از پایکوبی های محبوب انیمیشن ها تا یاران مهربان پرنسس های دیزنی؛ بهترین های هنر و سینما

به گزارش افق بسطام، اگر فرصت مطالعه اخبار و مقالات مهم ادبی، هنری و سینمایی را ندارید، می توانید مجموعه ای از مهم ترین اخبار و بهترین مقاله ها و ویدیوهای دنیای فیلم و سریال، کتاب ها، موسیقی و هنرهای تجسمی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب بهترین های هنر و سینما و ادبیات، هر دوشنبه 10 مقاله، خبر و ویدیوی مجذوب کننده و پربازدید هفته گذشته را در یک مجموعه کنار هم در اختیارتان قرار می دهیم.

از پایکوبی های محبوب انیمیشن ها تا یاران مهربان پرنسس های دیزنی؛ بهترین های هنر و سینما

8 همراه مهربان پرنسس های انیمیشن های دیزنی از قلمروی حیوانات

پرنسس ها اجزای حیاتی امپراتوری دیزنی هستند. داستان های آن ها با الهام از افسانه های بچگانه شکل می گیرد و برای مخاطبان زیادی از سراسر جهان آشنا هستند؛ زیرا احتمالا در دوران کودکی بارها و بارها به تماشایشان نشستید اما شاید ندانید که شاهزاده خانم ها صرفا شخصیت های معمولی در طیف گسترده دیزنی نیستند و در عوض ویژگی های منحصربه فرد خودشان را دارند. همچنین همه پرنسس های دیزنی برای این کمپانی در یک سطح نیستند و آن هایی که همه ویژگی های مورد نظر سازندگان و صد البته مخاطبان را داشته باشند در رده پرنسس های رسمی دیزنی قرار می گیرند. اما با وجود تمایز میان این شخصیت های پرزرق وبرق، تقریبا همه آن ها در یک ویژگی مشترک هستند و آن هم چیزی نیست جز همراهی یک دوست حیوانی باوفا و مهربان. این حیوانات شخصیت های بسیار مهمی در انیمیشن های دیزنی هستند؛ زیرا همیشه همراه پرنسس ها هستند، آن ها را نصیحت می کنند و البته به مقدار ای بانمک هستند که فیلم را تماشای تر می کنند.

10 سکانس پایکوبی برتر انیمیشن ها را تماشا کنید

موسیقی و پایکوبی بدون شک از عناصر جدایی ناپذیر انیمیشن ها هستند. از ملودی های پاپ و کلاسیک و پایکوبی های آرام و تانگو در انیمیشن های اولیه مانند سیندرلا و زیبای خفته گرفته تا موسیقی های هیپ هاپ و رپ و پایکوبی ها و حرکات تند و کرئوگرافی (طراحی پایکوبی) شده در انیمیشن های نوتر مانند خوش قدم و ماداگاسکار همیشه این بخش از انیمیشن ها نقاط عطف داستان را شکل می دادند. در این مطلب 10 سکانس پایکوبی برتر انیمیشن ها را (بدون در نظر گرفتن کمپانی خاص و یا سال تولید) آماده نموده ایم که می توانید تماشا کنید.

10 شخصیت زن برتر جهانی انیمه با دستاوردهای فوق العاده

در جهان انیمه، شخصیت های انیمه تنوع زیادی دارند، از شخصیت های مجذوب کننده گرفته تا آدم های با جلال و شکوه. ولی نمی توان تمام شان را صرفا ابزارهایی زیبا در نظر گرفت. آن ها بیشتر وقت ها نقشی کلیدی در شکل دادن به جهان خود و تغییر آن ایجاد می کنند. شخصیت هایی که در این لیست قرار دارند، در کار، وظیفه و زندگی خود به نقطه اوج رسیده اند. بعضی هایشان قدرت های جادویی و فراانسانی دارند، و بعضی دیگر تنها با تکیه بر هوش بی نظیر خود پیش می فرایند. این زنان پیروز شده اند در جهان خود مسیری رو به پیروزیت پیدا کنند.

12 جواهر دست کم گرفته شده ژانر جنایی که باید تماشا کنید

هر سال فیلم های جنایی زیادی اکران می شوند که گاهی فقط نام این ژانر را یدک می کشند؛ با این اوصاف انتخاب یک فیلم بی نقص برای مخاطبان پر و پا قرص ژانر جنایی کار ساده ای نیست و گاهی به شدت وقت گیر و حوصله سر بر می شود. میان آثار موردعلاقه منتقدان و سلاطین باکس آفیس فیلم های خوب زیادی وجود دارند که آن طور که باید و شاید نمی درخشند و خیلی زود به دست فراموشی سپرده می شوند. گاهی تحسین های منتقدان از یک فیلم جنایی نمی تواند مخاطبان را به تماشای آن ترغیب کند و گاهی هم آثاری که از سوی مخاطبان با استقبال خوبی روبرو می شوند با بی مهری منتقدان همراه هستند. میان آثار متعدد این ژانر فیلم های کالت و جنایی مهجوری وجود دارند که شاید ندیده باشید و شاید هم برای تماشای آن ها برنامه ریزی کردید اما همیشه آثار دیگر را ارجح دانستید. هدف اصلی این لیست آشنایی مخاطبان با الماس های ناشناخته ژانر جنایی است که تنها مدت کوتاهی در معرض توجه بودند و کم کم از خاطره ها محو شدند.

12 حقیقت ناگفته از خانواده هری پاتر که سرسخت ترین طرفدارانش هم نمی دانند

والدین هری پاتر یعنی جیمز و لیلی پاتر در همان ابتدای داستان کشته می شدند، برای همین بیشتر اطلاعاتی که در مورد زندگی آن ها و ویژگی های شخصیتی شان می دانیم از طریق فلاش بک ها یا خاطراتی که دیگر کاراکترها به ما منتقل شده و خیلی از طرفداران هری پاتر هم درباره جزئیات زندگی آن ها نمی دانند. جی کی رولینگ بعد از نوشتن و چاپ آخرین جلد هری پاتر، در توییتر و سایت پاترمور و دیگر بخش های فضای مجازی، اطلاعات تازه ای از گذشته و زندگی شخصیت های جهانی هری پاتر منتشر می کرد که بخش های ناگفته ای از آن ها را نشان می داد. در ادامه اطلاعاتی را از هری پاتر و پدر و مادر او می خوانید که حتی خیلی از طرفداران سرسختش هم نمی دانند.

10 فیلم فانتزی تاریخی که اگر جانوران شگفت انگیز را دوست دارید باید تماشا کنید

پس از اکران فیلم جانوران شگفت انگیز: اسرار دامبلدور، طرفداران بار دیگر درباره اینکه آیا این فیلم مطابق با استانداردهای فیلم های کلاسیک هری پاتر است یا خیر، اختلاف نظر دارند. این فیلم برای کسانی که از آن لذت می برند، اثری سرگرم کننده در یکی از مجذوب کننده ترین بازه های زمانی جهانی جادوگران است که جنگ قریب الوقوع جادوگران را نشان می دهد. جانوران شگفت انگیز به عنوان یک فیلم فانتزی تاریخی معروف، آخرین گزینه در بین لیست طولانی آثار منحصربه فردی است که با جادو آغشته شده اند. طرفداران ماجراهای نیوت اسکامندر، قطعا از این فیلم های سرگرم کننده که واقعا در جهانی دیگری سیر می کنند لذت خواهند برد.

10 شخصیت محبوب انیمیشن های عصر یخبندان

در هر دنباله نو عصر یخبندان سه شخصیت اصلی یعنی مانی، سید و دیگو با شخصیت های تازه ای آشنا می شوند و روابط پیچیده و تا مقدار ای احمقانه آن ها، داستان را پیش می برد. بعضی از این شخصیت ها مثل الی و هلو به اعضای دائمی گروه تبدیل شدند و در بیش تر قسمت ها حضور داشتند. در حقیقت هنگامی که مانی و همراهانش با شرایط اضطراری روبه رو شدند و زندگی شان در معرض تهدید قرار داشت، دوستی ها شکل گرفت، خانواده ها بزرگ تر شد و دشمنان شکست خوردند. در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به محبوب ترین شخصیت های این فرنچایز بر اساس مجذوب کنندهیت شخصی شان برای مخاطبان.

فیلم سونیک خارپشت 2؛ تمام نکات پنهان و اشارات به بازی ویدئویی سونیک

اگرچه در سونیک خارپشت 2، داستان مربوط به این زمرد تا حدی تغییر نموده، اما محتوای اصلی هنوز دست نخورده به جای مانده است. به علاوه این دنباله خط داستانی سونیک خارپشت 3 را نیز معین نموده، حتی اگر دکتر رباتنیک با بازی جیم کری در آن حضور نداشته باشد. در واقع کاملا معین است که دنباله سوم نیز از داستان مهیجی برخوردار خواهد بود. اگرچه خط داستانی فیلم سوتیک خارپشت کاملا معین است، اما این فیلم از وجود منابع و ارجاعات فراوانی بهره می برد که پرداختن به آن ها خالی از لطف نیست. در حقیقت سونیک 2 یک فیلم خارق العاده در ژانر ماجراجویی و خانوادگی است که نه تنها سرگرم کننده است بلکه تاریخچه سونیک را نیز برای ما بازگو می کند. در این مطلب به تمام منابع سونیک خارپشت 2 و ارجاعات این فیلم به بازی های ویدئویی سونیک و سایر فیلم ها اشاره می کنیم.

رده بندی فیلم های اکشن رزمی معبد شائولین جت لی از بدترین تا بهترین

جت لی که پیش از ورود به فیلم های هالیوودی انگلیسی زبان، یک ستاره اکشن مشهور در هنگ کنگ بود، تمرین هنرهای رزمی را در هشت سالگی به عنوان هنرجوی ووشوی مدرن آغاز کرد. لی که متولد پکن است به کنندگی از چین در مسابقات ووشو در سرتاسر جهان شرکت کرد و حتی برای ریچارد نیکسون، رئیس جمهور آمریکا نیز نمایشی را در محوطه کاخ سفید اجرا نمود. مهارت های گسترده لی در ووشو توجه صنعت سینما را به خود جلب کرد و معبد شائولین در سال 1982 اولین فیلم بلندی بود که لی در آن ایفای نقش کرد. معبد شائولین نه تنها یک فیلم پیروز و بزرگ در چین بود، بلکه تاثیر بسیار ملموسی در جهانی واقعی داشت.

10 فیلم ابرقهرمانی برتر با جلوه های ویژه کامپیوتری چشمگیر

فیلم های ابرقهرمانی نزدیک 50 سال است که سالن های سینما را به تسخیر خودشان درآوردند و دل طرفداران زیادی از سراسر جهان را بردند. ترفندهای مختلف فیلم برداری، بدلکاری و پرده سبز در دهه 70، 80 و 90 میلادی به دیده شدن بیش تر ابرقهرمان ها کمک کرد اما با ورود به قرن بیست و یکم گرافیک های کامپیوتری به طور مداوم بهبود پیدا کرد و به افسانه های کمیکی جان دوباره ای بخشید. البته این پیشرفت همیشه جنبه های مثبتی ندارد؛ مثلا بسکمک از فیلم های ابرقهرمانی اخیر بیش از حد به جلوه های ویژه کامپیوتری تکیه کردند و از داستان پردازی غافل شدند اما خوشبختانه هنوز هم چند فیلم ابرقهرمانی وجود دارد که داستان های درجه یک و پرپیچ و خم را با جلوه های ویژه کامپیوتری ترکیب کردند و نتیجه فراتر از حد تصور از آب درآمده؛ بنابراین مخاطبان تمام تمرکزشان را متوجه داستان و شخصیت پردازی کردند و کنارش از گرافیک کامپیوتری بی نظیر هم لذت بردند.

برای دسترسی به نوترین اخبار، مقاله ها و ویدیوها به خبرنگاران مگ سر بزنید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 تیر 1401 بروزرسانی: 13 تیر 1401 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1903

به "از پایکوبی های محبوب انیمیشن ها تا یاران مهربان پرنسس های دیزنی؛ بهترین های هنر و سینما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از پایکوبی های محبوب انیمیشن ها تا یاران مهربان پرنسس های دیزنی؛ بهترین های هنر و سینما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید