اکران طرح های مدیریت پسماند در بیش از 130 نقطه پایتخت

به گزارش افق بسطام، خبرگزاری خبرنگاران- مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از نصب و اکران بنرهای آموزشی با محتوای اصول مدیریت بهینه زباله و روش های کاهش فراوری پسماند(کاپ) در پایتخت اطلاع داد.

اکران طرح های مدیریت پسماند در بیش از 130 نقطه پایتخت

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، مسعود عابدی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، به منظور رعایت فاصله اجتماعی آموزش های مربوط به مدیریت پسماند با رویکرد کاپ (کاهش فراوری پسماند) در قالب بنرهای آموزشی، با زبان تصویر و پیغام کوتاه به شهروندان ارائه می گردد.

مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند در ادامه مطرح کرد: این سازمان با استفاده از ظرفیت رسانه های اجتماعی، مشارکت گروه های مردمی، اجرای برنامه های آموزشی با همکاری ادارات مدیریت پسماند و بهره گیری از اندیشه متخصصان و و هنرمندان سعی در ارتقاء فرهنگ شهروندان دارد.

وی با اشاره به نصب و اکران طرح های مدیریت پسماند در بیش از 130 نقطه شهر گفت: بنرهای نصب شده با محتوای مفاهیم کاپ (کاهش پسماند)، کاربرد ساک پارچه ای برای خرید، شنبه های بدون پسماند، آبگیری و کم حجم سازی زباله و تفکیک در مبدا است که بصورت پرتابل، عرشه و بیلبورد به متراژ بیش از 4 هزار متربع در نقاط مختلف شهر نصب شده است.

عابدی با تاکید بر ضرورت همکاری و تعامل مردم با طرح های سازمان مدیریت پسماند و تاثیر آن بر دستیابی به اهداف طرح کاپ اضافه کرد: هدف از اجرای طرح کاپ (کاهش فراوری پسماند) بهبود روش های مدیریت پسماند، فراوری شیرآبه کمتر و افزایش بازیافت و تفکیک حداکثری در مبدا بوده که آموزش و فرهنگ سازی زیر بنای رسیدن به اهداف مذکور است.

وی با اشاره به ضرورت به روز رسانی شیوه های آموزشی و فرهنگی متناسب با احتیاج و شرایط جامعه، گفت: این سازمان همیشه سعی بر استفاده از شیوه های نوین، علمی و خلاقانه در انتقال مفاهیم به شهروندان داشته که هم اکنون شیوه های کاربردی خود را با شرایط و بحران کنونی تطبیق داده و با انتشار مفاهیم به وسیله بنرهای اطلاع رسانی، مخاطبین خود را به مدیریت بهینه پسماند دعوت می نماید .

عابدی در انتها با تاکید بر لزوم بهره گیری از اندیشه و نظر تک تک شهروندان، متخصصان و صاحب نظران علمی، فرهنگی و هنری در مدیریت پسماند شهر، بیان نمود: این سازمان ضمن استفاده از مشارکت اقشار مختلف مردم و ارتباط مستمر با سازمان های مردم نهاد و گروه های مردمی، با تشکیل دبیرخانه همیاران کاپ مکان مناسبی برای اخذ ایده های شهروندان در نظر گرفته است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 14 اسفند 1399 بروزرسانی: 14 اسفند 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1291

به "اکران طرح های مدیریت پسماند در بیش از 130 نقطه پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکران طرح های مدیریت پسماند در بیش از 130 نقطه پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید