تخصیص 3 میلیارد تومان اعتبار برای حرفه آموزی فارغ التحصیلان دانشگاهی

به گزارش افق بسطام، خبرنگاران/خوزستان استاندار خوزستان با اشاره به ظرفیت ها و سرمایه گذاری های در حال انجام در شهرستان بهبهان بر لزوم هدایت کارکرد کارآفرینی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء به سمت این ظرفیت ها تأکید کرد و گفت: استانداری آمادگی دارد برای حرفه آموزی و مهارت افزایی فارغ التحصیلان دانشگاهی در حوزه های کارآفرینی تا سه میلیارد تومان اعتبار تخصیص دهد.

تخصیص 3 میلیارد تومان اعتبار برای حرفه آموزی فارغ التحصیلان دانشگاهی

به گزارش خبرنگار خبرنگاران منطقه خوزستان، دکتر غلامرضا شریعتی در نشست هیأت رئیسه دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان با استاندار که امروز، یکشنبه پنجم دی ماه در سالن جلسات استانداری برگزار گشت، با اشاره به اظهارات اعضای هیأت رئیسه این دانشگاه که دانشگاه با اعتبارات و کمک های خیرین ساخته شده است، اظهار کرد: البته به تنگناهایی که وجود دارد واقف هستیم اما با توجه به اینکه اعتبار دانشگاه ها ملی است، برای استفاده از منابع استانی محدویت وجود دارد.

وی با تأکید بر لزوم نقش آفرینی این دانشگاه به عنوان دانشگاه صنعتی منطقه شرق خوزستان اضافه نمود: پتانسیل، استعداد و نیروی انسانی در منطقه به وفور وجود دارد؛ بنابراین نباید بگذاریم که این منابع هرز برود. انتظار می رود اگر قرار باشد که منطقه بهبهان علاوه بر کشاورزی به یک قطب صنعتی تبدیل شود، دانشگاه هم بتواند موتور محرکه آن شود.

استاندار خوزستان اضافه نمود: دانشگاه باید ظرفیت های لازم را ایجاد و فراهم کند. تا سرمایه گذار احساس کند که کلیه امکانات و منابع انسانی در منطقه فراهم و ارتباطات پژوهشی و فناوری ایجاد شده است. که بتواند با فراغ بال نسبت به سرمایه گذاری برای توسعه شهرستان اقدام کند.

شریعتی با اشاره به اینکه امسال عملیات عمرانی احداث جاده بهبهان - دیلم آغاز خواهد شد، گفت: اجرای این پروژه موجب تسهیل عبور و مرور و تردد به دانشگاه می شود و می تواند برای دانشگاه تأثیرگذار باشد. اقداماتی که در دانشگاه در حوزه کارآفرینی کلید خورده، مؤثر و قابل تقدیر است. انتظار می رود این راه و افق که برای دانشگاه ترسیم شده است، به صورت یک محور استمرار یابد؛ چراکه کارآفرینی، آموزش و پژوهش را نیز در درون خود مستتر دارد، اما اکنون مشکل ما در دانشگاه ها تجاری سازی پژوهش است.

وی شرح داد: کارآفرینی می تواند به مثابه یک راه میانبر برای دانشگاه به سمت پیشرو بودن و به روز بودن مورد توجه قرار گیرد که این ظرفیت نیز در شهرستان بهبهان وجود دارد. در این صورت صنعت و دستگاه های اجرایی نیز راغب به گسترش ارتباطات خود با دانشگاه خواهند بود.

استاندار خوزستان همچنین اجرای پروژه پالایشگاه گاز بید بلند 2 را ظرفیت خوبی برای دانشگاه دانست و اضافه نمود: بودجه بسیار خوبی نیز برای این پروژه تصویب شده است. فاز 2 نیروگاه برق منطقه نیز با ظرفیت یک هزار مگاوات در برنامه واقع شده است؛ بنابراین دانشگاه می تواند در این زمینه ها و همچنین حوزه های سد، نیروگاه های برقابی و کشاورزی مؤثر واقع شود.

وی یکی دیگر از حوزه های دارای پتانسیل بالا برای ورود دانشگاه را مباحث گردشگری مطرح نمود و گفت: قرار است بهبهان یکی از قطب های گردشگری استان شود که طرح نمونه گردشگری نیز در آن تصویب شده است؛ همچنین یک سرمایه گذار خصوصی حاضر است بدون اخذ وام 100 میلیارد تومان در این حوزه هزینه کند. دانشگاه می تواند در تهیه نقشه راه، ارائه مشاوره و ... به این بخش کمک کند؛ همچنین احداث حداقل 2 واحد پتروشیمی دیگر در بهبهان در برنامه واقع شده است.

استاندار خوزستان با تأکید بر اینکه دانشگاه می تواند سمت وسوی کارکرد کارآفرینی خود را به سمت این ظرفیت ها هدایت کرده و با هم افزایی از تجارب ارزشمند آن ها نیز استفاده کند، اعلام نمود: در حوزه صنعت سیمان نیز دانشگاه می تواند حوزه های پژوهشی و کارآفرینی آن را بر عهده بگیرد که از صنایع قدیمی در بهبهان است.

شریعتی با ابراز آمادگی نسبت به تأمین اعتبار 2 تا سه میلیارد تومانی برای فعالیت های حوزه کارآفرینی، حرفه آموزی و مهارت های فارغ التحصیلان دانشگاهی در این دانشگاه، گفت: می توان این اعتبار را با مشارکت فنی و حرفه ای در اختیار دانشگاه قرار داد که اقدامات لازم در حوزه کارآفرینی و حرفه آموزی انجام شود؛ همچنین با پیشنهاد منطقه ای شدن شورای پژوهشی در استان موافق هستم و پیگیری لازم برای اجرای این کار صورت می گیرد. مسائل و مسائل تعاونی مسکن کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه نیز پیگیری خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 666

به "تخصیص 3 میلیارد تومان اعتبار برای حرفه آموزی فارغ التحصیلان دانشگاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص 3 میلیارد تومان اعتبار برای حرفه آموزی فارغ التحصیلان دانشگاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید