از نرخ حبوبات در بازار مطلع شویم

به گزارش افق بسطام، نگاهی به پایگاه اطلاع رسانه قیمت کالا و خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، در گزارشی به تاریخ بیستم فروردین ماه قیمت انواع حبوبات را اعلام کرده است. طبق اعلامی این سازمان قیمت انواع حبوبات از شانزدهم ماه جاری با افزایش قیمت روبرو شده است.

از نرخ حبوبات در بازار مطلع شویم

افزایش قیمت بیشتر برای لوبیا قرمز

بر اساس گزارش اعلامی این سازمان، قیمت هر کیلوگرم لوبیا چیتی درجه یک در بازار حداقل 14 هزار تومان تا 17 هزار 500 تومان تعیین شده است. این محصول از نیمه فروردین با هزار و 100 تومان افزایش قیمت به فروش می رسد.

همچنین هر کیلوگرم لوبیا قرمز درجه یک در بازار با کمترین قیمت 13 هزار و 500 تومان و با بیشترین قیمت به 16 هزار و 200 تومان نرخگذاری شده است. لوبیا قرمز با 1500 تومان صعود قیمت بیشترین میزان افزایش را در میان سایر حبوبات داشته است.

لپه؛ گران ترین در دسته حبوبات

در بخش دیگری از گزارش پایگاه اطلاع رسانی قیمت ها، کمترین قیمت اعلامی برای هرکیلوگرم نخود در بازار 9 هزار تومان و بیشترین قیمت 10 هزار و 600 تومان است. پیش از سرانجام تعطیلات نیز هر کیلوگرم نخود بین 8 هزار و 500 تا 10 هزار تومان به فروش می رسید.

عدس نیز از نیمه فروردین، در نمودار قیمت ها، سیر صعودی داشته است. این محصول حدود هزار و 200 تومان گران تر شده است. در حال حاضر هر کیلوگرم عدس، بین 10 هزار و 300 تا 14 هزار تومان تعیین شده است.

محصول دیگری که عنوان گران ترین را به خود اختصاص می دهد لپه است که هر کیلوگرم آن حداقل 14 هزار تومان و حداکثر 19 هزار و 900 تومان قیمت گذاری شده است. این محصول نیز از شانزدهم فروردین ماه افزایش قیمت هزار و 100 تومانی را تجربه کرده است.

در این زمینه بخوانید:

مظنه قند و شکر در بازار چقدر است؟

مظنه برنج در بازار چقدر است؟

نگاهی به قیمت جوانه ها بیندازیم

سازمان میادین میوه و تره بار نیز در گزارشی قیمت انواع جوانه قابل عرضه در میادین میوه و تره بار را اعلام کرده است. در ادامه جدول قیمت انواع جوانه در میادین میوه و تره بار آورده شده است:

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1173

به "از نرخ حبوبات در بازار مطلع شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از نرخ حبوبات در بازار مطلع شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید