جشنواره گردشگری ایل سنگسری در سطح ملی ثبت می گردد

به گزارش افق بسطام، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: جشنواره گردشگری ایل سنگسری در سطح ملی ثبت می گردد.

جشنواره گردشگری ایل سنگسری در سطح ملی ثبت می گردد

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت بلیط هواپیما تا کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان،مرتضی رحمانی موحد در جشنواره گردشگری ایل سنگسر که در مهدیشهر برگزار گردید گفت: باید از این کار ماندگار حمایت و این ظرفیت ملی در سطح بین الملل معرفی گردد.

وی این جشنواره را حرکتی ماندگار، با همت بلند و پشتوانه مردمی دانست و گفت: خوشبختانه حمایت و همراهی مردم از این جشنواره بالاست و این بزرگترین سرمایه این جشنواره است.

رحمانی موحد با بیان اینکه توسعه گردشگری روستایی و عشایری از ظرفیت های موثر برای رشد و توسعه گردشگری کشور در زمینه های مالی، فرهنگی، اشتغالزایی، توزیع ثروت و پیوند مردم با پیشینه خود است، اضافه کرد: بر این اساس، کارگروه توسعه گردشگری عشایری در شورای عالی عشایر تصویب شده است.

وی با اشاره به اینکه این شورا با حضور ریاست جمهوری تشکیل می گردد، گفت: این امر بیانگر نگاه پرمحتوا و دوراندیشانه دولت تدبیر و امید و در راس دولت، ریاست جمهوری به این بخش از ظرفیت های کشور است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: در این کارگروه پنج رویکرد برای بهره برداری از ظرفیت عشایری کشور تدوین شده است که شامل تدوین مسیرهای گردشگری عشایری، تهیه و توزیع بسته های تبلیغاتی برای معرفی ظرفیت های گردشگری عشایری، برگزاری جشنواره های استانی، ملی و بین المللی و ایجاد زیرساخت های اقامتی برای شرکت نمایندگان در جشنواره های عشایری است.

وی یکی از برنامه های مهم در این راستا را تهیه و تدوین تقویم و برنامه های کوچ عشایری عنوان و تاکید نمود: کوچ عشایری باید در فهرست میراث معنوی کشور ثبت گردد.

وی اضافه کرد: باید ظرفیت های عشایر به یک برند جهانی تبدیل گردد و وقتی نام سنگسر می آید همه از مواهب آن آگاه باشند.

دبیر جشنواره گردشگری ایل سنگسر نیز گفت: این جشنواره از بیست و چهارم تا بیست و ششم شهریور ماه در مهدیشهر برگزار گردید.

منصور بیرقی بازدید از سایت برگزاری جشنواره در منطقه دربند، برپایی نمایشگاه و غرفه های صنایع دستی، فستیوال اتومبیل های آفرود، سمینار تخصصی گردشگری، جشنواره غذا، عرضه نان و لبنیات محلی، برگزاری مسابقه اسب دوانی و تیراندازی با کمان را از جمله برنامه های این جشنواره خاطرنشان کرد.

وی گفت: این جشنواره باهدف معرفی ایل سنگسری به عنوان یکی از مهم ترین ایل های کشور به عموم مردم کشور و با موضوع نان و لبنیات برگزار گردید.

محصولات لبنی و نان عشایر ایل سنگسر از تنوع زیادی برخوردار است. ایل عشایر سنگسر درمجموع 37 نوع نان و 72 نوع لبنیات را تهیه می نمایند و از این نظر در کشور و در میان ایلات عشایر، مطرح است.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 568

به "جشنواره گردشگری ایل سنگسری در سطح ملی ثبت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره گردشگری ایل سنگسری در سطح ملی ثبت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید