استرالیا ، نظامیان خود را از افغانستان خارج می نماید

به گزارش افق بسطام، نخست وزیر استرالیا روز پنجشنبه گفت که این کشور 80 پرسنل و نیروی نظامی باقی مانده اش را از افغانستان خارج می نماید.

استرالیا ، نظامیان خود را از افغانستان خارج می نماید

به نقل از خبرگزاری رویترز، این اعلام اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا در حالی انجام شد که آمریکا نیز خبر از خروج نیروهای این کشور از افغانستان داده است.

موریسون خاطر نشان کرد: همسو با آمریکا و دیگر هم پیمانان و شرکایمان، آخرین نیروها و پرسنل نظامی استرالیا در سپتامبر 2021 از افغانستان خارج خواهند شد.

نخست وزیر استرالیا اضافه کرد: در حالیکه یاری ها و حمایت های نظامی ما در افغانستان کاهش می یابد، ما همچنان در جهت حمایت از ثبات در افغانستان به وسیله همکاری با دیگر کشورها گام برخواهیم داشت.

پیش از این جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا بر سرانجام 20 سال حضور نظامیان این کشور در خاک افغانستان تاکید نمود و گفت از 11 اردیبهشت ماه جدول زمانی خروج از افغانستان شروع خواهد شد.

بایدن روز گذشته با اعلام تصمیم خود برای خروج از افغانستان، با یادآوری حمله 11 سپتامبر، اضافه کرد: هدف نخست این است که از افغانستان به عنوان پایگاهی برای حمله به آمریکا استفاده نشود.

ینس استولتنبرگ دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز با اعلام خروج نیروهای ناتو همزمان با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان گفت: از فرایند صلح افغانستان حمایت می کنیم.

استولتنبرگ یادآور شد: بیش از یکسال پیش همه ما به توافق آمریکا و طالبان رسیدیم. از آن موقع به تدریج حضور نیروهایمان را کاهش دادیم و در حال حاضر 10 هزار نیرو داریم که بیشتر آنها غیر آمریکایی هستند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1414

به "استرالیا ، نظامیان خود را از افغانستان خارج می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استرالیا ، نظامیان خود را از افغانستان خارج می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید