اعلام سرانه مطالعه در ایران ، نهاد کتابخانه ها با 50 میلیون کتاب به مردم خدمات می دهد

به گزارش افق بسطام، سرانه مطالعه 13 دقیقه با خرید و امانت کتاب همخوانی دارد و سرانه 2 دقیقه مربوط به زمانی است که رقیبان این حوزه به دنبال نقص گویی هستند، اما این عدد ارزشی ندارد.

اعلام سرانه مطالعه در ایران ، نهاد کتابخانه ها با 50 میلیون کتاب به مردم خدمات می دهد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ رفیق بیشتر بدانید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، سیدباقر میرعبداللهی مدیرکل تأمین منابع کتابخانه های کشور صبح امروز 23 خرداد ماه در مصاحبهی رادیویی اعلام کردند سرانه مطالعه 13 دقیقه ای کتاب را با میزان خرید و امانت کتاب همخوانی دارد و سرانه 2 دقیقه ای کتاب مربوط به زمانی است که رقیبان این حوزه به دنبال نقص گویی هستند، اما این عدد ارزشی ندارد.

وی درباره مسئولیت های فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور مصاحبه کردو ضمن اشاره به عمر بیش از 20 ساله نهاد کتابخانه ها، گفت: در حال حاضر این نهاد تنها میدان دار کتابخانه داری در کشور است و بالغ بر 3500 کتابخانه دارد و با 50 میلیون نسخه کتاب به مخاطبان خدمات ارائه می دهد.

وی با بیان اینکه در 40 سال اخیر، جمعیت کتابخوان تغییری نکرده است، اضافه کرد: فرهنگی ترین کاری که یک کتابخانه ترویج می دهد، خواندن است، اما متأسفانه برخی با دادن آمار های اشتباه، سرانه مطالعه را پایین گزارش می دهند؛ در حالی که اعتدال، رویه منطقی تری است و سرانه مطالعه تغییر محسوسی نکرده است.

مدیرکل تأمین منابع کتابخانه های کشور با بیان اینکه بهترین و دقیق ترین روش سنجیدن سرانه مطالعه، گذران وقت است، اذعان کرد: کارگروه فرهنگی مرکز آمار، این آمار را یک بار اعلام کرده که با آمار پژوهشگاه ارشاد تناقضی ندارد و بسیار به هم نزدیکند.

میرعبداللهی اذعان کرد:مرکز آمار را سازمانی بی طرف در ارائه آمار سرانه مطالعه دانست و ادامه داد: نهاد کتابخانه های عمومی یک نهاد عمومی غیردولتی است و مانند تمام نظام های اداری با کارمندان خود، رفتار می کند.

او در بخش دیگر به نحوه فعالیت کتابخانه ها در دوران کرونا اشاره کرد و بیان داشت: به تناوب رنگ شهر ها در شرایط کرونا، کتابخانه ها از حالت تعلیق مطلق درآمده و باز شده اند و با توجه به درگیری آن شهر ها با بیماری، خدمات متفاوتی ارائه می دهند.

عبداللهی ضمن اشاره به خدمات متفاوت موجود در نرم افراز های مختلف اذعان کرد: یک گروه حرفه ای، خروجی و محصولات جدیدی را روزانه ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه فعالیت کتابخانه ها در شرایط بیماری همه گیر متوقف نشده اظهار کرد: جشنواره کتابخانی رضوی در باب امام رضا (ع) و حضرت معصومه (ع) را در این شرایط برگزار کردیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 تیر 1400 بروزرسانی: 15 تیر 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1511

به "اعلام سرانه مطالعه در ایران ، نهاد کتابخانه ها با 50 میلیون کتاب به مردم خدمات می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام سرانه مطالعه در ایران ، نهاد کتابخانه ها با 50 میلیون کتاب به مردم خدمات می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید