خبرنگاران منتخبی از اشعار شاعران جوان استان مرکزی در کتاب شعرهای نقره ای

به گزارش افق بسطام، اراک - خبرنگاران - شعرهای نقره ای مجموعه ای منظوم متشکل از سروده های شاعران جوان استان مرکزی است که به عنوان تازه نشر در اختیار علاقه مندان به مطالعه و ادب قرار گرفته است.

خبرنگاران منتخبی از اشعار شاعران جوان استان مرکزی در کتاب شعرهای نقره ای

این کتاب 144 صفحه ای با شمارگان یک هزار نسخه و با قیمت هر جلد15 هزار تومان از سوی انتشارات حوزه هنری انقلاب اسلامی استان مرکزی به چاپ رسیده است.

این کتاب حاوی 28 اثر منظوم از شعرای جوانی است که در شهرستان های خمین، اراک، ساوه و دلیجان زندگی می نمایند و در حوزه ادب و شعر دستی بر قلم دارند.

در مقدمه این کتاب آمده است: شعر نشانی از آفریدگار عظیم هستی است چرا که از کنه احساس ناب انسانی در قالب کلمات تجلی می یابد و حوزه هنری استان مرکزی با اعتقاد استوار به این مهم کوشیده با ارایه منتخب اشعار شاعران جوان دریچهای از احساس را بگشاید که روی به سوی فردای بهتر و شناخت دارد.

مجموعه شعرهای نقره ای گامی است به سوی هنر متعهد و حمایت از فراوری آثار فاخر دینی که کوشش شده در جای جای آن تنوع در قالب شعری و محتوای شعرها به صورت ویژه دیده گردد.

اشعار منتخب این کتاب علاوه بر دفاع مقدس دارای مضامین احساسی عاشقانه و معنوی، اجتماعی و فرهنگی است که هر یک جلوه و نمایه خاصی را فرا روی خواننده گذاشته و از دریچه خاصی با مخاطبشان ارتباط برقرار می نماید.

در قطعه ای با نام شعر برای صلح آمده است: چگونه می توانم از جنگ ننویسم، وقتی که شعرهایم، از هر سمتی که بخوانی، تفنگی جمجمعه ات را سوراخ می نماید، و تو، می افتی میان دفتری که منفجر شده است، و کلمات از دهانش بیرون زده است...

در شعر دیگری با نام شهید گمنام شاعر تابلویی زیبا و احساسی مقابل روی خواننده می گذارد، آنجا که می گوید: لاله تو چون که برآمد ز خون، لاله این کوه همه واژگون، قله کوه است تو را در رکاب، قله سوار است همواره عقاب.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1005

به "خبرنگاران منتخبی از اشعار شاعران جوان استان مرکزی در کتاب شعرهای نقره ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران منتخبی از اشعار شاعران جوان استان مرکزی در کتاب شعرهای نقره ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید