حاجی میرزایی: نتایج سنجش دانش آموزان تحلیل گردد

به گزارش افق بسطام، تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در اختتامیه گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها با تأکید بر تحلیل نتایج سنجش دانش آموزان، گفت اصلی ترین راه اجرای سند تحول، افزایش توانمندی های معلمان است.

حاجی میرزایی: نتایج سنجش دانش آموزان تحلیل گردد

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی با اشاره به اهمیت برگزاری امتحانات حضوری گفت: این کار احتیاج به مراقبت، توجه و نظارت کافی دارد تا دغدغه های آموزش و پرورش و اولیای دانش آموزان مرتفع گردد.

وی با اشاره طبقه بندی تجربیات خود در چهار دسته اظهار کرد: در کاری مسؤولیت بپذیرید که در آن آرمان و هدف داشته باشید. مطمئناً اگر کاری، آرمان نداشته باشید، خسته، دلزده و تهی شده و نتایج مطلوب به دست نخواهید آورد.

عضو کابینه تدبیر و امید، دومین تجربه خود را دستاورد داشتن اسم کرد و گفت: کوشش کنید در دوران خدمت خود، دستاورد داشته باشید.

وی دستاورد را حاصل نگاه عمیق تر به کار و فراموش نکردن نگاه های اصلی دانست و اضافه کرد: بگونه ای امور را مدیریت نمایید که حضور معناداری در کارها داشته باشید.

حاجی میرزایی با اشاره به تجربه سوم خود گفت: در کارها عقلانیت داشته باشید و آن را در سطوح مختلف مدیریت خود، توسعه و رواج دهید؛ هرچقدر مجموعه ای، نگرش عاقلانه تر داشته باشد تأثیر پذیری عمیق تری خواهد داشت.

وی تجربه چهارم خود را داشتن نگاه راهبردی دانست و گفت: در موضوعات یکسان، باید سطح توجه متفاوت وجود داشته باشد. مدیران در صندلی راهبردی باید خطوط کلی و سرنخ های اصلی را در دست بگیرند.کارشناسان هم باید در خصوص موضوعات خوب بیندیشند و برای آن راه چاره ارایه دهند، راه چاره هایی که نسبتی با عقلانیت داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کفت: یکی از موضوعاتی که همیشه از ما خواسته می گردد، سند تحول است. سند تحول یک روح و کالبد دارد، اگر منحصر به کالبد سند شویم، فقط فراوری کتاب، جزوه و گزارش خواهد شد.

فهم من از روح سند تحول این است که نظام یادگیری با معلم با کیفیت انجام می گردد و باید پرسید آیا همه فراوریات ما در حوزه سند تحول، منجر به داشتن معلم با کیفیت شده است؟ و اگر نمی توانیم به این پرسش پاسخ دهیم یعنی روح سند را رها نموده و در کالبد آن، اسیر شده ایم.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: برای افزایش توانمندی معلمان، باید برنامه ریزی داشته باشیم و اگر امروز نمی توانیم همه معلمان را توانمند کنیم، برنامه ریزی کنیم تا هر سال درصدی از معلمان را توانمند کنیم. باید تبادل تجربیات معلمان، رقم بخورد و از این طریق توانمندی های آنان افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1577

به "حاجی میرزایی: نتایج سنجش دانش آموزان تحلیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حاجی میرزایی: نتایج سنجش دانش آموزان تحلیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید