حقایق تغذیه ای انگور قرمز

به گزارش افق بسطام، ارزش تغذیه ای انگور قرمز به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است. یکی از حقایق تغذیه ای این میوه این است که حاوی مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان ها، فلاونوئیدها و ترکیبات ضد سرطانی می باشد. در این مقاله در رابطه با

حقایق تغذیه ای انگور قرمز

مترجم: سهیلا حاجی زاده

منبع:راسخون

ارزش تغذیه ای انگور قرمز به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است. یکی از حقایق تغذیه ای این میوه این است که حاوی مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان ها، فلاونوئیدها و ترکیبات ضد سرطانی می باشد. در این مقاله در رابطه با حقایق تغذیه ای انگور قرمز بحث می کنیم.

تمام ارقام انگور برای سلامتی مفید هستند، اما چیزی که باعث شده انگور قرمز مغذی تر باشد، وجود رسوراترول در آن ها می باشد. فواید ترکیبات تغذیه ای موجود در پوست انگور قرمز برای سلامتی بشر به اثبات رسیده است.

جای تعجب ندارد که انگور به اسم ملکه میوه ها در نظر گرفته گردد. در یک دسته انگور، خوشه هایی با حبه های گرد و کوچک وجود داشته که غنی از آنتی اکسیدان ها، فلاونوئیدها، آنتوسیانین ها، تانن ها و بعضی مواد تغذیه ای بسیار مهم برای سلامت بشر می باشد. بسته به رقم، انگور رنگ آن ها ممکن است سبز، قرمز یا آبی تیره باشد. هر چند که همه این ارقام برای سلامتی مفید هستند، اما هر کدام از آن ها ارزش تغذیه ای متفاوتی با هم دارند. برای مثال، انگور قرمز حاوی پلی فنولی به نام رسوراترول بوده که در انگور سبز وجود ندارد.

هنگامی که انگور قرمز در مقادیر مناسب مصرف گردد، دارای فواید درمانی مهم مانند مبارزه با بیماری های قلبی می باشد. جهت درک بهتر موضوع، اجازه دهید خلاصه ای از حقایق تغذیه ای انگور قرمز را ذکر کنیم.

حقایق تغذیه ای انگور قرمز

همانطور که در بالا ذکر شد، این رقم انگور حاوی رسوراترول و فنول های دیگر بوده که به مبارزه با بیماری های قلبی، سرطان و مسائل التهابی یاری می نماید. اطلاعات زیر خلاصه ای از حقایق تغذیه ای انگور قرمز (در 100 گرم) مطابق با پایگاه اطلاعات ملی کشاورزی آمریکا می باشد.

انرژی 288 کیلو ژول (69 کیلو کالری)

قند 48/15 گرم

کربوهیدرات 1/18 گرم

چربی 0

فیبر غذایی 9/0 گرم

پروتئین 72/0 گرم

کولین 6/5 میلی گرم

بتائین 1/0 میلی گرم

ویتامین B1 (تیامین) 069/0 میلی گرم

ویتامین B2 (ریبوفلاوین) 07/0 میلی گرم

ویتامین B3 (نیاسین) 188/0 میلی گرم

ویتامین B5 (پنتاتوتنیک اسید) 05/0 میلی گرم

ویتامین B6 (پیریدوکسین) 086/0 میلی گرم

ویتامین B9(فولات) mcg 2

ویتامین B12 0 میلی گرم

ویتامین C (اسکوربات) 8/10 میلی گرم

ویتامین K mcg 22

کلسیم 10 میلی گرم

آهن 36/0 میلی گرم

منیزیم 7 میلی گرم

فسفر 20 میلی گرم

پتاسیم 191 میلی گرم

سدیم 02/3 میلی گرم

روی 07/0 میلی گرم

آب 5/80 گرم

فیتو استرول 4 میلی گرم

ارزش تغذیه ای انگور قرمز تاحدی با دیگر ارقام انگور فرق دارد. انگور قرمز حاوی 80 درصد آب می باشد. جهت به دست آوردن حداکثر فواید سلامتی این میوه آن را با پوست مصرف کنید. بعضی از افراد عقیده دارند که ارزش تغذیه ای انگور قرمز بی دانه کمتر از ارقام با دانه می باشد. بنابراین، در هنگام خرید انگور قرمز دانه دار، تازه و آبدار انتخاب کنید. در صورتی که علاقه مند به باغبانی هستید می توانید این میوه را در خانه کشت نموده و از مصرف انگور قرمز عاری از آفت کش و ارگانیک لذت ببرید.

اهمیت انگور قرمز به علت کاهش اختلالات قلبی تا به حال شناخته شده است. در حال حاضر، تحقیقات پزشکی به منظور مطالعه فواید انگور قرمز جهت درمان بیماران دیابتی در حال اجرا است.

منبع: راسخون
انتشار: 29 مهر 1400 بروزرسانی: 29 مهر 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1653

به "حقایق تغذیه ای انگور قرمز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایق تغذیه ای انگور قرمز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید