خبرنگاران افزایش تنش ها در لندن و فرار به جلوی مقام های انگلیس

به گزارش افق بسطام، لندن - خبرنگاران - مقام های دولت محافظه کار انگلیس افزایش اعتراضات ضد نژادپرستی در لندن و بروز درگیری میان هواداران گروه های فاشیستی با ماموران پلیس و اغتشاشات در خیابان های این کشور را محکوم کردند.

خبرنگاران افزایش تنش ها در لندن و فرار به جلوی مقام های انگلیس

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس با انتشار پیامی در توئیتر هشدار داد: با کسانی که به پلیس حمله کردند، طبق قانون برخورد می شود.

وزیر کشور انگلیس هم در اظهار نظر مشابهی رفتار گروه های راست افراطی علیه پلیس را خشونت آمیز و غیر قابل قبول توصیف کرد که امنیت جامعه را به خطر می اندازد.

در جریان تظاهرات روز شنبه لندن، هواداران گروه های راست افراطی و فاشیستی به بهانه نمایش قدرت در برابر تظاهرات کنندگان ضد نژادپرستی و دفاع از ارزش های انگلیس مقابل مجلس این کشور تجمع کردند.

از سویی معترضان به نژادپرستی و قتل شهفرایند سیاهپوست آمریکایی که به دست پلیس سفید پوست این کشور کشته شد در خیابان های مجاور مجلس دست به راهپیمایی زدند.

پلیس به هر دو طرف هشدار داده بود تا ساعت 5 عصر خیابان ها خلوت کنند اما تصاویر منتشر شده در فضای مجازی از درگیری شدید و زد و خورد هواداران گروه های فاشیستی با پلیس حکایت دارد.

سازمان آمبولانس لندن از مجروح شدن 15 نفر در جریان تظاهرات امروز خبر داد که 6 نفر آنها به بیمارستان منتقل شدند. گفته می شود پلیس لندن نیز یکصد نفر را به دلیل ایجاد بی نظمی و اغتشاش در تظاهرات دستگیر کرده است.

مقام های انگلیس به شدت نگران گسترش دامنه اعتراضات ضد نژادپرستی و افزایش تنش ها در سطح کشور هستند.

معترضان ضد نژاپرستی هفته پیش پس از سرنگونی تندیس یکی از برده داران متعلق به قرن 17 در شهر بریستول، نشانه های به جا مانده از سایر شخصیت هایی که نماد امپریالیسم به شمار می فرایند هدف قرار داده اند.

به دستور صادق خان شهردار لندن هشت تندیس متعلق به سیاستمداران بلندپایه در پایتخت از بیم معترضان پوشیده شده است. او با این حال خواستار بازنگری مجسمه ها، نمادها و اسامی خیابان های لندن شده تا آثار برده داری از پایتخت برچیده شود.

این تحولات در حالی صورت می گیرد که قتل جورج فلوید شهفرایند سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس سفیدپوست آمریکا، اعتراض های گسترده ای را در سراسر این کشور و کشورهای دیگر شکل داده و مجسمه مالکان برده و کریستف کلمب کاشف قاره آمریکا تخریب شده است.

فلوید براثر شدت جراحات وارده در بیمارستانی در آمریکا جان سپرد و در پی مرگ وی، موجی از اعتراض های گسترده این کشور و سراسر جهان را فراگرفت.

بوربس جانسون نخست وزیر انگلیس که درصدد برقراری روابطی نزدیک با رئیس جمهوری آمریکا است، قتل فلوید را رقت انگیز خوانده و خواستار اعتراض هایی مسالمت آمیز شده است. او با این حال انتقادی را متوجه رئیس جمهوری آمریکا نکرده و این کشور را مهد آزادی و صلح خوانده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 890

به "خبرنگاران افزایش تنش ها در لندن و فرار به جلوی مقام های انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش تنش ها در لندن و فرار به جلوی مقام های انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید