آرامش خاطر در پرواز، با پتوی های ضدمیکروب و کُندسوز

به گزارش افق بسطام، صنایع نساجی زرباف امین پتوی هواپیما از جنس پلی استر-اکریلیک آنتی باکتریال حاوی نانوذرات فراوری نموده است که می تواند به ارتقای سلامت مسافران در پرواز ها خطوط هوایی یاری کند. این پتو ها به گونه ای طراحی شده اند که در برابر آتش مقاومت بالایی داشته باشند.

آرامش خاطر در پرواز، با پتوی های ضدمیکروب و کُندسوز

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، معمولا پتو های مورد استفاده در خطوط هواپیمایی، شسته و مجددا استفاده می شوند. در بعضی موارد این پتو ها از مواد قابل بازیافت نیز ساخته شده و بعد از مصرف برای بازیافت فرستاده می شوند. اغلب موارد بعد از استفاده از پتو های خطوط هوایی، آن ها در یک سیستم خشک شویی صنعتی شسته می شوند. این پتو های سبک که قابلیت گرم نمایندگی مناسبی دارند معمولا از پارچه هایی با جنس مرغوب بافته می شوند چرا که ضروری است بار ها و بار ها شسته شوند. این پتو ها ممکن است در حین استفاده توسط مسافران، باکتری و میکروب هایی جذب نمایند که در حین شستشو از بین نرفته و موجب ایجاد بیماری در مسافران بعدی شوند.

برای یاری به برطرف این مشکل، صنایع نساجی زرباف امین پتوی آنتی باکتریالی فراوری نموده که در آن از پارچه پلی استر- اکریلیک استفاده شده است. این پتوهاحاوی نانوذراتی بوده که منجر به ایجاد خاصیت ضدمیکروبی در این پتو شده است. در واقع حضور این نانوذرات، که سطح فعال زیادی نسبت به حجمشان دارند با باکتری ها واکنش داده و آن ها را غیر فعال می نمایند. باکتری ها از یک آنزیم برای جذب اکسیژن و زنده ماندن استفاده می نمایند. استفاده از این نانوذرات، باعث غیبرطرفال شدن عملکرد این آنزیم و در نتیجه کاهش دریافت اکسیژن می گردد.

لازم به ذکر است کارخانجات صنایع نساجی زرباف امین در شهر صنعتی کاوه (ساوه)، به صورت شبانه روزی به بافت، رنگرزی و تکمیل محصولاتی با کیفیت و مطابق با آخرین فناوری روز می پردازد. این کارخانه، دارای بخش های مختلفی از جمله کارخانه بافندگی و کارخانه رنگرزی و تکمیل می باشد که در حال فراوری پارچه های نانو و با تنوع بالاست و این امر یکی از اصلی ترین نقاط قوت این شرکت می باشد. منسوجات این کارخانه در ابتدا محدود به فراوری پارچه های رسمی کت و شلواری فاستونی بود. اما به تدریج خطوط فراوری روکش جایگاه خودرو های داخلی، پتو های مسافرتی خطوط پروازی، ملحفه و پرده نیز به این کارخانه اضافه شد. امروز با قدرت دریافت صنایع پوشاک داخلی، این کارخانه بافت انواع پارچه های پالتویی و مانتویی را برای خوشنام ترین برند های ایرانی انجام می دهد. همچنین کیفیت و شایستگی این برند منجر شد تا در سال های بعدی بعضی از فراورینمایندگان خوشنام اروپایی مانند C&A در کشور آلمان وارد همکاری و صادرات بعضی از محصولات زرباف امین شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1444

به "آرامش خاطر در پرواز، با پتوی های ضدمیکروب و کُندسوز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرامش خاطر در پرواز، با پتوی های ضدمیکروب و کُندسوز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید