حاشیه های وزیر جوان و توئیت های جنجالی اش

به گزارش افق بسطام، روزنامه هفت صبح: وزیر ارتباطات که همواره از توئیتر و اینستاگرام برای نشان دادن سویه هایی متفاوت از یک مقام رسمی و ارتباط با افکار عمومی استفاده می کند، به نظر می رسد مدتی است نوشته هایش مانند سابق مورد استقبال قرار نمی گیرد و اتفاقاً تأثیری منفی بر جای می گذارد. مثلاً در روز های آینده قرار است شاهد یک اتفاق بزرگ ملی باشیم و ماهواره های ظفر به فضا پرتاب شوند. اتفاقی که قطعاً مرحله بزرگی در پیشرفت صنعت هوایی ایران است و نشانه ای از اقتدار کشور. با این وجود وزیر ارتباطات، تصویری از لباس فضانوردی را منتشر کرد که واکنش های زیادی ایجاد کرد. در این گزارش برخی از توئیت های جنجالی آقای وزیر را مرور می کنیم.

حاشیه های وزیر جوان و توئیت های جنجالی اش

1. معمای لباس فضانوردان

محمدجواد آذری جهرمی، دیروز تصویری با عنوان لباس فضانوردان در حساب توئیتری اش منتشر کرد. مدت زیادی از انتشار توئیت جهرمی نگذشته بود که برخی از کاربران در توئیتر متوجه شباهت لباس فضانوردی توئیت وزیر و نمونه ای از لباس های فضانوردی تزئینی موجود در سایت آمازون شدند. این لباس برای مناسبت هالووین دوخته شده و 20 دلار قیمت دارد! این کاربر توئیتری با مقایسه تصویر منتشر شده در توئیتر آذری جهرمی با لباس های فضانوردی مخصوص جشن هالووین که با قیمت 20 دلار در فروشگاه های اینترنتی به فروش می رسند، مدعی شد وزیر ارتباطات آرم ناسا را کنده و پرچم ایران را روی آن چسبانده است.

سایت خبرنگاران درباره این موضوع نوشت: آذری جهرمی وزیر ارتباطات در توئیتر تصویری منتشر کرد و با عنوان لباس فضانوردان و آینده روشن سعی کرد نمایی از پیروزیت های آینده ایران را به مخاطبانش بدهد، اما این تصویر بیش از آن بامزه بود که جدی گرفته شود. کاربران توئیتر بلافاصله با انتشار جنس اصلی یادآوری کردند که این لباس ها در بازار موجود است و با بدسلیقگی تمام مارک های آن کنده شده و پرچم ایران روی آن نصب شده است. بعد هم شوخی و طنز با آقای جهرمی و لباس فضانوردی اش شروع شد و ادامه دارد.

سایت زومیت نیز نوشت: برای پیگیری موضوع با سازمان فضایی ایران تماس گرفتیم. روابط عمومی سازمان فضایی در پاسخ به پرسشی درباره لباس فضایی مذکور با اشاره به این موضوع که وزیر ارتباطات در توئیت خود اشاره ای به ایرانی بودن لباس نکرده است، گفت: کسی اصلاً نگفته که این لباس ماست یا ایرانی است یا ساخت سازمان فضایی است، یا اینکه اصلاً برای چه منظوری قرار است از آن استفاده شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره با روابط عمومی وزارت ارتباطات نیز تماس گرفتیم که متأسفانه پیروز به دریافت پاسخ نشدیم. از آنجایی که تا چند روز دیگر قرار است ماهواره های ظفر به فضا پرتاب شوند و وزیر ارتباطات پیش از این نیز با هشتگ آینده روشن اخبار برنامه های فضایی ایران را در حساب توئیتر خود منتشر می کرد، برای بسیاری از کاربران این تصور ایجاد شده که تصویر به اشتراک گذاشته شده توسط جهرمی، احتمالاً مربوط به لباسی است که قرار است در برنامه های فضایی آینده ایران استفاده شود.

2. ارزش افزوده و داستان های ناتمام

وزیر ارتباطات مدت هاست که خبر از خاتمه ماجرای ارزش افزوده یا همان وس داده، اما در واقع هیچ اتفاقی نیفتاده است. در توئیت بحث برانگیز دیروز و لباس فضانوردان، یکی از کاربران درباره ارزش افزوده و اینکه چرا واقعاً تمام نشده اینگونه پرسید: چه خبر از ارزش افزوده ها آقای وزیر؟ یه سروصدایی بلند شد و زود خوابید که آذری جهرمی در پاسخی عجیب نوشت: حاجی دهنم صاف شده، ولی خدا بزرگه. دو هفته ای بهم زمان بدید. استفاده از این لحن با انتقاد های تند کاربران روبه رو شد. از سوی دیگر این سؤال دوباره در ذهن ها مطرح شد که واقعاً خاتمه این طرح به کجا رسید؟ درباره خدمات ارزش افزوده بار ها گزارش نوشته ایم و از تکرار مکررات خودداری می کنیم. فقط همین قدر بگوییم که خدمات ارزش افزوده تلفن همراه (VAS) شامل مواردی غیر از خدمات استاندارد اپراتور ها مانند تماس صوتی و پیامک معمول است.

در صنعت مخابرات، خدمات ارزش افزوده به آن گروه از خدماتی اطلاق می شود که کاربران را به استفاده بیشتر از خدمات شرکت های اپراتور تشویق می کند. خدمات ارزش افزوده مخابراتی انواع مختلفی دارند، اما در ایران بیشتر خدمات افزوده پیامکی رواج دارد. بررسی ها نشان می دهد اغوا، تبلیغات کاذب و سوءاستفاده از مشترکان خدمات ارزش افزوده پیامکی به صورت علنی و فراگیر در جریان است. به همین دلیل چندی پیش وزیر ارتباطات و فناوری در توئیتی دیگر اعلام کرده بود که مردم با استفاده از کُد دستوری #6*800* می توانند مشاهده کنند شرکت های ارزش افزوده در این چند سال چه مبلغی از آن ها کسب کرده اند و برای ثبت رایگان شکایت های شان نیز می توانند از طریق پیامک به شماره 8007 اقدام کنند. حالا از آن زمان دقیقاً هیچ اتفاقی نیفتاده و معلوم نیست که سرنوشت شکایت ها چه خواهد شد.

3. سورپرایز بی خاتمه

مدتی قبل بود که آذری جهرمی در همایش و نمایشگاه تهران هوشمند گفته بود: روز پنج شنبه برای مردم یک سورپرایز بزرگ خواهیم داشت که از طریق شبکه های مجازی به اطلاع مردم خواهیم رساند. خیلی ها پیش بینی کردند قرار است فیلتر تلگرام برداشته شود. عده ای گفتند قرار است پهنای باند داخلی رایگان شود و برخی ها هم گفتند که احتمالاً قرار است ماهواره ای جدید پرتاب شود. هیچ کدام از این موارد، اما جزء سورپرایز وزیر ارتباطات نبود و آذری جهرمی از سرویس پست با پهپاد رونمایی کرد! همین به اصطلاح سورپرایز نیز حاشیه های عجیبی داشت. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفته این طرح اصلاً مجوز ندارد: تا به امروز شرکت پست برای راه اندازی سیستم پست پهپادی درخواست مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری نکرده است.

اخیراً نظارت بر فعالیت های پهپادی به سازمان هواپیمایی کشوری واگذار شده است. سازمان هواپیمایی کشوری وظیفه نظارت و ساماندهی پهپاد ها (پرنده های هدایت پذیر از دور) را بر عهده دارد که به همین دلیل سامانه ای در این سازمان راه اندازی شده و متقاضیان می بایست با مراجعه به این سامانه، درخواست مجوز فعالیت بدهند. نکته بعدی درباره این ماجرای پست پهپادی مسئله انتخاب اسم آن بود.ماجرا از این قرار بود که آذری جهرمی در توئیتر از کاربران خواست که برای پهپاد پست پلاس اسم پیشنهاد کنند و هر اسمی که بیشترین تعداد لایک را داشته باشد انتخاب می شود. بیشتر جواب ها به این توئیت که طنز آمیز (و خیلی مواقع توهین آمیز) بوده، اما در نهایت نام پپه مخفف پهپاد پست هوایی با اختلاف بیشترین لایک را گرفت. پیشنهاد های دیگری هم بود. مثلاً المیرا شریفی مجری شبکه خبر پیشنهاد داده بود بگذارند زرد قناری که 1300 نفر آن را لایک کردند ولی خب در نهایت همان پپه 8900 لایک داشت و وزیر ارتباطات طبق قولی که داده بود باید آن را انتخاب می کرد.

آذری جهرمی، اما در واکنش به این اتفاقات در توئیت دیگری نوشت که، چون کلمه پپه چندان مؤدبانه نیست و روش خوبی برای نام گذاری این محصول نیست، به احترام به کاربری که این اسم را پیشنهاد کرده، نام این پهپاد، سجاد انتخاب می شود. این ماجرا هم به جای آنکه موجب محبوبیت وزیر ارتباطات شود، انتقاد ها از او را بیشتر کرد.

منبع: برترین ها
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 897

به "حاشیه های وزیر جوان و توئیت های جنجالی اش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حاشیه های وزیر جوان و توئیت های جنجالی اش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید