آسمانخراش چوبی در قلب طبیعت نروژ

به گزارش افق بسطام، یکی از معماران طراح این پروژه می گوید: مهم ترین جنبۀ این ساختمان این است که نشان می دهد ساختن ساختمان های بزرگ و پیچیده با استفاده از الوار کاری شدنی است.

آسمانخراش چوبی در قلب طبیعت نروژ

به گزارش فرادید، از این جهت این ساختمان می تواند الهام بخش سایر معماران و شرکت های ساختمانی در سراسر دنیا برای استفاده از چوب به عنوان مصالح اصلی ساختمان هایشان باشد. در سال های اخیر توجه و علاقه به استفاده از چوب در معماری در حال توسعه است و علت آن جلوگیری از اثرات مخرب زیست محیطی است که استفاده از مصالحی مثل بتن و فولاد در پی خواهند داشت.

ساختمان 18 طبقۀ میوستارنت با حدود 85 متر ارتفاع در حال حاضر یکی از بلندترین آسمانخراش های چوبی دنیا به شمار میرود. این ساختمان شامل آپارتمان های مسکونی، یک هتل، دفاتر کار و یک رستوران می گردد.

الوار های به کار رفته در این ساختمان از نوع تیرچه های چسبی لمینتی (موسوم به گلولام) هستند که از باریکه های چوبی به هم چسبیده ساخته شده اند و دوام و مقاومت بسیار بالایی دارند.

چوب مورد احتیاج برای این ساختمان از مزارع جنگلی چوب تامین شده است. آب و هوای کشور های اسکاندیناوی و پوشش جنگلی وسیع آن ها یک مزیت ویژه برای ساخت ساختمان های چوبی در این کشور ها ایجاد می نماید. با این وجود این کشور ها نیز قوانین سفت و سختی برای جلوگیری از کاهش مساحت جنگل ها در درازمدت وضع نموده اند. از جمله، هر منطقۀ جنگلی که چوب آن برداشت گردد می بایست تنها در ظرف سه سال دوباره به صورت جنگل احیا گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 18 فروردین 1402 بروزرسانی: 18 فروردین 1402 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 2049

به "آسمانخراش چوبی در قلب طبیعت نروژ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسمانخراش چوبی در قلب طبیعت نروژ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید