جریمه 425 میلیون دلاری اتحادیه اروپا در انتظار آمازون

به گزارش افق بسطام، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع مطلع اطلاع داد آمازون تحت قانون حریم خصوصی اتحادیه اروپا ممکن است بیش از 425 میلیون دلار جریمه گردد.

جریمه 425 میلیون دلاری اتحادیه اروپا در انتظار آمازون

به گزارش خبرنگاران، کمیسیون حفاظت از داده لوکزامبورگ پیش نویس تصمیمی را منتشر و جریمه ای را پیشنهاد نموده که منعکس نماینده شیوه های حریم خصوصی آمازون در میان مقامات حفاظت از داده 26 کشور عضو اتحادیه اروپاست.

یک منبع مطلع به روزنامه وال استریت ژورنال گفت: این پرونده مربوط به جمع آوری و استفاده از اطلاعات شخصی کاربران به وسیله آمازون و نقض مقررات حفاظت از داده عمومی اتحادیه اروپاست.

بر اساس گزارش رویترز، این قانون شرکتها را ملزم می نماید پیش از این که اطلاعات شخصی کاربران را جمع آوری نمایند، موافقت آنها را جلب نمایند در غیر این صورت با جریمه سنگینی روبرو می شوند.

آمازون اعلام نموده که برای بهبود تجربه مشتری به جمع آوری و تحلیل داده می پردازد و دستورالعملهایی را در مورد این که کارمندانش با داده داخلی چه اقدامی می توانند انجام دهند، مشخص نموده است. برخی از قانونگذاران و رگولاتورها ابراز نگرانی نموده اند که آمازون از این اطلاعات برای داشتن مزیت غیرمنصفانه در بازار استفاده می نماید.

تحقیقات حریم خصوصی تفحص ضد انحصارطلبی از کسب و کار آمازون در اروپا را تشدید می نماید. این شرکت آمریکایی تحت تحقیقات اتحادیه اروپا بر سر استفاده از داده های فروشندگان در پلتفرم خود و مزیت دادن غیرمنصفانه محصولاتش قرار گرفته است. آلمان تحقیقات متعددی از فروش آمازون انجام داده و انگلیس هم سرگرم آنالیز مسائل مشابه اتحادیه اروپاست.

کمیسیون اروپا روز چهارشنبه با اشاره به دستیارهای صوتی و داده که به آمازون و سایر شرکتها اجازه می دهند به جمع آوری اطلاعات درباره رفتار کاربران بپردازند، اعلام نموده بود اتحادیه اروپا مسائل ضد انحصارطلبی احتمالی را می بیند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1533

به "جریمه 425 میلیون دلاری اتحادیه اروپا در انتظار آمازون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جریمه 425 میلیون دلاری اتحادیه اروپا در انتظار آمازون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید