ترویج مهارت آموزی؛کلید برطرف بیکاری

به گزارش افق بسطام، امروزه از آموزش های مهارتی به عنوان حلقه مفقوده بین صنعت و دانشگاه نام برده می گردد. تحقق این مهم در دانشگاه ها مستلزم توسعه مهارت آموزی و توجه ویژه به دانشجویان است.اگر در جایی مدرک گرایی باشد دیگر جایی برای مهارت آموزی نمی ماند .لذا همه مسئولین باید کوشش نمایند فرهنگ مهارت آموزی جایگزین مدرک گرایی گردد و اگر چنین گردد قطعا تحولی عظیم در زمینه اشتغال کشور و به طبع آن در استان ها ایجاد می گردد و می توانیم امیدوار به برطرف بیکاری در سال جهش فراوری درکشور باشیم.

ترویج مهارت آموزی؛کلید برطرف بیکاری

عبدالمجید دراهکی-مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر

در راستای سیاست مهم توسعه مهارت آموزی در استان بوشهر، طرح هر جوان یک مهارت در استان بوشهر در دست اجرا قرار گرفته است.

امروزه از آموزش های مهارتی به عنوان حلقه مفقوده بین صنعت و دانشگاه نام برده می گردد. تحقق این مهم در دانشگاه ها مستلزم توسعه مهارت آموزی و توجه ویژه به دانشجویان است.

اگر در جایی مدرک گرایی باشد دیگر جایی برای مهارت آموزی نمی ماند .لذا همه مسئولین باید کوشش نمایند فرهنگ مهارت آموزی جایگزین مدرک گرایی گردد و اگر چنین گردد قطعا تحولی عظیم در زمینه اشتغال کشور و به طبع آن در استان ها ایجاد می گردد و می توانیم امیدوار به برطرف بیکاری در سال جهش فراوری درکشور باشیم.

باید با همدلی و همراهی برای نشر و ترویج فرایند مهارت آموزی در استان بوشهر کوشش گردد تا با تحقق این هدف مهم توسعه اشتغال و کارآفرینی نیز در استان بوشهر محقق گردد.

خوشبختانه دولت توجه و حمایت ویژه ای به موضوع مهارت آموزی دارد بنابراین برای عبور از اتکا صرف به درآمدهای نفتی باید به داشته هایمان و در صدر آن به منابع انسانی توجه ویژه داشته باشیم.

با همین نگاه و چشم انداز در اداره کل فنی وحرفه ای استان بوشهر برای در کنارهم قرار دریافت ظرفیت ها و هدفمند کردن آموزش های مهارتی سند توسعه مهارت آموزی در استان بوشهر تدوین شد.

بر این اساس تدوین سند توسعه مهارت آموزی استان بوشهر در منطقه بر اساس یک بانک اطلاعاتی جامع رخ داده است. توسعه آموزش های فنی و حرفه ای برای مهارت آموزی سالانه 27 هزار نفر در بخش دولتی و 20 هزار نفر در بخش خصوصی به فراخور موقعیت استان برای 5 سال اینده تدوین شده است.

این سند تمام احتیاج اشتغال استان را در نظر گرفته و سالانه اجرای 1300 دوره مهارتی در آن برنامه ریزی شده است.

نقش آفرینی مربیان مجرب آموزش فنی و حرفه ای در توسعه و ترویج مهارت آموزی در جامعه تضمین قابل اتکا برای موفقیت اجرای این طرح خواهد بود. افزون بر این حمایت همه دستگاه های اجرایی برای ترویج این طرح موجب تسریع در دستیابی به اهداف فرهنگ مهارت آموزی خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1351

به "ترویج مهارت آموزی؛کلید برطرف بیکاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترویج مهارت آموزی؛کلید برطرف بیکاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید