آیا شما هم به بادام زمینی حساسیت دارید؟

به گزارش افق بسطام، حتما شما هم در اطرافیان خود افرادی را مشاهده نموده اید که با خوردن بعضی مواد غذایی مانند بادام زمینی و... دچار حساسیت شدید می شوند. اما سوال اصلی اینجاست که بروز مسائل ناشی از مصرف این اقلام به چه علت است؟

آیا شما هم به بادام زمینی حساسیت دارید؟

به گزارش ، شوک ناشی از حساسیت شدید یا آنافیلاکسی زمانی اتفاق می افتد که شخصی اقدام به مصرف ماده ای کند که شدیدا به آن حساسیت دارد و یا به هر طریقی در معرض آن ها قرار گیرد.

این اقلام شامل: دارو هایی مثل پنی سلین، نیش حشراتی مانند زنبور، مصرف بادام زمینی، بعضی مواد غذایی دریایی و... است.

آغاز حساسیت می تواند با علائمی نظیر خارش، گزگز، استفراغ، تنگی نفس، ورم صورت، گرفتگی صدا، تپش قلب و کاهش هوشیاری همراه باشد.

نکته قابل توجه آن است که اگر در لحظات اولیه، خدمات پیشرفته پزشکی به آن ها نرسد، ممکن است فرد در زمان کمی دچار ایست قلبی گردد. به همین علت سرعت عمل بالا در ارائه خدمات پزشکی به این افراد اهمیت ویژه ای دارد.

سعی کنید آرامش خود را حفظ نموده و بیمار را در حالت خوابیده قرار دهید. در صورتی که بیمار استفراغ کرد او را به پهلو قرار دهید تا ترشحات باعث انسداد راه هوایی او نگردد. نسبت به تغییرات لحظه به لحظه بیمار هشیار باشید؛ اگر تنفس نداشت و قفسه سینه او بالا و پایین نمی رفت باید بلافاصله اقدامات احیا را انجام دهید.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان اورژانس کشور، افرادی که دچار حساسیت های مختلف هستند حتما باید سعی نمایند به دور از عوامل حساسیت زا باشند؛ چراکه شوک ناشی از حساسیت، خطرناک بوده و می تواند منجر به مرگ گردد.

منبع: ایسنا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 177

به "آیا شما هم به بادام زمینی حساسیت دارید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا شما هم به بادام زمینی حساسیت دارید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید