آشنایی با انوع ماسک برای جوش صورت و زیبایی پوست

به گزارش افق بسطام، یکی از سریع ترین راه های درمان جوش صورت و صاف شدن پوست استفاده از ماسک صورت است. ماسک عسل یکی از بهترین ماسک ها برای درمان جوش صورت است.

آشنایی با انوع ماسک برای جوش صورت و زیبایی پوست

فرآیند درمان جوش های صورت نیازمند صبر و حوصله است. اما باید بدانید قبل از اینکه درمان را آغاز کنید بهتر است محرک هایی که باعث ایجاد جوش بر روی پوست شما شده اند را شناسایی کنید تا نتیجه مطلوب تری بگیرید. امروزه درمان های خانگی برا جوش های صورت بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. ماسک های گیاهی برای درمان جوش صورت گزینه خوبی به شمار می فرایند. بنابراین اگر شما هم از دست جوش های گاه و بیگاه بر روی صورتتان کلافه شده اید حتما این مقاله را دنبال کنید. در این قسمت شما را با انواع ماسک صورت برای جوش صورت آشنا خواهیم کرد.

علل مختلف پیدایش جوش

اگرچه ایجاد جوش بر روی پوست وابسته به عوامل مختلفی است اما یکی از علل مهم پیدایش جوش ها ،درست عمل نکردن کبد و غدد زیرپوستی می باشد. برای برطرف این مسئله به شما توصیه می گردد که از جوشانده ریشه کاسنی و یا از آب کاهو استفاده نمایید زیرا هر دوی اینها سلول های کبد را نوسازی می کنند و خون را اصلاح می کنند و در بهبودی جوش ها بسیار موثر می باشند.

انواع ماسک برای جوش صورت

به منظور استفاده از ماسک برای جوش ، به شما ماسک های خانگی را توصیه می کنیم که به جوان شدن و از بین رفتن جوش ها، یاری می نماید و از همه مهم تر مواد لازم برای تهیه این ماسک ها در آشپزخانه شما، یافت می گردد. یک یا چند روش درمان را امتحان کنید و نتیجه آن را روی پوست خود ببینید.

خیار یکی از میوه های شگفت انگیز برای زیبایی پوست است که در از بین بردن جوش ها هم نقش مهمی دارد. پیشنهاد می کنیم علاوه بر استفاده از آن به عنوان ماسک برای جوش، آن را در میان وعده های خود بگنجانید.

طرز تهیه:

یک خیار کوچک را با یک پیمانه جوی دوسر کوبیده و به صورت خمیر در بیاورید. سپس یک قاشق از این خمیر را با یک قاشق چایخوری ماست ، مخلوط نموده و روی صورت خود بمالید. بگذارید 30 دقیقه روی پوست بماند. سپس صورت خود را بشویید.

نمک و آب یکی از ساده ترین و ارزان ترین ماسک ها و در عین حال موثر در درمان جوش های چرکی و آکنه است. نمک یکی از موثرترین درمان های خانگی در برابر آکنه می باشد ، نمک باعث خشک شدن چرک درون جوش و کشته شدن باکتری های آکنه می گردد و همچنین خاصیت لایه برداری خوبی دارد.

طرز تهیه:

به منظور استفاده از این ماسک برای جوش صورت باید 2-3 قاشق نمک را با 1-2 قاشق آب آشامیدنی مخلوط کنید. مقدار آب باید کمتر از نمک باشد تا نمک در آب حل نگردد. پس از آنکه نمک و آب را مخلوط کردید 2-3 دقیقه بگذارید مواد استراحت کنند و سپس یک لایه ضخیم از آن را به مدت 30-35 دقیقه بر روی صورت بگذارید و سپس پوست را با آب سرد بشویید.

درست کردن این ماسک برای جوش صورت بسیار ساده است و اگر با پوستتان سازگاری کند بسیار موثر می باشد. یادتان باشد، دلیل پیدایش همه جوش ها یکسان نیست به همین دلیل باید ماسک ها و داروهای مختلفی را امتحان کنید تا ببینید کدام یک برایتان موثرتر است.

طرز تهیه:

مقداری جوش شیرین را با آب مخلوط کنید و بعد از اینکه صورتتان را با یک ماده تمیزکننده خوب شستشو دادید کمی از این ترکیب را روی پوستتان بمالید. وقتی کل صورتتان را با این ماسک پوشاندید، بگذارید مدتی روی پوست بماند. در این زمان می توانید کارهای دیگرتان را انجام دهید یا دراز کشیده و کمی استراحت کنید. سپس جوش شیرین را از روی پوستتان شسته و ببینید که چقدر پوستتان نرم و صاف می گردد.

استفاده از این ماسک برای جوش صورت بسیار ساده و مقرون به صرفه است. توجه داشته باشید که اگر به تخم مرغ آلرژی داشته باشید نباید از این ماسک بهره ببرید.

طرز تهیه:

برای تهیه این ماسک آسان سفیده را از زرده تخم مرغ جدا کنید. سپس سفیده را خوب هم بزنید تا کف کند و مقداری از آن را روی پوست تمیز و شستشو شده بمالید و بگذارید تقریباً 20 دقیقه روی پوستتان بماند. بعد آن را با آب گرم بشویید.

عسل یا داروی شفابخش برای پوست هم اثرات معجزه آسایی دارد و ماسک آن یکی از بهترین ماسک ها برای شفافیت پوست و از بین بردن جوش های صورت است.

طرز استفاده:

قبل از استفاده از این ماسک برای جوش، صورت خود را با آب گرم بشویید تا منافذ پوست باز گردد، سپس عسل را روی پوست خود بمالید و پس از 30 دقیقه ابتدا با آب گرم و سپس برای بسته شدن منافذ پوست با آب سرد بشویید.

در هندوستان مرسوم است که عروس ها برای داشتن صورتی زیبا قبل از عروسی ، از ماسک زردچوبه، استفاده می کنند. مواد لازم برای تهیه این ماسک، در همه ادویه فروشی ها و فروشگاه های مواد غذایی موجود است.

طرز تهیه:

نصف پیمانه آرد نخود و دو قاشق چایخوری زردچوبه و پودر صندل سفید را با مقداری روغن حیوانی یا روغن بادام ، مخلوط کنید. به آن آب اضافه کنید تا به صورت خمیر در بیاید و بگذارید برای 5-10 دقیقه روی صورت بماند. سپس با فشار دست ، ماسک را از صورت جدا نموده و با آب خوب بشویید.

منبع: setare.com
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1048

به "آشنایی با انوع ماسک برای جوش صورت و زیبایی پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با انوع ماسک برای جوش صورت و زیبایی پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید