اجاره سوئیت در قشم در ایام کرونا و عید نوروز 1401

به گزارش افق بسطام، جزیره قشم یکی از محبوب ترین و بزرگ ترین جزیره های ایران است که در نزدیکی تنگه هرمز قرار گرفته است وآب و هوای معتدل و مرطوبی دارد.

اجاره سوئیت در قشم در ایام کرونا و عید نوروز 1401

به این جزیره به دلیل داشتن تنوع در طبیعت بی نظیر، لقب جزیره عجایب هفت گانه را دادند. این جزیره به خاطر نزدیکی به بندر عباس، رفت و آمد زیادی در آن وجود دارد و همچنین مقصد گردشگران داخلی و خارجی می باشد.

این جزیره یکی از مقاصد محبوب برای خرید های ارزان قیمت می باشد که سالانه افراد زیادی به این قصد به این جزیره سفر می کنند. امروزه با پیدایش ویروس کرونا سفر کردن به این جزیره بسیار خطرناک شده است و بهترین راه برای پیشگیری از این ویروس ماندن در خانه های خود است اما گاهی به دلایل ضروری مجبور می شوید به این جزیره سفر کنید.

نکات مهم برای سفر در ایام کرونا

توجه داشته باشید که با وجود ویروس کرونا سفر کردن کمی سخت شده است و برای جلوگیری از ابتلا به ویروس باید به نکاتی توجه گردد برای مثال:

  • قبل از سفر حتما از شرایط مقصد خود اطلاع پیدا کنید و توجه کنید که آن شهر در شرایط قرمز به سر می برد یا نارنجی و یا زرد.
  • حتما در این ایام ماسک بزنید همچنین یک ماسک پارچه ای چند لایه به همراه داشته باشید و در محل های عمومی و شلوغ از آن استفاده کنید.
  • به مقدار کافی ژل و محلول ضد عفونی کننده دست به همراه داشته باشید.
  • به مقدار کافی دارو به همراه داشته باشید تا در طول سفر دیگر نیاز به رفتن به داروخانه را نداشته باشید.
  • آب و غذای کافی به همراه داشته باشید زیرا ممکن است در این ایام رستوران ها بسته باشد.
  • فاصله اجتماعی را رعایت کنید و در مکان های شلوغ تردد نکنید.
  • دست های خود را مرتب بشویید زیرا راه شیوع ویروس کرونا انتقال از سطوح آلوده است.
  • با ماشین شخصی به سفر بروید زیرا دیگر با افراد زیادی روبه رو نمی شوید.

برای سفر به جزیره قشم اولین و مهم ترین کار پیدا کردن یک اقامت گاه خوب و مطمئن است تا در طول سفر در آن استراحت کنید. بخاطر ویروس کرونا رزرو سوئیت از هتل بهتر است زیرا سوئیت یک فضای خصوصی است و مانند هتل دیگر افراد در آن حضور ندارند. سعی کنید اجاره سوئیت خود را به صورت آنلاین انجام دهید زیرا دیگر مجبور نیستید برای دیدن سوئیت به مکان های مختلف بروید. سایت سپنجا این امکان را به شما می دهد تنها با مراجعه به نشانی sepanja.com سوئیت مناسب خود را انتخاب کنید.

نکات مهم برای اجاره سوئیت در قشم در ایام کرونا

  • سوئیتی را اجاره کنید که از لحاظ ایمنی و بهداشتی کاملا مناسب باشد.
  • اگر با خودروی شخصی سفر می کنید سوئیتی را انتخاب کنید که دارای پارکینگ باشد.
  • اگر سوئیت دارای استخر می باشد از آن استفاده نکنید زیرا ممکن است حتی با ضد عفونی کردن آب آن، باز هم آلوده باشد و ویروس کرونا را به شما منتقل کند.
  • سوئیتی را انتخاب کنید که بین شما و مسافر قبلی فاصله زمانی وجود داشته باشد زیرا این امر اهمیت ویژه ای در شیوع کرونا دارد.
  • سوئیت را بار دیگر خودتان نیز ضد عفونی کنید. تمام دستگیره های در و کمدها و شیر آلات را ضد عفونی کنید زیرا شما به طور مکرر با آن ها در تماس هستید.
  • با خود ظرف و ظروف به همراه داشته باشید و در صورت نداشتن ظروف شخصی، ظروف سوئیت را قبل و بعد از استفاده حتما با آب و مواد شوینده بشویید.
  • داشتن ملافه و رو بالشتی از دیگر موارد لازم برای جلوگیری از شیوع کرونا است.
  • حتما تمام وسایل و تجهیزات خانه را بررسی کنید تا هیچ نقص و عیبی در آن نباشد و در صورت وجود نقص آن را با صاحب ملک در میان بگذارید تا بعدا برای شما مشکل ایجاد نگردد.
  • حتما سوئیتی که اجاره می کنید را همان طور که دریافت می کنید تحویل دهید در واقع سوئیتی که اجاره می کنید برای چند روز دست شما امانت است و باید از آن به خوبی مراقبت کنید.

جزیره قشم یکی از جزایر پر جمعیت است که دارای مکان های تفریحی گردشگری بسیاری است بنابراین سالانه گردشگران زیادی را جذب خود می کند. اگر می خواهید درایام سفر خود به مکان های زیبا و تفریحی این جزیره بروید، به مکان هایی بروید که فضای آن ها باز است و هوا درآن به گردش در می آید زیرا این امر در شیوع ویروس کرونا بسیار تاثیر گزار است.

برخی از مکان های دیدنی این جزیره

  • بام قشم

این بام در بخش غربی جزیره قشم واقع شده است که قسمت های مرتفع آن از سنگ آهک، در قسمت های دامنه آن از ماسه سنگ، مارن و سیلت تشکیل شده است. این بام به دلیل وجود چشم انداز زیبا از جنگل های حرا و سواحل شمال خلیج فارس به یکی از جاذبه های گردشگری این جزیره تبدیل شده است.

  • روستا و بندر لافت

این روستای تاریخی و کهن در شمال غربی جزیره قشم واقع شده است. این روستا به خاطروجود منازل مسکونی که همگی دارای حیاط مرکزی و بادگیر است، به بندر بادگیر ها معروفیت یافته است.

در این روستا آثار تاریخی بسیاری وجود دارد، قلعه پرتقالی ها، قلعه نادری، گنبد مدون چندین نمونه از آثار هایی هستند که از زمان گذشته به جای مانده اند و قبرستان این روستا دارای سنگ نوشته هایی به قدمت هزار سال است، به یکی از مکان های دیدنی جزیره قشم تبدیل شده است.

  • تنگه چاهکو

این تنگه در فاصله 70 کیلومتری جزیره قشم و همچنین در نزدیکی روستای چاهوی شرقی واقع شده است. این تنگه دارای حفره ها و دالان ها و اشکال های حیرت اور و عجیبی می باشد که دیدنی آن بسیار لذت بخش است.

  • جنگل های حرا

این جنگل به وسعت 200 کیلومتر می باشد که درختان آن در اب های شور رشد کرده اند و در هنگام وقوع پدیده مد تا گلوگاه درون آب می فرایند. از ویژگی های مهم درختان حرا این است که آب شور را تصویه می کند و به آب شیرین تبدیل می کند. این جنگل زیستگاه پرندگان مهاجرتی از جمله فلامینگو و پلیکان است که در فصل های سرد سال به این جزیره مهاجرت می کنند.

  • مقبره بی بی مریم

قدمت مقبره بی بی مریم برمی گردد به زمان هشت هجری قمری هنوز که هنوزه آثارش باقیست اگر قصد دیدن آنرا دارید به روستای تم سنیتی جزیره قشم سر بزنید. این مقبره متعلق به قرن هشتم می باشد که در روستای تم سنیتی واقع شده است. این مقبره به یکی از جاذبه های گردشگری قشم تبدیل شده است که معماری آن به معماری عمارت های حکومت سلجوقیان شباهت زیادی دارد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 30 آذر 1400 بروزرسانی: 30 آذر 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1717

به "اجاره سوئیت در قشم در ایام کرونا و عید نوروز 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجاره سوئیت در قشم در ایام کرونا و عید نوروز 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید