خبرنگاران ارتش لیبی فرودگاه بین المللی طرابلس را از کنترل نیروهای حفتر خارج کرد

به گزارش افق بسطام، تهران- خبرنگاران- ارتش دولت وفاق لیبی فرودگاه بین المللی طرابلس پایتخت این کشور را از کنترل شبه نظامیان وابسته به ژنرال خلیفه حفتر خارج کرد.

خبرنگاران ارتش لیبی فرودگاه بین المللی طرابلس را از کنترل نیروهای حفتر خارج کرد

به گزارش چهارشنبه شب پایگاه خبری المیادین، دولت وفاق لیبی بیان کرد که کنترل فرودگاه بین المللی طرابلس را در پی نبرد با نیروهای حفتر به دست گرفته است.

تلویزیون الجزیره نیز گفت: دولت وفاق لیبی با پس دریافت فرودگاه طرابلس، انتها حضور نیروهای حفتر در جنوب پایتخت را بیان کرد.

این فرودگاه در 27 کیلومتری پایتخت و منطقه قصر بن غشیر واقع شده است.

ارتش لیبی روز چهارشنبه عملیات آزادسازی فرودگاه طرابلس از اشغال شبه نظامیان حفتر را شروع کرد.

بحران در کشور آفریقایی لیبی در شمال این قاره بعد از 9 سال، وارد مرحله جدیدی شده است و کشورهای هوادار هر 2 دولت مستقر در آن کوشش دارند تا با استفاده از این فرصت، حساب های خود را در دیگر کشورهای منطقه غرب آسیا و دیگر نقاط دنیا در کشور بحران زده لیبی تسویه نمایند.

لیبی از سال 2011 میلادی در پی خیزش مردمی و حمله نظامی نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با هدف برکناری معمر قذافی حاکم وقت این کشور، با تنش های سیاسی و درگیری های نظامی بسیار گسترده ای روبه رو بوده است.

این کشور در نهایت به 2 بخش شرقی و غربی تقسیم شد. در بخش غربی با مرکزیت طرابلس دولتی موسوم به دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج بر سر کار آمده که مورد تأیید و حمایت سازمان ملل متحد و بعضی کشورها از جمله ترکیه، قطر و ایتالیاست و در بخش شرقی و جنوب نیز خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش بر امور مسلط شده است که از سوی کشورهایی مانند عربستان، روسیه، فرانسه، مصر، امارات، یونان و قبرس حمایت می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 871

به "خبرنگاران ارتش لیبی فرودگاه بین المللی طرابلس را از کنترل نیروهای حفتر خارج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ارتش لیبی فرودگاه بین المللی طرابلس را از کنترل نیروهای حفتر خارج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید