین قسمتی اخیرا به ویندوز 10 هم اضافه شده ولی مجذوب نمایندهیت آن در ویندوز 11 بیشتر است. اگر هم ویجت ها مورد پسند شما نیستند، به راحتی قادر به مخفی کردن آن ها هستید.

منبع: How To Geek

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1651

به "7 قابلیت ویندوز 11 که حتما باید امتحان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 قابلیت ویندوز 11 که حتما باید امتحان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید