ائتلاف فعالان پست، لجستیک، تجارت الکترونیک و فناوری های اقتصادی

به گزارش افق بسطام، پلتفرم لجستیکی زیست بوم زی بوم که با هدف ایجاد بستر لجستیکی مناسب جهت توسعه و تسهیل تعاملات کسب وکارها و ارتقاء دسترسی پذیری مشتریان به کالاها و خدمات مورد احتیاج، با مناسب ترین کیفیت، زمان و قیمت، شکل گرفته است در حاشیه برگزاری یک رویداد تخصصی رونمایی شد.

ائتلاف فعالان پست، لجستیک، تجارت الکترونیک و فناوری های اقتصادی

پلتفرم لجستیکی زیست بوم زی بوم که با هدف ایجاد بستر لجستیکی مناسب جهت توسعه و تسهیل تعاملات کسب وکارها وارتقاء دسترسی پذیری مشتریان به کالاها و خدمات مورد احتیاج، با مناسب ترین کیفیت، زمان و قیمت، شکل گرفته است در حاشیه برگزاری یک رویداد تخصصی رونمایی شد.

این رویداد تخصصی به مناسبت پنجمین سال تأسیس هلدینگ فاخر و در قالب نمایشگاهی با حضور همه شرکت های زیرمجموعه این هلدینگ، همایش، کارگاه های آموزشی و پنل های تخصصی با موضوعات زیرساخت، پست و لجستیک و تجارت الکترونیک، روز سه شنبه 7 دی ماه درمحل هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار گردید.

در دهه های اخیر که شتاب تحولات در دنیای کسب و کارها به طور فزاینده ای افزایش یافته است، مفاهیم، روینمودها و روش های نوینی برای مدیریت مطرح شده که یکی از این مفاهیم، زیست بوم کسب وکار است. زیست بوم کسب وکار، شامل شبکه ای از سازمان ها و بازیگران متصل به یکدیگر اعم از تولیدنمایندگان، تأمین نمایندگان، توزیع نمایندگان، مشتریان، رقبا، بانک و بیمه و مؤسسات عمومی و خصوصی است که در راستای ارائه محصولات و خدمات مورد احتیاج هم، همکاری و همزمان برای بقا و رشد کسب وکار خود با یکدیگر رقابت می نمایند.

نخستین گام برای شروع یک راستا نوین

مهرداد فاخر رئیس هیأت مدیره هلدینگ فاخر، در مراسم افتتاحیه رویداد تخصصی زی بوم 2022 که راستای رونمایی از پلتفرم لجستیکی زیست بوم زی بوم برگزار گردید، با اشاره به اینکه درعصر دیجیتال، تعامل نقش اساسی در موفقیت کسب و کارها بازی می نماید، گفت: ایجاد یک پلتفرم برای توسعه زیست بوم کسب و کارهای پست، لجستیک، تجارت الکترونیک و فناوری های اقتصادی ضروری بود و هلدینگ فاخر با رونمایی از این پلتفرم، نخستین گام برای شروع یک راستا نوین در کشور را برداشته است.

توسعه یک زیست بوم به صورت کاملاً دموکراتیک

در ادامه، رضا سمیع زاده مدیرعامل هلدینگ فاخر، تحول دیجیتال را نقطه عطف تاریخی زندگی بشر دانست و اضافه کرد: این تحول تاریخی، همه فرایندها، مدل های کسب و کار و تجربه ذی نفعان را تغییر داده و در این راستا، دو مفهوم پلتفرم وزیست بوم وارد ادبیات کسب و کارها شده است.

وی در تعریف این دو مفهوم گفت: پلتفرم، بستر قدرتمندی برای زیست بوم کسب و کار است که به طور معمول به وسیله یک کسب و کار یا بنگاه ایجاد می گردد و قابلیت جذب تعداد زیادی مشارکت نماینده را دارد. بنابراین، یک پلتفرم می تواند به وسیله یک بنگاه ایجاد گردد و بازیگران مختلف در آن بازی نمایند. از طرفی، زیست بوم به صورت طبیعی روی پلتفرم قابلیت اجرا دارد. ما در واقع می توانیم بستر ایجاد آن را فراهم کنیم و یکی از مهمترین این بسترها، پلتفرم است.

سمیع زاده اضافه کرد: زیست بوم، یک اجتماع پویا و متشکل از بازیگران متنوع کسب و کارهای مختلف است که خارج از توانایی یک سازمان با یکدیگر بازی می نمایند. در زیست بوم، سرویس هایی که ذی نفعان می توانند از هریک از بازیگران بگیرند، از توان یک بازیگر بیشتر است؛ در نتیجه، زیست بوم ائتلاف بازیگران و ارائه سرویس هایی به مشتری است که در حالت عادی نمی تواند همه آن ها را از یک بازیگر دریافت کند.

وی با تأکید بر اینکه هلدینگ فاخر در 5 سال گذشته سعی نموده زیست بوم زی بوم را به صورت کاملاً دموکراتیک و با حفظ هویت بازیگرانی که در آن همکاری و رقابت می نمایند، توسعه دهد، اضافه کرد: این به معنای آن نیست که ما تا ابد می خواهیم این زیست بوم را راهنمایی کنیم و امیدواریم زی بوم بتواند با استفاده از همه بازیگران بزرگ و کوچک لجستیک، تجارت الکترونیکی و فین تکی، بنیاد یک زیست بوم دموکراتیک را بنا نهد.

نقش محوری داشتن در زیست بوم به معنای رقابت نیست

در ادامه، جمشید ناظمی عضو هیأت مدیره شرکت تیپاکس با بیان این نکته که در زیست بوم کسب و کار، یکی از اعضا نقش محوری را ایفا می نماید و هماهنگ نماینده بقیه اعضا است، گفت: این نقش محوری، به معنای رقابت با سایر اعضا نیست و هدف آن این است که با ایجاد همسویی میان همه اعضا، برنامه های درازمدت و سرمایه گذاری ها و.. را جهت دار کند.

ایجاد انجمن فناوری های صنعت خرده فروشی

فرزین فردیس رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری اتاق بازرگانی تهران با ابراز خرسندی از اینکه با حضور بازیگران اصلی و بزرگان صنعت خرده فروشی و کسانی که در زنجیره ارزش این صنعت کار می نمایند، یک زیست بوم به معنای رگولاتوری در حال شکل گیری است، گفت: هلدینگ فاخر به همراه مجموعه های دیگری که در کنار هم قرار داده است، به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران درخواست داده تا انجمن فناوری های صنعت خرده فروشی کشور ایجاد گردد. به نظر ما نیز جای این انجمن در کشور خالی است.

شروع یک راستا هیجان انگیز و پرچالش

در ادامه زاهد شیخ الاسلامی با ابراز امیدواری از اینکه زیست بوم زی بوم با این قدم اول بتواند به تدریج راهش را پیدا کند، اضافه کرد: طی این راستا بدون همراهی و همدلی همه بازیگران این صنعت امکان پذیر نیست.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 بهمن 1400 بروزرسانی: 18 بهمن 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1772

به "ائتلاف فعالان پست، لجستیک، تجارت الکترونیک و فناوری های اقتصادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ائتلاف فعالان پست، لجستیک، تجارت الکترونیک و فناوری های اقتصادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید