اینترنت خانگی تا سرانجام سال رایگان شد یا نشد؟!

به گزارش افق بسطام، از عصر دیروز خبری در رسانه ها دست به دست شده و باعث سردرگمی مردم می شود.

اینترنت خانگی تا سرانجام سال رایگان شد یا نشد؟!

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات عصر دیروز در یک گفت وگوی رادیویی، به مجموعه اقدامات مجموعه اش پیرامون داستان ویروس کرونا و سرگرم کردن مردم در خانه و همین طور ارائه بسترهای مناسب دورکاری و آموزش مجازی اشاره کرد.

اما در میان صحبت های وزیر یک جمله خبرساز و جنجالی شد: اینترنت خانگی تا خاتمه سال رایگان شده است؛ مردم در خانه هستند و نیاز دارند تا با استفاده از امکانات اینترنت خود را سرگرم کنند.

همین جمله کافی بود تا رسانه ها تیتر بزنند اینترنت خانگی و ثابت تا خاتمه سال رایگان شده است و مردم می توانند به طور نامحدود از اینترنت استفاده کنند.

Ethernet cable on holographic background

سایت هایی مانند زومیت هم این خبر را منتشر کرده و گفت اینترنت خانگی برای مردم و در راستای ماندن کاربران در اینترنت و سرگرم شدن و استفاده از اینترنت برای آموزش مجازی و دورکاری و غیره رایگان شده است.

وزیر ارتباطات به خدمات رایگان تلویزیون های اینترنتی نیز اشاره کرده است و گفت: با مدیر تلویزیون های اینترنتی گفت وگو کردیم، برخی از آن ها بخش بچه ها و برخی همه سرویس هایشان را تا خاتمه سال رایگان کردند و به مردم اشتراک رایگان می دهند.

اینترنت خانگی رایگان؟!

آیا واقعا اینترنت ثابت و خانگی تا خاتمه سال رایگان شده است؟ پیگیری های برخی خبرگزاری ها و رسانه ها نشان می دهد اینترنت ثابت مردم تا خاتمه سال رایگان نشده است و منظور وزیر ارتباطات همان بسته اینترنت رایگان 100 گیگابایت است.

در حقیقت، با توجه به تعداد روزهای باقیمانده از سال، منظور وزیر از رایگان شدن اینترنت خانگی همان بسته 100 گیگابایت بوده است.

اپراتورهای اینترنت ثابت خانگی گفتند هیچ دستور یا اطلاعیه ای به آن ها برای رایگان کردن اینترنت خانگی و استفاده نامحدود از آن داده نشده است و قرار نیست اینترنت ثابت رایگان شود.

شرکت ارتباطات زیرساخت، آسیاتک، شاتل و چند شرکت اینترنتی دیگر نیز گفتند فقط 100 گیگابایت اینترنت رایگان به مشترکان خود تخصیص داده و پس از خاتمه آن بسته های عادی و پولی رزرو شده کاربران فعال و استفاده خواهد شد.

همین بسته 100 گیگابایت اینترنت رایگان هم بدون آماده بودن بسترهای لازم از سوی سرویس دهنده ها به کاربران خانگی ارائه شده و باعث افزایش ترافیک و کاهش محسوس کیفیت اینترنت و سرعت آن شد.

بسیاری از کاربران گزارش دادند پس از فعال شدن بسته 100 گیگابایت اینترنت، شرایط سرعت و کیفیت اتصال آن ها به شدت کاهش پیدا کرده و عملا نمی توانند کارهای روزانه خود را انجام دهند.

این روزها شایعات و اخبار ضد و نقیض زیادی درباره اینترنت منتشر شده و حتی زمینه کلاه برداری های گوناگون را فراهم کرده است.

ماجراهای بسته اینترنتی 100 گیگابایت رایگان کاربران ثابت هنوز ادامه دارد. از شکایت ها و گله ها برای کندی سرعت اینترنت بگیرید تا اینکه برخی کاربران اعتقاد…

فکر می کنم هدیه ای که قرار بود برای کاربران شادی آور باشد؛ تنها سرگرمی آن ها را گرفت. از سه روز پیش که بسته اینترنت 100 گیگابایت رایگان…

امروز وزیر ارتباطات از یک بسته اینترنتی 100 گیگابایت رایگان و هدیه به کاربران اینترنت ثابت خبر داد. قرار است برای تشویق کاربران و مردم…

شرکت مبین نت هم طی اطلاعیه ای گفت به مشترکان اینترنت تی دی ال تی خود بسته 100 گیگابایت اینترنت رایگان اهدا کرده است. در اطلاعیه مبین نت آمده است:…

شرکت ایرانسل به طور رسمی و طی اطلاعیه ای گفت بسته 100 گیگابایتی رایگان اینترنت ثابت TD-LTE برای مشترکان خود ارائه می دهد. روابط عمومی ایرانسل…

متوسط سرعت اینترنت موبایل ایران نسبت به سال گذشته 6 پله سقوط کرده است ولی شرایط سرعت اینترنت ثابت بدتر است و در رتبه 134…

عجب اوضاع پیچیده و درهم برهمی شده است این اینترنت در ایران! از یک سو، آمارهای رسمی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات نشان می دهد طی…

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جدیدترین آمار ضریب نفوذ اینترنت ثابت و موبایل در ایران تا خاتمه شهریورماه 98 را گفت. طبق این…

منبع: شبکه چی
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 706

به "اینترنت خانگی تا سرانجام سال رایگان شد یا نشد؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینترنت خانگی تا سرانجام سال رایگان شد یا نشد؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید